Skip to main content
Beantwoord

Gids KPN TV+ app leeg vanaf 26 oktober

• October 23, 2025
  • 19 reacties
  • 262 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

De gids in de app werkt niet vanaf 26 oktober a.s. 

al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dat heeft het probleem niet opgelost. 

paar maanden terug ook al gebeurd.

Beste antwoord door Noordzee

Het probleem is opgelost! Update naar versie 8.81.01 en de gids is weer zichtbaar voor alle dagen. 

19 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@RunnieDePunnie, inderdaad is de gids vanaf 26 oktober in de avond leeg tot maandag 27 oktober in de avond. Bedankt voor het melden. 
Er is een melding aangemaakt voor het TV+ app team om dit op te lossen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 23, 2025

Dit klopt. Je kunt vooralsnog programma's instellen voor opname via http://tv.kpn.com via laptop. Maar ook via je smartphone of tablet via die link. Want ook in dié apps is de gids verstoord.

Verder werkt het wel in je tv ontvanger.

Zie hier de uitleg omtrent het huidige probleem

En een klein vervolgje een pagina verder in het topic

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Voor de tv-ontvanger(s) is het probleem inmiddels opgelost. Voor de TV+ app voor smartphone tablet en ook smart tv wordt nog hard gewerkt aan een oplossing. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 25, 2025

Het probleem is opgelost! Update naar versie 8.81.01 en de gids is weer zichtbaar voor alle dagen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 25, 2025

Nu de smart-tv app nog.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 25, 2025

@PeterG mijn kpn tv+ app (iOS) werkt bijgewerkt ook.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 25, 2025

@PeterG mijn kpn tv+ app (iOS) werkt bijgewerkt ook.

Klopt, dat is op jouw iPhone. De update 8.81.01 is daarvoor de oplossing.  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 26, 2025

Update voor de SMART-TV APP is inmiddels ook beschikbaar. Desnoods even handmatig forceren.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

Bij mij werkt de tv app op de laptop sinds een aantal dagen nog steeds niet.

En ‘s nachts na 12 is het ook nog steeds een rommeltje.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 27, 2025

Gebruik je tv.kpn.com als app op je laptop?

Helpt verversen van de pagina ook niet?

Als ik ‘m nu bekijk in mijn web browser (Safari) ziet de gids er redelijk normaal uit vanaf vandaag. Voor gisteren en eerder begint de tijdbalk bovenaan een uur te laat - waarschijnlijk als gevolg van overgang naar wintertijd, maar ziet er  inderdaad een beetje slordig uit…

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

Ja op de laptop. Ik gebruik IE. Een hard refresh ( ctrl F5 ) doet het wel , maar lijkt me niet de bedoeling. Normaal gesproken heeft het zonder issues gewerkt.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Gebruik je Internet Explorer? ​@Beavistwo Of bedoel je iets anders met IE? Het is aan te raden om van Microsoft Edge gebruik te maken. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 27, 2025

IE? Internet Explorer ​@Beavistwo ? Als dat Internet Exporer is, die is EOL. En hoe log je in op dit forum? Dat lukt al jaren via KPN ID niet met IE.

Hoe oud is die laptop wel niet. Nog Windows XP ofzo?

De tv website wordt ondersteund met

besturing: Windows 10 en 11 (en MacOS, maar je hebt een Windows laptop)

browsers: Safari, Edge, Chrome en Firefox.

Onder andere systemen en browsers is het as good as it gets en wordt niet ondersteund qua support / probleem fixing.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

IE? Internet Explorer ​@Beavistwo ? Als dat Internet Exporer is, die is EOL. En hoe log je in op dit forum? Dat lukt al jaren via KPN ID niet met IE.

Hoe oud is die laptop wel niet. Nog Windows XP ofzo?

De tv website wordt ondersteund met

besturing: Windows 10 en 11 (en MacOS, maar je hebt een Windows laptop)

browsers: Safari, Edge, Chrome en Firefox.

Onder andere systemen en browsers is het as good as it gets en wordt niet ondersteund qua support / probleem fixing.

