Skip to main content
Vraag

TV gids is soms chaotisch na middernacht

• January 10, 2025
  • 43 reacties
  • 560 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

ik zie dit het vaakst vlak na middernacht

kan het oplossen door gisteren en dan nu te klikken bovenaan

Maar als ik dan een uitzending aanklik en dan terug ga via pijltje linksboven is het weer chaos

Dit gebeurt niet altijd maar soms raakt de gids dus in war dit is in ms edge

43 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 11, 2025

Hallo ​@matthijs peters ,

We zien die melding wel vaker. Dit speelt alleen tussen 0.00 en 1.00. Zelf heb ik dat daarom nog nooit meegemaakt. Vanaf 1.00 werkt het weer prima. 

Gelukkig weet jij een workaround. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 15, 2025

Hi ​@matthijs peters, ik denk ook graag mee. 

Als ik meniet vergis keek je toen naar 10 januari en zou het zichtbaar moeten zijn zoals hieronder. Zie jij dit altijd als je daar kijkt of komt het sporadisch voor? EN dit doe je op de laptop/pc gok ik? Maakt het ook uit als je een andere browser gebruikt?

Forum|alt.badge.img+5

@Alex van KPN 

Ik kijk/keek op de desktop met ms edge

Wat er gebeurt is dat de hele dag word in 1 scherm gepropt

Maar dat is dus niet overdag en wel na middernacht

Ik heb nog niet uitgebreid getest of dat  alleen tussen 00:00 en 01:00 is (tijd van gebruiken)

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 15, 2025

Dit zou al bekend moeten zijn, ​@Alex van KPN:

Ik ga hier intern melding van maken. Hopelijk dan snel ook in de nacht een goed werkende tv-gids. 

Dat gaat inderdaad nog steeds niet helemaal goed in de gids. We geven het intern door aan de juiste afdeling. 

Ik doe nog maar een keer een oproep voor een overzicht van bekende issues… 🙈

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 15, 2025

Elke dag rond middernacht is de gids in tv.kpn.com van slag. En alleen daar. Het is al meermaals gemeld maar nog niet verbeterd. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 15, 2025

Klopt, ik wilde toch zeker weten dat we het hier over hetzelfde hebben en niet iets anders. Ik kaart dit voor de zekerheid nogmaals aan. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 15, 2025

Als ik meniet vergis keek je toen naar 10 januari en zou het zichtbaar moeten zijn zoals hieronder.

@Alex van KPN, maar dan natuurlijk ook met “NU” in beeld, én vooral: met voortgangsbalken die allemaal tot precies die “NU” lopen. (Wat in de screenshots in het eerdere topic ook niet klopt.)

Forum|alt.badge.img+5

@Alex van KPN 

is niet alleen tussen 00:00 - 01`:00

vandaag ook om 02:30

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 18, 2025

Dat zijn toch tijden dat ik nooit in de gids kijk… 😉. Wel eens af en toe rond 00:00 uur. Maar dat is dan weer vrijwel nooit op de laptop. Wel televisie (extra ontvanger) en de smartphone. Laptop is dan al lang uit; die ga ik er niet weer voor aanzetten. 

Bij mij was het tegen 01:00, indien ik het wel constateerde, altijd weer goed. Refresh de pagina eens als je het weer na 01:00 uur hebt.

Maar goed, het hoort niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 18, 2025

Ik keek voor 00:00 in de gids van na 00:00, dus de volgende dag. Helemaal van de leg.

Het is net over middernacht en het is weer okee.

geplaatst 00:04; 19-1

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 22, 2025

Wederom bedankt. Waar ik nog benieuwd naar ben, is dit alleen in Edge? Of ook andere browsers en ook op de TV+ ontvanger? 

Mag ik ook nog weten welke versie van Edge dit is en eventueel versie van andere browsers en de gebruikte Microsoft versie? 

Ik wil dit namelijk hier meenemen en wil het zo compleet mogelijk doorzetten om vragen te voorkomen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 22, 2025

Alle browser.

Ik gebruik nooit Edge. Altijd Google Chrome voor kpn tv. 

Firefox kan ik niet meer checken, die heb ik niet meer.

Het is alleen in http://tv.kpn.com.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 27, 2025

Dankjewel Peter, dan weet ik voor nu voldoende. 

• Topper
  • June 21, 2025

Mijn KPN-app gids en favoriete zendervermelding zijn iedere nacht vanaf 0.00 uur verdwenen op mijn Salora smart tv. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 23, 2025

Hier is, even na 00:00 uur, ook geen programmering de gehele dag. Op dit moment ontbreekt 24 juni de gehele programmering in de gids van de smart-tv app Android-TV. 

Die van woensdag 25 juni e.v. is er wel. 

Vanaf een uur of 01:00 is het er weer.

reactie geplaatst 24-6 om 00:06.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • June 26, 2025

Hi Peter, nog even voor duidelijkheid. Zie je het dan alleen op de Smart TV app voor Android als je om 00:06 kijkt? Of zie je het ook in de app op de smartphone en website? 

En dan gaat het als ik het goed heb om de Samsung UE53RU7470SXXN? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 26, 2025

Nee. Wat ik omschreef is echt de Android-TV app. Leeg voor 24 uur even na 00:00 uur.

Op de Samsung Tizen klopt het dan ook niet. Even na middernacht zijn de tijden zo'n 2½ uur verschoven. Vandaag begint dan rond 02:30 uur. En 'gisteren' loopt door tot ca 02:30 uur. Maar mogelijk is dat normaal voor de (oude) Samsung app. Want zie nu dat vandaag ook tot ~ 02:00 uur doorloopt. 

