Skip to main content
Beantwoord

Gesproken ondertiteling uitzetten

• January 18, 2023
  • 50 reacties
  • 17228 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

50 reacties

• Nieuwkomer
  • May 31, 2024

Dit probleem had ik ook. Eigenlijk gebeurt dit alleen als je via de mobiele app het programma hebt opgenomen.Ā 
Ā 

Ik krijg dit als je een programma naam opzoekt en vervolgens gaat opnemen. De kans is dan vrij groot dat je de zender kiest met bij het logo de naam ā€œgosā€.Ā 

• Helper
  • November 8, 2024

ik keek Hunted op NPO 3 via kpn tv online https://tv.kpn.com

Ā 

daar had ik ook een irritante stem voice over.

kan ik dat ook ergens uitzetten? zie het nergens in de instellingen van de kpn tv site.

Ā 

V.groet

JĆørn

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 8, 2024

Gewoon kanaal 1, 2 of 3 kiezen.Ā 

EnĀ nietĀ de GOS kanalen op 191, 192 193.

Maar eh... je hebt vast de zoekfunctie gebruikt!šŸ˜‰

Dan krijg je alle NPO kanalen. Ook die met gesproken ondertiteling service. Er staat, héél klein, gos bij het logo. Kanalen zijn voor slechtzienden. 

♦ Eenmaal opgenomen is het niet meer te veranderen.Ā 

• Helper
  • November 8, 2024

nee stond er niet bij

• Helper
  • November 8, 2024

en hoezo zoek functie? nee ook niet, gewoon op npo 3 gezet en uitzending terug gekeken. en heb ook niks opgenomen

Ā 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 8, 2024

Raar hoor. Het kan bijna niet misgaan. De kanalen met het standaard geluid staan bovenaan 1,2,3.

191,192,193 staan pas een hƩƩl eind verder in de gids.

• Nieuwkomer
  • January 17, 2025

Sinds wij nieuwe kastjes hebben en iets terugkijken, gewoon via NPO1, hebben wij ook gesproken ondertiteling bij NPO. Het is echt zeer irritant en we willen daar graag vanaf. Maar hoe? KPN, is hier een oplossing voor?Ā 
Wij hebben niks zelf opgenomen, kijken gewoon terug zoals altijd. Maar met die nieuwere zwarte kastjes is deze ellende begonnen.Ā 

Dromendief
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • February 28, 2025

Hier hetzelfde probleem, gewoonĀ  via de gids Louis Theroux (Ned 3 )opgenomen en nu wil ik het terugkijken en is er een irritante voice-over. Helaas niet meer terug te kijken en de opname is nu verprutst.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 28, 2025

Mogelijk wel via de app NPO START terug te kijken ​@DromendiefĀ .

• February 28, 2025

• Nieuwkomer
  • April 15, 2025

Op vrt1 Knokke off opgenomen, maar ik hoor dusĀ audioscriptie. Niet te doen!! Ik ziĆ© in mn gids dat dit programma wordt opgenomen en dat er ā€œliveā€ op deze zender niks aan de hand is. Maar als ik dus ditzelfde ga terugkijken in mn opnames, hoor ik audioscriptie. Dit is echt gek! En opnames verknalt.. hoe kan dit?Ā 

• April 15, 2025

Ik vermoed dat je hier op kan aansluiten :

Er loopt al een ander onderwerp, dit is een oudere vraag, of iets soortgelijks maar toch weer anders

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 15, 2025

Dan gaat het mis in de opname server. Die neemt het verkeerde geluidsspoor op van VRT 1. ​@TV Apps TeamĀ , ​@Kasper QA TVĀ 

• Nieuwkomer
  • April 16, 2025

Oh ja ik zie t dank!Ā 

• Topper
  • July 1, 2025

Ook ik heb hetzelfde probleem bij NPO 3 bv bij programma Au Pairs.

