Skip to main content

Ik werk meestal in de avond-/nachtdienst en kijk dan vaak online tv. Sinds een maand merk ik dat KPN's TV Gids na middernacht niet goed werkt op een desktop pc. Als ik tv.kpn.com selecteer en vervolgens TV Gids, dan is de gids leeg (inhoud zenders is zwart) of de zenders in de gids zijn chaotisch met programma's gevuld. Klik je dan op een programma, dan kan zo'n programma vaak niet worden weergegeven. Overdag en vóór middernacht is de Gids wel goed. Het gebeurt op de desktop pc in Chrome en in Firefox. In de app op mobiel werkt de gids wel goed. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Óf Gids is leeg:

Óf Gids is chaotisch gevuld, en klikken werkt niet:

 

Mocht het relevant zijn: op een TV+ Box zag ik afgelopen nacht ook dat iets vóór middernacht de verticale lijn voor “nu” bijna helemaal rechts in beeld stond, en iets na middernacht juist helemaal links. Idem na wat bewegen door de tijd, en dan indrukken van ⏯️ om terug te gaan naar “nu”.

Normaal staat “nu” ongeveer in het midden. Ik zag geen gekke langdurige uitzending in de gids die de layout misschien zou verstoren.


Mocht het relevant zijn: op een TV+ Box zag ik afgelopen nacht ook dat iets vóór middernacht de verticale lijn voor “nu” bijna helemaal rechts in beeld stond, en iets na middernacht juist helemaal links. Idem na wat bewegen door de tijd, en dan indrukken van ⏯️ om terug te gaan naar “nu”.

Normaal staat “nu” ongeveer in het midden. Ik zag geen gekke langdurige uitzending in de gids die de layout misschien zou verstoren.

Misschien relevant inderdaad. Sowieso treedt deze storing niet altijd op. Wel bijna elke dag de laatste weken, en uitsluitend na middernacht.


Bedankt voor het melden @PauloXPR en ook @Arjan van B. Ik ga hier intern melding van maken. Hopelijk dan snel ook in de nacht een goed werkende tv-gids. 


Mocht het relevant zijn: op een TV+ Box zag ik afgelopen nacht ook dat iets vóór middernacht de verticale lijn voor “nu” bijna helemaal rechts in beeld stond, en iets na middernacht juist helemaal links.

Dit lijkt iedere avond zo te zijn op de TV+ Box, hoewel daar niet om precies 0:00 uur ook gekeken. Maar het is hetzelfde op tv.kpn.com/tv-gids zoals hier te zien.

Het lijkt ook wel een beetje op een oude bug, Minigids TV+ laat (na middernacht) verkeerde volgende programma's zien, waar het pas weer oké was als de begintijd van een programma ná middernacht is. En zolang de weergave daar fout was, werden programma’s getoond vlak voor de volgende middernacht (zeg ruim 23 uur na “nu”). Ik heb nu niet gekeken of de programma’s die nu (begin van woensdagochtend) getoond worden eigenlijk van woensdagavond laat zijn. Ik denk het niet, want het zijn er veel teveel.

Het lijkt mij trouwens dat “nu” nooit van plek hoeft te wisselen als de gebruiker niet zelf voor een andere tijd kiest?

 

TV gids: “nu” aan rechterzijkant om 23:59 uur.

 

00:00 uur volgens klok op laptop.

 

Nog steeds 00:00 uur, “nu” aan linker zijkant.

 

00:01 uur.

 

00:02 uur, “nu” ineens weer rechts.

Minuten later, 0:09 uur, geeft browser pagina refresh willekeurig een goed en slecht overzicht. In alle gevallen wel met “nu” links in beeld (maar wel steeds een klein beetje verder naar rechts, naarmate de tijd doorloopt).

 

00:09 uur.

 

Nog steeds 00:09 uur.

 

Deze is ook wel interessant, 0:28 uur:

 

00:28 uur, één programma dat voortgang laat zien.

 

00:29 uur, wat het misschien had moeten zijn. Of misschien ook niet.

En bij mouse hover verspringt de boel soms:

 

Geen mouse hover.

 

Mouse hover op eerste programma.

 

Mouse hover op tweede programma.

 

Mouse hover op derde programma.

 

Enjoy!


 

00:29 uur, wat het misschien had moeten zijn. Of misschien ook niet.

Oh nee, bovenstaande kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, want voortgang kan nooit verder dan “nu” zijn. Dus er klopt ook niks van bovenstaande.

Dat zie je ook hieronder, waar de voortgang al ver vóór “nu” stopt. Wat natuurlijk ook niet kan kloppen:

TV gids: “nu” aan rechterzijkant om 23:59 uur.

 

En voor de volledigheid:

Mocht het relevant zijn: op een TV+ Box zag ik afgelopen nacht ook dat iets vóór middernacht de verticale lijn voor “nu” bijna helemaal rechts in beeld stond, en iets na middernacht juist helemaal links.

Dit lijkt iedere avond zo te zijn op de TV+ Box, hoewel daar niet om precies 0:00 uur ook gekeken. Maar het is hetzelfde op tv.kpn.com/tv-gids zoals hier te zien.

Bovenstaande ging dus alleen over de plek van “nu”, dat bij laden niet altijd horizontaal in het midden staat. Ik heb op de TV+ Box verder geen rare weergave gezien (zoals wel op de website, waar dit topic over gaat). Maar ik kijk ook niet zo vaak op de TV+ Box.

 

(En @Jeroen van KPN, ik vermoed dat je wel een notificatie gekregen hebt, maar: hierboven dus meer details voor de ontwikkelaars.)


Reageer