Skip to main content

Wij hebben een glasvezel abonnement afgesloten bij KPN.
Nu kwamen we erachter dat onze beide TV's geen smart TV's zijn.
Kunnen we daar dan wel alles op ontvangen ?

Als je tv wil bij KPN, moet je dat ook aanvragen. Dan krijg je een tv-kastje, waarop je alle tv-diensten kan bekijken.

Met een smart-tv kan je die diensten ook via een app bekijken, een beetje vergelijkbaar met de Google TV Chromecast die je gebruikt als je geen smart-tv hebt.

Maar allereerst: heb je wel een tv abonnement afgesloten bij KPN, of andere entertainment?


Als je tv's een hdmi ingang hebben kan je ze gebruiken. 

Met de ontvanger van kpn kan je er vervolgens alles mee ontvangen. Ook heel veel streamingsdiensten. Met het kastje van kpn is een smart tv niet direct meer nodig.


@Robert Visser 

 

Heb je een tv abonnement bij KPN?

Zo ja, welke KPN tv decoder van KPN heb je? 


Hallo Arjan,

We hebben een abo afgesloten bij KPN dat volgende maand in gaat.

Het gaat om glasvezel, we hoorden later dat dat alleen op een smart TV kan werken.
Als dat zo is zou ik twee nieuwe TV's moeten kopen, want beide TV's hebben geen netwerk aansluiting.


Dank je wel Peter,

Ik laat het abonnement gewoon doorgaan, ik weet genoeg zo.

Ook Arjan bedankt.

Ik wens jullie allebei nog een fijne dag.


Hallo Arjan,

We hebben een abo afgesloten bij KPN dat volgende maand in gaat.

Het gaat om glasvezel, we hoorden later dat dat alleen op een smart TV kan werken.
Als dat zo is zou ik twee nieuwe TV's moeten kopen, want beide TV's hebben geen netwerk aansluiting.

 

Als je als nieuwe klant een abonnement hebt afgesloten bij KPN, dan krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) van KPN toegezonden.

Dat is een mediabox waarop je tv kunt kijken en streamingdiensten en app's op kunt gebruiken kijken.

Je moet wel een tv met een HDMI ingang hebben.

 

P.S.

TV zonder netwerkaansluiting?

Hoe oud zijn deze tv's? 


Je kan je netwerkloze tv smart maken met een Google TV Chromecast @Robert Visser  .

@joop2011  Tot vorige week had ik ook nog een non-smart tv hoor 😀


Je kan je netwerkloze tv smart maken met een Google TV Chromecast @Robert Visser  .

@joop2011  Tot vorige week had ik ook nog een non-smart tv hoor 😀

 

Als hij werkt en HDMI heeft is het geen probleem.

 

@Robert Visser krijgt zo zie zo de de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en daarna heeft hij ook een soort van Smart tv. 


Peter, Arjan en Joop,

Ontzettend bedankt voor jullie uitleg, ik zie het nu in vertrouwen tegemoet.

Mijn vraag is hiermee meer dan beantwoord, fijn dat jullie reageerden.

Met vriendelijke groet, Robert