De standaard ondertiteling staat uit maar de ondertiteling die het programma gebruikt als er bv Engels gesproken wordt, wordt nagesproken met een Nederlandse monotone stem. Ik kijk gewoon via NPO zender 3 en niet een andere, probleem is ook pas sinds kort ineens. Lang de 5 intoetsen of Talkback uitzetten (stond al uit) heeft geen zin

Edit: kom er net achter dat het spreken van de ondertitels op kanaal 193 wel uit staat (terwijl er in de gids staat NPO3 G….(rest kan ik niet lezen)Ā 

Gek dat dus de normale NPO kanaal 3 een speciaal kanaal is voor slechthorendenĀ 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 1, 2025

Ik denk dat je toch opneemt van kanaal 193 ​@DT78Ā , want dat bevat de voorleesfunctie voor NL ondertiteling.Ā 

Kanaal 3 bevat dat niet. Want dan zouden de klachten niet van de lucht zijn. Ik heb au pairs nu aan op kanaal 3 en de ondertiteling wordt niet voorgelezen.

Annuleer dus de opname. En ga (bewust) via de gids (!) naar kanaal 3 om het opnieuw in te stellen.

Op dit moment lijkt er overigens een storing mee op kanaal 193, want er wordt niks voorgelezen.

• Topper
  • July 1, 2025

​@PeterGĀ Ik heb geen opname aan staan (ik kan de opname knop zien in het kleine menuutje onderaan en die staat uit)
Tevens bewust met partner gekeken en we gaan vanuit de gids naar kanaal 3: gesproken ondertitels!

Naar kanaal 193: probleem weg!

Ik denk dat er een fout bij sommige zit in het toewijzen van de kanalen ofzo want dit moet simpelweg omgekeerd zijn!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 1, 2025

Verhip!!! Je hebt gelijk. En is verkeerd-om!

Ik heb het ook verkeerdom. Heel irritant. KPN als jullie meelezen. HELP ;)Ā 

Dorus32
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 1, 2025

.

• Nieuwkomer
  • July 1, 2025

Ik heb ook last van VoiceOver op npo1 bij terugkijken journaal bijvoorbeeld. Mooi dat geconstateerd is dat het blijkbaar verkeerd om is, maar wordt er dan ook wat aan gedaan? Jammer dat dit al zo lang loopt en klanten gewoon niet geloofd worden. En vooral onhandig dat je dat niet zelf uit kunt zetten.Ā 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 1, 2025

Het is sinds ca 22:15 voor de meeste kanalen hersteld. Dat kan niet met terugwerkende kracht. Kijk het journaal dan terug via 191. ​@Jacy285Ā 

Alleen op 193 is nog niet het GOS geluidsspoor.Ā 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Gisteravond was er inderdaad een verstoring aangaande de gesproken ondertiteling:

Ā 

Ā 

DaveFlash
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 2, 2025

Ook ik heb hetzelfde probleem bij NPO 3 bv bij programma Au Pairs.

De standaard ondertiteling staat uit maar de ondertiteling die het programma gebruikt als er bv Engels gesproken wordt, wordt nagesproken met een Nederlandse monotone stem. Ik kijk gewoon via NPO zender 3 en niet een andere, probleem is ook pas sinds kort ineens. Lang de 5 intoetsen of Talkback uitzetten (stond al uit) heeft geen zin

Edit: kom er net achter dat het spreken van de ondertitels op kanaal 193 wel uit staat (terwijl er in de gids staat NPO3 G….(rest kan ik niet lezen)Ā 

Gek dat dus de normale NPO kanaal 3 een speciaal kanaal is voor slechthorendenĀ 

dit lijkt een bug bij kpn, want ik heb het nu ookĀ bij de programma’s op npo 1 tm 3 van gisteren, ik heb het ook vandaag ondervonden bij terug kijken van o.a journaal en nieuwsuur. het lijkt me dat bij kpn dus iets mis gaat en ze het verkeerde geluidspoor, die van gos, doorzetten op de normale 1 tm 3

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 2, 2025

Hoi ​@DaveFlashĀ , dat klopt.

De geluidssporen waren gisteravond per ongeluk omgewisseld.Ā 

1,2,3 hadden GOS en 191, 192 en 193 hadden het standaard geluidsspoor.Ā 

Dit is hersteld maar kon niet met terugwerkende kracht.Ā 

Zonder GOS kun je de programma's van gisteravond dus terug kijken via 191 t/m 193.

Dat staat hier

Ā