• Topper
  • June 26, 2025

Graag wil ik nog even vermelden dat voor wat betreft het bovenstaande ook geldt voor de Salora. De programma’s blijven steken op “24.00 uur” en pakken geen live tv meer op.

Erg vervelend omdat het hier de tv betreft voor onze logements gasten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 26, 2025

Ja, dat is weer een ander dingetje in de smart-tv app, ​@Bunderpoort .

De gids scrolt niet vanzelf door naar de volgende dag. Echter even de knop enkele seconden loslaten en weer indrukken en het gaat verder. Dit wordt nog verbeterd 👍. Het truukje, even knop loslaten, heb ik van het tv team. 

In de grote gids kun je bovenaan ook een dag kiezen. 

Zelf zou ik onbekenden nooit van mijn kpn tv abonnement gebruik laten maken overigens. Ook al is het in mijn eigen huis / logeer gelegenheid. 

• Topper
  • June 26, 2025

Over welke knop heb je het precies Peter? Dan zal ik het vanavond even uitproberen.  Voor de logements gasten in het chalet is een eigen wifi met beperkte toegang tot het KPN abonnement.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 26, 2025

De knop “naar rechts” op het kompas.

En net boven de volledige epg kan direct een dag gekozen worden.

een eigen wifi met beperkte toegang tot het KPN abonnement.

Voor KPN TV bestaat geen beperkte toegang. Gastenwifi zorgt er alleen voor dat het los staat van je eigen LAN/Wifi netwerk. Maar ze kunnen gewoon bij je opnames e.d. 

• Topper
  • June 26, 2025

Dank voor de info. Ik ga het uitproberen.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

Dit geldt nog steeds. En het begint al voor middernacht, want de lengte van de voortgangsbalken van programma’s die na middernacht doorlopen, kloppen niet als je naar “NU” kijkt:

Gids op tv.kpn.com: verkeerde uitlijning voortgangsbalken voor middernacht (23:53 uur)

Gids op tv.kpn.com: chaos na middernacht (0:01 uur)

Soms lijkt het ineens goed, maar na opnieuw laden van de pagina toch weer chaos:

Gids tv.kpn.com: lijkt goed, maar foute lengtes voortgangsbalken (0:28 uur)

Gids tv.kpn.com: na verversen pagina toch weer chaos (0:29 uur)

De lengtes van de voortgangsbalken kunnen nog uren fout zijn, ik denk voor programma’s die al voor middernacht begonnen zijn. Het volgende zag ik eerder deze week, ver na middernacht, met “NU” weer ongeveer in het midden van de breedte:

Gids op tv.kpn.com: nog steeds van slag, uren na middernacht (2:30 uur)

Zowel in up-to-date Chrome als Firefox op een Mac.

Zoals hierboven al opgemerkt, nog meer screenshots in:

Ook de screenshots over verspringende programma’s zodra je met je muis over een omschrijving beweegt, gelden nog steeds.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 14, 2025

De lengtes van de voortgangsbalken kunnen nog uren fout zijn, ik denk voor programma’s die al voor middernacht begonnen zijn.

Een goed voorbeeld is ook “Beleef KPN”, waar nu het programma “Dance TV” bezig is dat 28 uur duurt, en gisteren om 20:00 uur begonnen is:

Gids op tv.kpn.com: foute uitlijning voortgangsbalk bij langdurend programma (8:05 uur)

Bij schuiven in de tijd:

Gids op tv.kpn.com: foute uitlijning voortgangsbalk bij langdurend programma (8:15 uur)

Je ziet hierboven trouwens ook geen omschrijving (geen programmatitel) in de gids.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 18, 2025

Ik denk niet dat er iemand luistert, maar ik zag net dit op tv.kpn.com:

Gids op tv.kpn.com: voortgangsbalk van 13 Paramount Network te kort, van 20 MTV te lang, en bij 10 RTL8 geen titel te zien

De begintijd van 13 Paramount Network, 14:05 uur, staat te ver naar links waardoor de voortgangsbalk te kort lijkt. Die van 20 MTV, 13:40 uur, staat juist teveel naar rechts, zodat de voortgangsbalk te lang lijkt. En van het langdurende Mediashop op RTL 8 is geen titel te zien.

Voor de volledigheid, dezelfde gids na middernacht:

Gids op tv.kpn.com: programma’s na middernacht

Hierboven lijkt het voor 20 MTV al mis te gaan bij 02:15 M is for Music, dat in de gids pas om 2:40 getoond wordt. Het programma daarvoor, 01:55 Ex on the beach zou 45 minuten moeten duren, dus tot 02:40. Dan kan het volgende programma nooit om 02:15 beginnen natuurlijk:

Gids op tv.kpn.com: eindtijd van 01:55 - 02:40 Ex on the beach ligt na begintijd 02:15 M is for Music

Voor 13 Paramount lijkt een ontbrekend programma tussen 04:35 - 05:00 Ink Master: Redemption en 05:40 NCIS: Los Angeles de boosdoener?

Gids op tv.kpn.com: ontbrekend programma tussen einde Ink Master: Redemption om 05:00, en begin NCIS: Los Angeles om 05:40?

Kortom: de (getoonde) lengte van de programma’s is niet te vertrouwen? Of de gids is niet altijd volledig? Ofwel: voor de positie van een programma op de tijdlijn moet gewoon steeds de begintijd van dat programma gebruikt worden, niet de (berekende) eindtijd van het voorgaande programma?