Je kunt IE als Internet explorer lezen, maar met IE bedoel ik Edge. Internet Edge. Zeg maar de laatste versie van de browser van microsoft. En nee ik gebruik geen XP , gewoon windows 11 pro. En je hoeft je geen zorgen te maken, heb 30 jaar in de ICT gewerkt, bekend met alle besturingsystemen zoals Mac OS, Linux, hp-ux, Vax-vms, windows en programmeertalen zoals Python, Java, T-sql, PL/SQL . 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 27, 2025

Ja op de laptop. Ik gebruik IE. Een hard refresh ( ctrl F5 ) doet het wel , maar lijkt me niet de bedoeling. Normaal gesproken heeft het zonder issues gewerkt.

De gids is een paar dagen rommelig geweest, getriggerd door de overgang van zomertijd naar wintertijd, dus het kan best zijn dat een deel van die rommel nog in je browser cache stond.  Hard refresh helpt in dat geval. (Maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht met 30 jaar ICT ervaring 😉)

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

De gids is een paar dagen rommelig geweest, getriggerd door de overgang van zomertijd naar wintertijd, dus het kan best zijn dat een deel van die rommel nog in je browser cache stond.  Hard refresh helpt in dat geval. (Maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht met 30 jaar ICT ervaring 😉)

Jazeker, had ik ook aangegeven in een eerder antwoord. Hard refresh werkt, echter de volgende dag / nacht is het probleem weer, na 12 uur ‘s nachts en ‘s ochtends. Ik vermoed dat het met het programma zelf te maken heeft, en voor nu dan even gezien de overgang zomertijd / wintertijd

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 27, 2025

Edge heet gewoon voluit Microsoft Edge. Dat je dat dan weer niet weet (“30 jaar in de IT”). En kort gewoon Edge. Niemand noemt dat IE. Hier nog nooit gezien.

Wel gek dat de gids dan steeds leeg is met Windows 11 (Pro) met Edge. 

Zelf gebruik ik Edge nooit. Althans niet voor kpn tv.

Maar even gecheckt tot en met donderdag en de gids is hier gewoon gevuld. Windows 11 zonder Pro.

Probeer het eens met een van de andere genoemde browsers. Als dat wel goed gaat is het iets je jou Edge. 

Er zit op je laptop dan toch “iets” in de weg. Maar dat kun je volgens mij dan prima zelf uitvogelen.  Gebruik die 30 jaar ervaring; ik ben hier weg.

Dat is bij iedereen tussen 00:00 en ca. 00:45.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

Edge heet gewoon voluit Microsoft Edge. Dat je dat dan weer niet weet (“30 jaar in de IT”). En kort gewoon Edge. Niemand noemt dat IE. Hier nog nooit gezien.

Wel gek dat de gids dan steeds leeg is met Windows 11 (Pro) met Edge. 

Zelf gebruik ik Edge nooit. Althans niet voor kpn tv.

Maar even gecheckt tot en met donderdag en de gids is hier gewoon gevuld. Windows 11 zonder Pro.

Probeer het eens met een van de andere genoemde browsers. Als dat wel goed gaat is het iets je jou Edge. 

Er zit op je laptop dan toch “iets” in de weg. Maar dat kun je volgens mij dan prima zelf uitvogelen.  Gebruik die 30 jaar ervaring; ik ben hier weg.

Dat is bij iedereen tussen 00:00 en ca. 00:45.

Een goed programma is browser onafhankelijk. Microsoft is een bedrijf. Edge is een browser. Iedere browser wordt gebruikt voor internet. Misschien kun je daar zelf iets van opsteken. En zoals je zelf aangeeft, na 12 werkt het gewoon niet, dus ligt niet aan mijn laptop of settings, geloof me maar aan het programma zelf van kpn tv. maar goed, misschien gezien je reactie weet je het beter maar bent zo te lezen al weg.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Niet nodig volgens mij om elkaar vliegen af te gaan vangen. Laten we het gewoon een beetje gezellig houden. 

Persoonlijk was ik niet bekend met de benaming IE voor de internetbrowser Edge. Weer wat geleerd! De "klacht" dat er vreemd gedrag plaats vindt bij de gids via de TV+ website heb ik vaker voorbij zien komen. We zullen het nog een keer onder de aandacht brengen van ons TV team ​@Beavistwo