Skip to main content
Beantwoord

Gids toont actuele info als je van uit Terugkijken terugkeert naar de gids

• September 26, 2025
  • 14 reacties
  • 100 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Wanneer je iets terugkijkt en terug wilt naar de gids, dan springt deze naar nu ipv naar de gids van de dag waar je terugkeek.

Verder vind ik de gids heel traag en wat ook gek is; wanneer je de tv aanzet en meteen naar gids gaat, zie je in eerste instantie de gids waar je de avond ervoor naar keek.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@JetFreggel, goed dat je dit hier meldt. Ik denk graag mee en leg het uit. 

Dat je na het terugkijken van een opname teruggaat naar de live gids klopt, dat is geen fout in de software. Je kunt wel makkelijk met de zoekfunctie een programma opzoeken of links in het menu direct naar een bepaalde dag gaan. 

De overige 2 issues herken ik niet zo snel. Wat bedoel je specifiek met traag in laten we zeggen seconden? Wat je in ieder geval kunt proberen is om de box enkele seconden stroomloos te maken. 

14 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 29, 2025

Dat je na het terugkijken van een opname teruggaat naar de live gids klopt, dat is geen fout in de software. Je kunt wel makkelijk met de zoekfunctie een programma opzoeken of links in het menu direct naar een bepaalde dag gaan. 

De overige 2 issues herken ik niet zo snel. Wat bedoel je specifiek met traag in laten we zeggen seconden? Wat je in ieder geval kunt proberen is om de box enkele seconden stroomloos te maken. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 29, 2025

Merk je dan enig verschil?

Voordat we verplicht :( Plus kregen, ging 'pijltje terug" echt naar daar waar je voor het laatst was; het scherm met de gids, met daarin het programma dat je had aangeklikt om terug te kijken. Nu is dit dus niet meer, wat redelijk irritant is.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 30, 2025

Er zijn trouwens meer mensen die klagen over een trage gids. Gaat het zappen wel oké?

of links in het menu direct naar een bepaalde dag gaan. 

Of met de witte afstandsbediening: met ⏪ 24 uur terug, met ⏩ 24 uur vooruit, en met ⏯️ terug naar “nu”. En met P+/P- een pagina omhoog/omlaag in de gids (en in andere lijsten).

Voordat we verplicht :( Plus kregen, ging 'pijltje terug" echt naar daar waar je voor het laatst was; het scherm met de gids, met daarin het programma dat je had aangeklikt om terug te kijken.

In het begin was “terug” helemaal drama, toen kon je bijvoorbeeld niet eens terug naar live kijken als je even in de gids keek (wat nu kan door “terug” langer ingedrukt te houden, als je dat toevallig weet). Langzaamaan is het gedrag toch beter geworden, maar ik kan het vaak niet uitleggen aan mensen, wat in mijn beleving gewoon betekent dat het niet logisch is. 🙁

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 30, 2025

Er zijn trouwens meer mensen die klagen over een trage gids. Gaat het zappen wel oké?

of links in het menu direct naar een bepaalde dag gaan. 

Of met de witte afstandsbediening: met ⏪ 24 uur terug, met ⏩ 24 uur vooruit, en met ⏯️ terug naar “nu”. En met P+/P- een pagina omhoog/omlaag in de gids (en in andere lijsten).

Voordat we verplicht :( Plus kregen, ging 'pijltje terug" echt naar daar waar je voor het laatst was; het scherm met de gids, met daarin het programma dat je had aangeklikt om terug te kijken.

In het begin was “terug” helemaal drama, toen kon je bijvoorbeeld niet eens terug naar live kijken als je even in de gids keek (wat nu kan door “terug” langer ingedrukt te houden, als je dat toevallig weet). Langzaamaan is het gedrag toch beter geworden, maar ik kan het vaak niet uitleggen aan mensen, wat in mijn beleving gewoon betekent dat het niet logisch is. 🙁

Huh?? Ben de draad kwijt...

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 30, 2025

Van welk stuk precies?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 30, 2025

Van welk stuk precies?

Alles wat je schrijft. ;)

Ik loop enkel aan tegen het feit dat ik met de terugknop niet bij het vorige scherm uitkom, maar bij de gids van dat moment.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 30, 2025

Verder vind ik de gids heel traag en wat ook gek is; wanneer je de tv aanzet en meteen naar gids gaat, zie je in eerste instantie de gids waar je de avond ervoor naar keek.

😎

Succes!

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 30, 2025

😎

Succes!

Dank, ik maak hieruit op dat jij hier geen oplossing voor hebt of er iets aan kunt doen?

Op advies van kpn dit hier gepost, omdat ontwikkelaars meelezen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 1, 2025

Nee, ik kan er niet voor zorgen dat het werkt zoals jij het wilt. De ontwikkelaars lezen ook mee, maar wij houden ook alle hier gedeelde feedback bij en geven het door. 

Ik moedig dan ook iedereen aan om alle feedback en wensen aan ons te laten weten! 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 1, 2025

Op de oude ontvanger blijft de gids geselecteerd op het programma staan wat je net hebt teruggekeken, als je de terug-knop op de afstandsbediening gebruikt om terugkijken af te sluiten

Ook in de mobiele tv+ app blijft de gids het zojuist teruggekeken programma in beeld houden als je teruggaat.

Ik zou verwachten dat dat op de tv+ box op een soortgelijke manier werkt.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 1, 2025

Op de oude ontvanger blijft de gids geselecteerd op het programma staan wat je net hebt teruggekeken, als je de terug-knop op de afstandsbediening gebruikt om terugkijken af te sluiten

Ook in de mobiele tv+ app blijft de gids het zojuist teruggekeken programma in beeld houden als je teruggaat.

Ik zou verwachten dat dat op de tv+ box op een soortgelijke manier werkt.

Helaas dus niet. Werkt totaal anders. Heb om oa die reden aangegeven dat ik dat nieuwe kastje niet wil, maar had geen keus. 🤷

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 16, 2025

Hi ​@JetFreggel, ik heb ook een korte update. Het tv team gaat hier ook naar kijken, ik kan alleen niet zeggen wanneer het er ook iets gebeurt. In ieder geval een goede eerste stap! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 16, 2025

Wanneer je iets terugkijkt en terug wilt naar de gids, dan springt deze naar nu ipv naar de gids van de dag waar je terugkeek.

Inderdaad. Best irritant. Gelukkig dat ze hier 'naar gaan kijken’.

Traag is een ietwat relatief begrip. Ik vind de gids snel genoeg met er doorheen gaan met de ‘cursor’.

En ik laat de tv ontvanger rustig even opstarten. Dat duurt vanuit 'snelle start’ maar een paar seconden.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 17, 2025

Hi ​@JetFreggel, ik heb ook een korte update. Het tv team gaat hier ook naar kijken, ik kan alleen niet zeggen wanneer het er ook iets gebeurt. In ieder geval een goede eerste stap! 

Helaas nog niets veranderd. Echt best irritant.