Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1635 reacties
  • 22267 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1635 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 3, 2025

​kpn weet heus wel op welke zenders er geen gaten zouden mogen zijn

De webbouwers verwachten trouwens nérgens gaten. (En, terecht, ook geen overlap.) En als die er wel zijn, dan is de layout van de gids op tv.kpn.com/tv-gids stuk. Maar dat is een ander topic.

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van B 

Ik heb het niet op de set top box gechecked maar volgens mij is het een gat in de gids.

Los van de interface dus want het programma is niet in het geheel te bekijken

Forum|alt.badge.img+5

epg in tv.kpn.com is weer onbruikbaar  dit is om 08:24

Bovenstaand was in MS edge

onderstaaand in firefox

dat kwam doordat ik javascript protectie draai in firefox

nadat ik contentful.com tijdelijk javascript privileges had gegeven werd het

dus lijkt erop dat kpn iets aan de architectuur  heeft veranderd

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 4, 2025

En de gids is nu helemaal leeg; details van vannacht en nieuwe screenshots in:

(Misschien alleen leeg als je niet ingelogd bent?)

Forum|alt.badge.img+5

nog niet opgelost al meerdere keren gemeld

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Gaan we achteraan. Wat betreft het uit de pas lopen van de gids na middernacht, zie je dat wanneer je ingelogd bent of alleen wanneer je uitgelogd bent? Of beide? 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik heb net wat meer informatie ontvangen over de gids op tv.kpn.com en de rare kuren die het vertoont vooral rond middernacht. Dit is wel bekend bij het TV-team, alleen wordt er voorlopig nog even weinig mee gedaan. Dat heeft te maken met hoe manuren nu worden ingezet en het vooruitzicht op een nieuwe app voor de browser. Het is even wachten tot er weer meer tijd voor is en vernieuwingen doorgevoerd worden. 

Dus erg bedankt voor alle screenshots en meldingen hierover (ook top wat je in dit topic hebt gedaan ​@Arjan van B ), maar dit zal niet op korte termijn verbeteren. Als het goed is kun je het wel (tijdelijk) verhelpen door op F5 te drukken. Dan zou het zich weer goed moeten rangschikken. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 4, 2025

11 nov. 21:00 begint op BBC NL de nieuwe serie Lynley; seizoen 1 - afl 1 vlgs BBC NL- gids (en VPRO-gids).

KPN TV+ maakt hier seizoen 1 - afl 3: deel 1 van. De beschrijving erbij is dezelfde als op IMDb seizoen 1 - afl 1.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 4, 2025

Als het goed is kun je het wel (tijdelijk) verhelpen door op F5 te drukken. Dan zou het zich weer goed moeten rangschikken. 

Nee hoor. Vanochtend niet.

Dat wil zeggen: het was enorm willekeurig. Lang fout, dan ineens kort goed, en snel weer fout. Dus drukken van F5 (of bij mij: Cmd+R met developer tools open en caching uit) gaf vaker niet dan wel een goede gids. (Laatste test vanochtend iets voor 11 uur.)

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

vanochtend had ik zelfs het tijdstip erbij vermeld, dus 08:24

ern dat was dus zowel ingelod als niet ingelogd

en er was plotseling een andere website  contentful.com van toepassing

dus een probleem geintroduceerd door kpn of een uitvoerder voor de kpn

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

​​​​​​Tijd voor een update van eerder geplaatste meldingen:

• Dynasty: Krystle's Lie op ONS vanavond heeft nu de juiste duur
  • Voor alle ‘Wordt aangekondigd’ in de gids voor Discovery Science loopt een ticket
  • Eurosport 2 gids is aangevuld en ‘Wordt aangekondigd’ zijn eruit gehaald. Houden we ook voor de week erna in de gaten. 
  • Voor het Euro D kanaal hebben we goede hoop dat de programmering in de toekomst meer zal kloppen. We werken aan betere communicatielijnen. 
  • De Top Gear uitzending betreft een ‘Best of - Series 20 & 21' Special en heeft daarom geen nummering en daarom niet meegenomen in de serieopname. En de huidige afbeelding (met nieuwe presentatoren) is gekoppeld aan Top Gear en komt daardoor tevoorschijn (ondanks dat de Special met de oude presentatoren is). 
  • De twee afleveringen van Recipes for Love and Murder op BBC NL hebben nu wel een seizoens- en afleveringsnummer en een serieopname kan ingepland worden met behulp van deze uitzendingen. De bestaande opnames kunnen niet meer gebundeld worden. 
  • De gids voor de Hindi en Turkse kanalen zijn ook bijgewerkt. 
  • Showniews van gisteravond hebben we helaas niet meer op tijd kunnen aanpassen. Kan wel teruggekeken worden. 
  • Voor Sister Boniface Mysteries hebben we een gidsupdate ontvangen van BBC NL (aanpassing naar S04E01 voor Biff! Pow! Zap!) en zien dat het nu misgaat met Terugkijken en de opname afspelen (op TV+ platform). Wordt nog onderzocht of dit hersteld kan worden. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

