Skip to main content
Beantwoord

Gids wisselt in KPN TV+ App naar portretmodus en blijft hangen

• September 24, 2025
  • 5 reacties
  • 112 keer bekeken

Wanneer ik via de kpntv app naar de gids ga doet zich het volgende voor. De gids verschijnt in landscape vorm en ik kan gewenst programma aan klikken en kijken. Wanneer ik echter terug ga naar de gids verschijnt mijn beeld in portret vorm en draai niet meer terug naar landscape. Enige manier om dit op te lossen is de app sluiten en opnieuw starten. Hebben jullie enige idee hoe dit kan?

Beste antwoord door Jasper van KPN

De update met de fix is uit, deze wordt geleidelijk beschikbaar gemaakt voor alle apparaten:

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 24, 2025

Heb je dit op je telefoon of je tablet?

Bedoel je dat je dan van één zender de programma's onder elkaar krijgt?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 24, 2025

Bekend probleem op tablets sinds de laatste app update.  Het hele scherm draait een kwartslag.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Jan Q, dit is inderdaad een bekende bug sinds de laatste update. De ontwikkelaars zijn er mee bezig!

In afwachting daarvan kan je deze tijdelijke oplossing van ​@JoCoLa gebruiken:

​Hier een tijdelijke noodoplossing voor de TV+ app op de iPad m.b.t horizontaal naar verticaal vespringing.

Met de webbrowser safari op je iPad tv.kpn.com openen en inloggen.

Rechts bovenin de browser het vierkantje met pijl omhoog kiezen.

Kies “meer” en daarna “zet op beginscherm” en zorg dat “open als webapp” AAN staat.

Klik tenslotte op toevoegen.

Met de webapp heb je geen last van het terug spingen van de horizontale stand naar verticale stand.

Als het probleem is opgelost kun je weer de normale TV+ app gebruiken.

(met een andere browser zoals Edge en Chrome werkt deze oplossing ook)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 28, 2025

Welkom op de community ​@Jan Q, dit is inderdaad een bekende bug sinds de laatste update. De ontwikkelaars zijn er mee bezig!

In afwachting daarvan kan je deze tijdelijke oplossing van ​@JoCoLa gebruiken:

​Hier een tijdelijke noodoplossing voor de TV+ app op de iPad m.b.t horizontaal naar verticaal vespringing.

Met de webbrowser safari op je iPad tv.kpn.com openen en inloggen.

Rechts bovenin de browser het vierkantje met pijl omhoog kiezen.

Kies “meer” en daarna “zet op beginscherm” en zorg dat “open als webapp” AAN staat.

Klik tenslotte op toevoegen.

Met de webapp heb je geen last van het terug spingen van de horizontale stand naar verticale stand.

Als het probleem is opgelost kun je weer de normale TV+ app gebruiken.

(met een andere browser zoals Edge en Chrome werkt deze oplossing ook)

Dank voor deze “tijdelijke” oplossing. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 30, 2025

De update met de fix is uit, deze wordt geleidelijk beschikbaar gemaakt voor alle apparaten: