Skip to main content
Beantwoord

Geluidsweergave niet meer in beeld op TV+ Box

• July 26, 2025
  • 11 reacties
  • 82 keer bekeken

Tot gisteren kon ik mijn volume instelling, hoger en lager, altijd op het scherm van de TV zien.

Sinds vandaag niet meer.  Ik heb de afstandsbediening van de TV-plus box al een keer gereset.

Net als de instellingen van de TV. Weet iemand of dit misschien een gevolg kan zijn van een update?

Het gaat om de TV Box DIW7022.

Beste antwoord door Lobbo

Gevonden, maar toch iets dieper dan gedacht.

Instellingen → afstandsbediening → Afstandsbedieningen en accessoires → KPN afstandsbediening L8 (verbonden) → Bedien je TV met KPN afstandsbediening (automatisch) → Automatisch: de KPN afstandsbediening automatisch afstemmen op je TV. En zet het volume van de TV+ Box op 100%.

Dank voor de tips. Ticket sluiten.

11 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Lobbo, gaat het volume zelf nog wel omhoog of omlaag en wordt het niet weergegeven, of veranderd het volume zelf ook niet meer? Als het volume nog wel werkt, kan het de weergave op de tv zelf zijn (de TV+ Box laat dat niet zien), als het volume ook niet wijzigt, moet de afstandsbediening mogelijk opnieuw gekoppeld worden. Je hebt de afstandsbediening al gereset zei je, na een reset moet die opnieuw gekoppeld worden. Dat kan je doen zoals hier wordt beschreven:

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 30, 2025

AB gereset.

Koppel de tv van de ab van de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Zie ook link va Jasper.

Doordat je dan met de KPN ab het volume van de tv regelt, kan je dat op de tv zien.

• Auteur
  • Helper
  • July 30, 2025

Dank voor de info.

De volumeknop op de AB werkt goed.

Maar voorheen zag ik tijdens de bediening een volumebalkje in beeld dat van lager naar hoger volume ging. Nu niet meer. De AB had ik al los gekoppeld en opnieuw aangemeld.

In het menu van de KPN box kan gekozen worden voor bediening TV of bediening van soundbar.

Ik heb een Harman Kardon soundbar. Maar ook als ik die instelling kies zie ik geen volumeregeling meer in beeld. Gewoon verdwenen…...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 30, 2025

Je gebruikt dus (...) de volume regeling van de box zelf? Je had de afstandsbediening niet gekoppeld (ingesteld op) je televisie? Het volume op de Soundbar wijzigt wel, ook al is er geen aanduiding?

Al een herstart van de box gedaan? tandwiel + OK en dan onderaan Herstart + OK.

• Auteur
  • Helper
  • July 30, 2025

Ja het volume werkt goed op de soundbar Peter.

Het gaat echt om de aanduiding in beeld, dat vind ik juist zo handig.

En die herstart/cold reset had ik al gedaan.

Moet toch een reden zijn waarom die osd niet meer zichtbaar is.

Misschien na een laatste update verloren gegaan.

Is er ook een mogelijkheid om de KPN Box terug te zetten naar factory default?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 30, 2025

Mogelijk heeft de box de afstandsbediening automatisch ingesteld op de afstandsbediening om het volume direct naar de soundbar te regelen. 

Check eens de instelling hc code voor de afstandsbediening.

tandwiel - afstandsbediening - Afstandsbedieningen en acccessoires - KPN afstandsbediening L8 (check hier onderaan even of er een hc code staat vermeld) 

Deze ben je dus '’kwijt'’.

Is er ook een mogelijkheid om de KPN Box terug te zetten naar factory default?

Ja. Maar dan ben je álles kwijt. Favoriete zenders. Niet meer ingelogd op Google Account. Niet meer ingelogd op apps. Zelf toegevoegde apps ook verdwenen. Je bent alleen nog gekoppeld met je tv abonnement.

Moet je dat allemaal weer opnieuw doen na de fabrieksreset.

• Auteur
  • Helper
  • July 30, 2025

Ga het checken Peter, thanx!

• Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • July 31, 2025

Gevonden, maar toch iets dieper dan gedacht.

Instellingen → afstandsbediening → Afstandsbedieningen en accessoires → KPN afstandsbediening L8 (verbonden) → Bedien je TV met KPN afstandsbediening (automatisch) → Automatisch: de KPN afstandsbediening automatisch afstemmen op je TV. En zet het volume van de TV+ Box op 100%.

Dank voor de tips. Ticket sluiten.

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat je het daar gevonden hebt ​@Lobbo, die instelling had ik niet verwacht hierbij maar als het werkt werkt het 😁 Zo weet je weer precies hoe hard je het geluid zet met de afstandsbediening, veel kijkplezier!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 31, 2025

Ik ook niet. Die is voor een televisie, niet een audiosysteem.

Maar je hebt nu weer het volume via de box zelf begrijp ik ​@Lobbo ? Met volumebalkje weer in beeld?

• Auteur
  • Helper
  • July 31, 2025

Het audiosysteem is met Arc op de tv aangesloten. Vandaar dat dit dan ook werkt.