Ik zag nog geen reactie op gaten in de epg dus programma’s die niet op elkaar aansluiten zoals onlangs op espn

Hier moet kpn toch echt stelling over nemen

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Het mooiste is dat we dat op voorhand weten en een seintje krijgen, zodat we erop in kunnen spelen. Op dit moment herkennen we die gaten niet als de gids bij ons binnenkomt. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

Ik snap je niet. je zegt eerst we weten het op voorhand en daarna zeg je we herkennen de gaten niet

Komt nogal tegenstrijdig over

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik bedoel een seintje krijgen vanuit de Community. Het zou mooi zijn als het opgemerkt wordt en wij dan ingelicht worden. Maar dat is lastig denk ik, omdat ze moeilijk te spotten zijn. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

dit moet gewoon met geautomatiseerde controles opgelost worden

Dat is waar computers goed in zijn

NB ik heb die espn nu net op de set top box bekeken

02 november 03:49 “programmabeschrijving niet beschikbaar”

En dan het klapstuk de duur  833 uur en 20 minuten

Dus complete kolder

Forum|alt.badge.img+5

weer iets onmogelijks wat geautomatiseerde controles kunnen detecteren

Forum|alt.badge.img+5

dus programma van normaal 25 minuten duur nu meer dan 2 uur, ja ja

normaal beginnen de uitzendingen om 04:00 en nu plotseling 03:34

Beide is met geautomatiseerde controles te detecteren

dag ervoor

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 5, 2025

Beide is met geautomatiseerde controles te detecteren

Of doe een beroep op de boeteclausule in het contract met de EPG-leverancier, en zet een bounty-systeem op hier in het forum. Dan kan Matthijs binnenlopen 🤑

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 5, 2025

Commissaris Rex, vrijdag 7 november om 16:02 uur bij ONS, daar staat aflevering 8, maar dat moet aflevering 6 zijn. Aflevering 8 komt pas over 2 weken. 

Forum|alt.badge.img+5

@MiVoNL 

vrijdag is herhaling van woensdag 

Forum|alt.badge.img+5

nieuwe serie op bbc en die begint met afl 3 ?

zie imdb

en dit is dus te vermijden met gat in serie controle (uiteraard geautomatiseerd)

en zie https://www.bbcbenelux.com/tv-gids-nederland?country=NL&date=2025-11-11#dayview

dus wie is verantwoordelijk voor deze grote fout ?

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 6, 2025

Wederom programma's die niet in de EPG staan. Twee gevallen voor 192tv, vrijdag 7 november om 22:00 uur Dance Classics en zaterdag 8 november om 16:00 uur De Zaterdagmiddag gebeurtenis. Beide programma's stonden eerder deze week er nog wel in, en dat weet ik omdat ik voor beide programma's opname heb ingesteld. 

En dan nog een ander voorbeeld, maar dat is van gisteren, woensdag 5 november, om 05:00 uur op Paramount Network, aflevering van Macgyver die niet in de EPG staat. Waardeloos dit. Bij Ziggo staat het wel in de EPG, zelfde gids leverancier toch ?  

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 6, 2025

Vanaf deze week mag 192tv de Top 40 (Zaterdagmiddaggebeurtenis) niet meer uitzenden. Dus dat heeft de EPG dan goed aangepast, ​@MiVoNL 

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 6, 2025

Vanaf deze week mag 192tv de Top 40 (Zaterdagmiddaggebeurtenis) niet meer uitzenden. Dus dat heeft de EPG goed aangepast dan, ​@MiVoNL 

Nee, dat is niet waar, ze zenden dan nu andere lijsten uit, maar programmanaam blijft hetzelfde, dat heeft 192tv zelf op hun facebook pagina aangekondigd.