Skip to main content
Beantwoord

Google Assistent op mijn KPN Soundbox werkt niet

• July 14, 2025
  • 18 reacties
  • 186 keer bekeken

Beste KPN ik heb vandaag mijn nieuwe KPN Soundbox aangesloten alles werkt prima alleen mijn google assistent werkt niet heb ruim 45 minuten met de klantenservice via de telefoon alles doorgelopen maar we komen er niet uit hij zei ook dat ik verder alles goed had gedaan.

Heb via instellingen bij Apparaat, Apparaatvorkeuren,Google Assistent gekeken daar staat het woord aan maar de button rechts daarvan hoort op groen te staan maar staat in feite uit en kan er ook niks mee.

Heb verschillende keren opdrachtgegeven van Google ga naar b.v. rtl 4 maar dan zie je wel rechtsboven in het scherm het groene microfoontje maar onder in beeld verschijnt de tekst

er is iets misgegaan probeer het later opnieuwheb ook de soundbox uitgezet en ook de stroom eraf gehaald maar niets dat het probleem oplost,graag een oplossing hiervoor want het is verder een mooi systeem maar wel jammer dat de google assistent niet werkt ik hoor graag van U bellen mag ook mijn nummer is *****************

met vriendelijke groet,

Bertus Welman

Admin: nummer verborgen ivm de privacy.

Beste antwoord door Erik van KPN

We hebben dit doorgezet naar Google, en het zou nu weer moeten werken. Kunnen jullie dit testen, ​@Rogermoore, ​@RobertoHmst, ​@DeVons, ​@Pijllh, ​@efveedeevee en anderen.

18 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 14, 2025

Beste ​@Rogermoore geef de TV+ SB eens een fabrieksreset en installeer alles opnieuw.

De assisistent zou ook moeten kunnen werken zonder dat je bij Google met een account aangemeld bent.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 14, 2025

Beste JanD Superuser bedankt voor deze tip heb dit gedaan en het werkt nu maar hij pakt niet alle zenders valt mij op maar ik ben tevreden zo hoor, heb het nu ook zonder mijn googleaccount gedaan nogmaals bedankt.

gr.Bertus  ( Rogermoore )

Pijllh
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • July 16, 2025

Helaas heb ik hetzelfde probleem. Langer dan een uur met Kpn medewerker naar oplossing gezocht. Niets hielp. Ook de fabrieks rest niet! Dus wat kan ik nog doen?

Mvg,

Hans.

RobertoHmst
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 16, 2025

Hallo beste mensen, ik heb hetzelfde op twee TV+ boxen en ben ook met HD in contact geweest, door zelf te spitten op de community ben ik verschillende topics tegengekomen die al gesloten waren, ik heb ook een topic aangemaakt kijk maar even op ​@RobertoHmst , het enige wat werkt is via apparaatvoorkeuren uit te loggen van je Google account, je zal zien dat de assistant dan wel werkt, ben eigenlijk blij dat meer mensen er recent last van hebben. Ben benieuwd 🤨 

groet, Rob 

efveedeevee
Deelnemer
  • Deelnemer
  • July 19, 2025

KPNtv+Soundbox vandaag binnen en heb hetzelfde probleem.

Al het bovenstaande geprobeerd, maar kan google assistent niet aanzetten. Na proberen het schuifje naar rechts te schuiven komt de melding dat iets mis is gegaan. Zowel bij ingelogd als bij uitgelogd.

Ook na opnieuw opstarten werkt het niet.

RobertoHmst
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 19, 2025

@Arjan van KPN Hoi Arjan zie ook dit topic en bovenstaande opmerking 🧐

Groet, Rob 

• Nieuwkomer
  • July 21, 2025

DeVons: ik heb sinds een paar dagen de sound box, alles werk goed alleen als ik mijn Google account in voer werk de assistent niet meer.dit was met de vorige TV+Box geen probleem. Toen kon ik zelfs mijn lampen er mee schakelen door op de Google kop op de afstandsbediening te drukkende een opdracht te geven.nu blijkt ook dat ik in het menu de schakelaar van de assistent ok niet kan aan of uit zetten. Indenk er hard over na om de sound box weer terug te sturen.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 21, 2025

Dit lijkt een bug te zijn, want ​@steffen1 en ik lopen hier ook tegen aan. Eigenlijk pas sinds ik de fabrieksreset heb gedaan. Uitgelogd assistent gebruiken werkt wel, tot je alsnog inlogt. 

Gebeurd onderstaande ook bij jullie? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 21, 2025

Dit lijkt een bug te zijn, want ​@steffen1 en ik lopen hier ook tegen aan. Eigenlijk pas sinds ik de fabrieksreset heb gedaan. Uitgelogd assistent gebruiken werkt wel, tot je alsnog inlogt. 

Dat is waarschijnlijk een bug in weergave. Inloggen betekent misschien toch uitgeloogd en visa versa. Omdat dat gedeelte van Google Assistant, Voice Search werkt met cloud en niet lokaal. Zonder Google Account is een toegang tot Google Cloud niet mogelijk.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • July 21, 2025

Dat is waarschijnlijk een bug in weergave. Inloggen betekent misschien toch uitgeloogd en visa versa. Omdat dat gedeelte van Google Assistant, Voice Search werkt met cloud en niet lokaal. Zonder Google Account is een toegang tot Google Cloud niet mogelijk.

Ik heb geen google assistent . Werkt niet dus er zit wel iets in

RobertoHmst
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 21, 2025

@Arjan van KPN Hoi Arjan, zie ook dit topic, het is echt een uitdaging voor KPN e.e.a heeft niets met Google account instellingen te maken het isseu speelt sinds de laatste update, wellicht kunnen jullie het intern ook een proberen 🧐

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • July 22, 2025

@Arjan van KPN Hoi Arjan, zie ook dit topic, het is echt een uitdaging voor KPN e.e.a heeft niets met Google account instellingen te maken het isseu speelt sinds de laatste update, wellicht kunnen jullie het intern ook een proberen 🧐

Er is intern van een medewerker die mij heeft geholpen een mail uitgegaan..die persoon heeft het zelf ervaren met de hulp aan mij. Dus die uitzet is er al nu de oplossing. Momenteel kan ik zelf niet bij de soundbox. Dat wordt volgende week weer

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 22, 2025

Ik lees zojuist op de site van Bright dat Google bezig is Google Assisent te verwijderen en te vervangen door AI:

Google is druk bezig om de Google Assistent overal te verwijderen, omdat zijn AI Gemini de toekomst is.

Dat heeft er misschien ook mee te maken.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 22, 2025

We hebben dit doorgezet naar Google, en het zou nu weer moeten werken. Kunnen jullie dit testen, ​@Rogermoore, ​@RobertoHmst, ​@DeVons, ​@Pijllh, ​@efveedeevee en anderen.

RobertoHmst
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 22, 2025

@Erik van KPN Ben ingelogd en assistent werkt na de eerste keer drukken op de AB werd er gevraagd om toestemming om assistent te gebruiken door verder te klikken en akkoord te gaan werkte het, bedankt voor jullie inzet 👏

efveedeevee
Deelnemer
  • Deelnemer
  • July 22, 2025

Bij mij werkt het nu ook. 🫡

Pijllh
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • July 22, 2025

En bij mij werkt het nu ook! Bedankt voor de update!

• Nieuwkomer
  • July 22, 2025

En bij mij werkt het ook weer, bedankt voor de snelle reactie. 

vriendelijke groet DeVons.