Skip to main content
Beantwoord

Google Assistent werkt niet na inloggen op de KPN TV+ Box

• July 15, 2025
  • 7 reacties
  • 133 keer bekeken

RobertoHmst
Helper
Forum|alt.badge.img+3

Hoi, na gisteren de Soundbox omgeruild te hebben met standaard TV+ DIW7022 en vandaag de box te hebben geconfigureerd merkte ik op dat de assistant niet werkte, na twee keer opnieuw opstarten heb ik met HD gesproken en hebben we de box een reset gegeven afhankelijk na alles stappen doorlopen te hebben inclusief inloggen op Google Account werkte de assistant weer echter na 5 minuten werkte deze niet meer en heb ik nog een keer een reset gedaan ook toen werkte deze maar even, heb de HD weer gebeld en medewerker heeft aangegeven dat er iets in de bios niet juist zou moeten staan na installatie en dat hij de box omruilt voor een ander, hij was heel vriendelijk en oplossingsgericht en morgen komt de nieuwe.
Ik ben nog even verder aan het speuren gegaan op de community en in oude topics kwam ik tegen dat het met inloggen op Google Account te maken heeft, en warempel, als ik uitlog op m’n account dan werkt het wel,… echter m’n box op de slaapkamer werkt wel prima zowel ingelogd als de assistant, ben benieuwd wat de nieuwe box morgen doet,.. Wellicht hebben andere hier ook last van? 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Dank je voor het controleren! Inmiddels ben ik ook meer op de hoogte en het komt bij meerdere gebruikers voor inderdaad. Daarom hebben we het al doorgespeeld aan het tv-team en zij maken hiervoor weer een ticket aan. Wordt vervolgd. 

Dat je Telefoon tegenkomt bij de rechten van Android TV ziet er een beetje vreemd uit, maar het hoort wel bij Android. Dit is wat Gemini ervan zegt, maar ik kan er verder geen directe bron van vinden: 

Android TV typically doesn't need telephone permissions as it's not designed for making or receiving phone calls in the traditional sense. However, some specific apps on Android TV might request permissions like READ_PHONE_STATE or READ_PHONE_NUMBERS to access certain device information, but this is not a core function of the Android TV operating system itself. 

7 reacties

RobertoHmst
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • July 16, 2025

*Update* Vandaag box omgeruild voor een nieuwe, ook bij deze werkt spraakbediening niet wanneer ik ben ingelogd met Google Account, na uitloggen op Google op de box werkt spraakbediening wel,…. Wellicht kan een van de moderators hier iets over zeggen, heb deze keer nog niet gekozen om wederom een harde reset te geven omdat ik dan weer tegen hetzelfde aanloop. HD wederom gesproken en vonden het zeer merkwaardig, we hebben zelf e.e.a geprobeerd op een ander Google account,….
Lees graag reacties.

groet, Rob. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 16, 2025

RobertoHmst
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • July 16, 2025

Dank je ​@Anneke-Anna 

We hebben gisteren al de verschillende workarounds geprobeerd met negatief resultaat 🧐

*update* inmiddels werkt spraakbesturing op de box in slaapkamer ook niet meer. Ook wel wanneer ik uitlog. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@RobertoHmst. Wat vreemd dat je de Google Assistant niet werkend krijgt op je TV+ box. En dat ook ineens op de slaapkamer box het niet meer werkt. 

Je geeft aan dat wanneer je uitlogt de Google Assistant daarna wel werkt. Dan lijkt het bijna iets binnen je Google-account wat ervoor zorgt dat het niet goed werkt. Zou je eens de volgende twee zaken willen langslopen? Zorg er wel voor dat je weer bent ingelogd met je Google-account op de TV+ box. 

Het eerste is de microfoon-instellingen en rechten op de TV+ ontvanger: 

1. Ga naar Instellingen (tandwieltje) en dan naar Apparaat 
  2. Dan naar Apps en je kiest daar voor App-machtigingen 
  3. Ga daar naar Microfoon en dan onderaan naar Systeem-apps tonen
  4. Daar kun je kiezen voor Google en vervolgens voor ‘Toestaan bij gebruik van app’

Start daarna de TV+ box even opnieuw op door middel van de KPN-knop (rechts bovenaan) wat langer ingedrukt te houden en te kiezen voor ‘Opnieuw opstarten’. Controleer daarna of het werkt. 

Als dat niet werkt, dan kunnen we nog controleren of de Google Assistant staat uitgeschakeld in je Google-account. Pak daarvoor je telefoon of tablet erbij waar hetzelfde Google-account is ingelogd. 

1. Open de Google app door te zoeken naar Google op je telefoon 
  2. Klik op je Profiel icoon rechts bovenaan en kies voor Instellingen
  3. Ga daar naar Google Assistent en klik op Algemeen
  4. Controleer daar of het schuifje aanstaat (naar rechts) voor de Google Assistent

Start daarna ook weer de TV+ ontvanger opnieuw op. Ik ben benieuwd of één van beide stappen helpt voor jou. 

RobertoHmst
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • July 18, 2025

@Arjan van KPN , Beste Arjan 

Bovenstaande workarounds werken helaas niet Google assistent werkt wel op mijn Google Home en Hub dus assistent staat aan en je geeft aan op de TV+ Microfoon instellingen te raadplegen echter op dit gedeelte geeft de box “telefoon aan in App rechten dat vind ik ook een beetje vreemd omdat de TV+ box geen telefoon is,… zie bijgevoegde foto’s 

Fijn weekend! 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 21, 2025

Dank je voor het controleren! Inmiddels ben ik ook meer op de hoogte en het komt bij meerdere gebruikers voor inderdaad. Daarom hebben we het al doorgespeeld aan het tv-team en zij maken hiervoor weer een ticket aan. Wordt vervolgd. 

Dat je Telefoon tegenkomt bij de rechten van Android TV ziet er een beetje vreemd uit, maar het hoort wel bij Android. Dit is wat Gemini ervan zegt, maar ik kan er verder geen directe bron van vinden: 

Android TV typically doesn't need telephone permissions as it's not designed for making or receiving phone calls in the traditional sense. However, some specific apps on Android TV might request permissions like READ_PHONE_STATE or READ_PHONE_NUMBERS to access certain device information, but this is not a core function of the Android TV operating system itself. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Het zou weer moeten werken! Kun je eens testen ​@RobertoHmst of dat bij jou ook het geval is?