Skip to main content

Ik heb sinds kort een TV+ box met de laatste update (05-04).

Heb een TV aangesloten op HDMI en een soudbar op de HDMI-ARC van de TV.

Op de S/PDIF poort een “connexx smart transmitter 2.4” via een optische kabel t.b.v. geluid om mijn gehoorapparaat.

Nu loopt het geluid van de TV “achter”op mijn gehoorapparaat met als gevolg een zeer hinderlijke echo, niet te gebruiken zo.

In de Arris box kon ik de geluidsvertraging van zowel TV als de S/PDIF afzonderlijk van elkaar instellen met stappen van 20 ms. 

In de TV+ box kun je nu alleen audiovertraging instellen met stappen van 20 ms voor beide poorten tegelijk en niet voor de poorten afzonderlijk. Of mis ik ergens een instelling?

Je hebt de zender voor je gehoorapparaten op de optische poort van de ontvanger? En dan loopt het geluid 1 seconde achter op het beeld? 

Je zegt dat je het op de Arris ook al moest bijstellen. Dat geeft aan dat de verwerking van je zender en je gehoorapparaten op zichzelf al een vertraging heeft. Dat vind ik raar. Heb je daar al eens contact over gehad met de leverancier van de apparatuur (zender; gehoorapparaten)?

Op zich komt het geluid uit optisch namelijk wel sync met het beeld. Daar is hier althans geen probleem mee. De minimale vertraging (m.b.t. surroundsysteem) die ik had ingesteld met de Arris kon zelfs vervallen….

🔔 Wat ik wel wil adviseren: zet de geluidsuitvoer voor de DIW7022 eens überhaupt op alleen PCM STEREO uitvoer. Mogelijk dat de vertraging ontstaat uit het Dolby geluid wat weer (extra) omgezet moet worden in je apparatuur.

tandwiel - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - geavanceerde geluidsinstellingen - indelingen selecteren: daar voor stereo (omzetting naar pcm) kiezen.


Het geluid op de optische poort, waar de connexx is aangesloten, ligt iets voor op het geluid van de TV via de soundbar.

Hoor dus eerst geluid op gehoorapparaat dan van TV.

Als ik het gehoorapparaat op de optische poort van de TV aansluit is dat hetzelfde. 

Ik zou dus het geluid op de optische poort / connexx moeten vertragen maar vind daar geen instelling voor.

Zal testen of overschakelen op PCM een oplossing is, al denk dat ik ook dat al geprobeerd heb.

Bedankt voor het meedenken.


In mijn Samsung televisie kan vertraging op de optische uitgang ingesteld worden.

Op de tv+ box kan het inderdaad niet apart (hdmi/optisch).


Op de tv+ box kan het inderdaad niet apart (hdmi/optisch).

En dat is jammer want op de "oude" TV ontvangers kon dat dus wel.

Ik heb dit verzoek opgenomen al punt 26 in het onderstaande topic.

 


Hoi @HenkHJG, welkom op ons forum! Op dit moment heb hier vanuit KPN ook nog niet echt een oplossing voor vrees ik.
Is het nog gelukt met de PCM Stereo instelling?

Ik kan er zelf niet zo snel iets over vinden maar heeft je Connex apparaat ook instellingen om het een en ander aan te passen? Of extra opties om hem mee aan te kunnen sluiten?


Pcm aanzetten heeft geen resultaat. Op de connex helaas geen instelling om audio te vertragen. Hoop dat er snel een optie komt om hdmi en s/pdif apart in te stellen.