Skip to main content
Antwoord

Gids online is vaak rond middernacht niet zichtbaar

• November 2, 2025
  • 20 reacties
  • 242 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Waarom is na twaalf uur 's nachts de gids van de vorige avond en dagen vaak niet zichtbaar?

Beste antwoord door Arjan van B

Sterker nog, ​@Meppel en ​@Alexandra van KPN: er is sinds vandaag een oplossing, als het goed is. 🤞

20 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 2, 2025

Hallo ​@Meppel ,

Dat is al vele jaren zo. Het is al dikwijls gemeld, maar een goede duurzame oplossing is kennelijk nog niet gevonden. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 2, 2025

Gewend aan de Ziggo-app in mijn vorige woonplaats, dt was toch stukken betrouwbaarder en uitgebreider met terugkijken. Genoeg reden om aan het eind van het contract weer over te stappen nu Ziggo ook hier binnenkort beschikbaar wordt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Meppel. We hebben de laatste tijd wel wat issues met de gids na middernacht. Dat kan kloppen. In mijn optiek speelt dit probleem nog niet jaren toch ​@Noordzee? Is pas iets van de laatste maanden.

In ieder geval staat het wel hoog op de prioriteitenlijst om dit op te lossen en zijn we er ook mee bezig. Heb je hier vooral last van met de KPN TV+ app op je telefoon of tablet? Of gaat het om de smart TV+ app? Of toch misschien om de tv-ontvanger?

Edit - Het zou eigenlijk opgelost moeten zijn volgens de ontwikkelaars, dus op dit moment wordt er niet meer aan gewerkt. Dat gaan we natuurlijk wel weer doen, mocht er (weer) iets mis gaan. Het advies voor nu is om even heen en weer te schuiven in de gids. Dan laad de gids meestal wel weer. Kun je dat eens testen? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 3, 2025

@Arjan van KPN 

Zie ook de reactie van ​@PeterG in dit topic:

Peter en ik hebben al eens eerder een hele reeks topics als voorbeeld gegeven. 
Persoonlijk heb ik er geen last van. Op dat tijdstip staat de TV hier nooit aan. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 3, 2025

Is pas iets van de laatste maanden.

@Arjan van KPN, dit topic is volgende week bijvoorbeeld 15 maanden oud:

En hier actuele voorbeelden omdat bovenstaand topic gesloten is:

(En ik herhaal nog maar eens dat een lijst van bekende problemen zo fijn zou zijn. Dat we weten dat KPN het erkend heeft.)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 3, 2025

Arjan van KPN schrijft 

Edit - Het zou eigenlijk opgelost moeten zijn volgens de ontwikkelaars, dus op dit moment wordt er niet meer aan gewerkt

Nou, dan vergissen ze zich deerlijk. 

Via de apps (meervoud) werkt het niet tussen 00:00 en circa 01:00 uur.

Via Tv.kpn.com is het s nachts nog langer van slag. Vanaf 00:00 tot zeker 02:00 uur.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 3, 2025

Inderdaad. Nieuwe screenshots in:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 4, 2025

Echt niet opgelost. Het speelt vooral op de browser op de laptop. Vandaag (4 november 8:41), alle cookies gewist en opnieuw gestart. De gids van 2 november zie ik wel, maar daarna niets meer. Heel vervelend, want na middernacht iets terugkijken van de vorige avond is niet mogelijk.

Jullie kunnen een voorbeeld nemen aan Ziggo, op het vorige adres jaren gebruikt zonder problemen. Maar gelukkig komn zij hier binnenkort ook.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 4, 2025

Sterker nog: op dit moment zie ik ook een lege gids. Nieuwe screenshot in:

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 4, 2025

hier ook problemen. doorgegeven aan kpn webcare. maar speelt langer dan vandaag (maanden) bij in ieder geval bij mij. heb verschillende browsers edge. chrome en firefox allemaal smorgens leeg. ook geprobeerd met duckduckgo en daar laadde alleen de gegevens van vandaag. 

hoop dat kpn snel de juiste oplossing vindt

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Jullie hebben gelijk, mi scusi! Het gaat al wat langer dan een jaar fout met de gids na middernacht op http://tv.kpn.com. En helaas zal dat voorlopig nog even het geval blijven. Binnenkort gaan we wel kijken, wanneer er weer tijd voor is, of we hier toch iets aan kunnen doen. Maar het kan zijn dat de oplossing andere problemen naar voren brengt en dat willen we helemaal niet. Dus het is even afwachten of het aangepakt gaat worden en anders pas wanneer we echt grote vernieuwingen gaan doorvoeren. 

Verder heb ik er nog iets over gezegd in het tvgids-topic, dus lees dat vooral ook even. 

Wat betreft de gids in de TV+ app (op telefoon/tablet) nemen we het weer mee naar de ontwikkelaars. Mijn eerdere opmerking over dat het opgelost zou zijn, had daar ook meer betrekking op. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 4, 2025

Het lijkt me dat KPN met deze opstelling ernstig in gebreke blijft. Wellicht voldoende reden om contracten te ontbinden om over te stappen op een andere aanbieder.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 4, 2025

@Meppel , heb je ook problemen met de gids op de tv ontvanger dan?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 5, 2025

Maar het kan zijn dat de oplossing andere problemen naar voren brengt en dat willen we helemaal niet.

🙄

Een beetje vertrouwen in je collega’s!?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Het lijkt me dat KPN met deze opstelling ernstig in gebreke blijft. Wellicht voldoende reden om contracten te ontbinden om over te stappen op een andere aanbieder.

Ik snap dat je er van baalt, maar dit is geen reden om kosteloos je contract te ontbinden. Je betaalt primair voor je internetverbinding en tv via de tv-ontvangers. Daar kunnen we een goede werking van garanderen. 

Maar het kan zijn dat de oplossing andere problemen naar voren brengt en dat willen we helemaal niet.

🙄

Een beetje vertrouwen in je collega’s!?

Dit kwam vanuit de ontwikkelaars zelf 😋 Zij willen niet per ongeluk meer kapot maken met een fix, dan nu al het geval is. Ik heb zeker vertrouwen in ons TV-team en de mensen die daar rond lopen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 22, 2025

Mis Arjan. Ik betaal voor het hele pakket, en dat hoort gewoon te werken. Een langdurig falen is geen storing of incident, maar onwillig in gebreke blijven. Helaas heb ik op dit adres geen Ziggo, maar ik moet zeggen dat de app van Ziggo, die ik tot vorig jaar had, stukken stabieler en gebruiksvriendelijker is en bovendien veel meer mogelijkheden voor bewaren van gegevens van terugkijken heeft.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Arjan is even vrij, vandaar dat ik hier nu reageer. Dank voor het signaal ​@Meppel, daar zijn we altijd blij mee omdat we daarmee kunnen verbeteren. In dit geval is het issue bekend en het spijt me dat we nu geen snellere oplossing hebben: zo gauw er nieuws over is, dan delen we dat sowieso in het tv-gids topic dat Arjan eerder noemde.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • November 25, 2025

Sterker nog, ​@Meppel en ​@Alexandra van KPN: er is sinds vandaag een oplossing, als het goed is. 🤞

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dat zou mooi zijn ​@Arjan van B!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 27, 2025

Oké, goed gedaan.

Dank jullie.