Skip to main content
Beantwoord

Google Assistent werkt niet op de TV+ Box als je een account hebt, zonder account wel

• July 14, 2025
  • 15 reacties
  • 126 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

mijn google assistent werkt niet als je een account aanmaakt op de KPN tv box maar wanneer je de account verwijdert dan doet die het wel heeft iemand hier een oplossing voor ????

Heb alles al eens gereset met behulp van een KPN medewerker 

Beste antwoord door Vikash van KPN

@G.de Wilde Dank voor je geduld! Het zou nu weer moeten werken. Zou je kunnen testen of het bij jou ook weer goed werkt? We horen graag of het bij je is opgelost!

15 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@G.de Wilde. Welkom op de community! Vervelend dat Google Assistent niet goed werkt op je KPN TV Box zodra je een account aanmaakt. Goed dat je dit meldt, en jammer dat de reset samen met een KPN medewerker het probleem niet heeft opgelost.

Omdat de assistent het wél doet zonder account, lijkt het inderdaad te liggen aan iets in de accountinstellingen. In een ander topic op de community is een workaround gevonden die dit probleem mogelijk verhelpt. Daar bleek het te maken te hebben met een combinatie van de Nederlandse taalinstelling en een ingelogd Google-account.

Je kunt het volgende proberen:

1. Ga naar Menu > Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Taal

2. Zet de taal tijdelijk op Engels (de TV+ app zal opnieuw opstarten)

3. Ga naar Menu > Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Google Assistent

4. Zet daar het schuifje aan

5. Ga terug naar de taalinstellingen en zet deze weer op Nederlands (de TV+ app start nogmaals opnieuw op)

Hopelijk werkt deze taal-workaround ook bij jou! Laat je het weten?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 16, 2025

Hallo Vikash,

Deze oplossing hebben we ook al geprobeerd samen met een KPN medewerker het vreemde is ik heb ook een Tv +Box boven op de slaapkamer daar werkt het wel op .

RobertoHmst
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 16, 2025

@G.de Wilde  al het bovenstaande gaat niet werken kijk een op mijn topic ​@RobertoHmst , alleen uitloggen op Google werkt, meer mensen hebben dit recent, in het verleden bij de introductie van TV+ box was deze uitdaging ook al voorgekomen,… 

Groet, Rob

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@G.de Wilde Dat het op je tv-ontvanger boven wél werkt, maar op de ontvanger beneden niet, maakt dit inderdaad extra bijzonder. Is de softwareversie op beide ontvangers gelijk en gebruik je op beide ontvangers dezelfde Google-account?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 17, 2025

als het goed is moeten de beide ontvangers de gelijke software hebben deze zijn op dezelfde dag geïnstalleerd en op beide ontvangers heb ik dezelfde google account. 

RobertoHmst
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 17, 2025

@Vikash van KPN ​@G.de Wilde Hallo Vikash, de assistent werkte bij mij op de slaapkamer ook na ingelogd en aangemeld te zijn op Google account echter om een en het ander te testen heb ik me afgemeld op de box en weer aangemeld helaas met negatief resultaat,nu werkte de assistent ook niet meer op deze box.
Wanneer ik me aan had aangemeld met een ander Google account werkte het ook niet en na weer uitgelogd te zijn werkte de assistent wel weer, wellicht wil G.de Wilde dit ook proberen, echter wel met het risico dat dan ook de assistent het niet meer doet.

Groet, Rob

RobertoHmst
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 17, 2025

@Vikash van KPN ​@G.de Wilde Hallo Vikash, de assistent werkte bij mij op de slaapkamer ook na ingelogd en aangemeld te zijn op Google account echter om een en het ander te testen heb ik me afgemeld op de box en weer aangemeld helaas met negatief resultaat,nu werkte de assistent ook niet meer op deze box.
Wanneer ik me aan had aangemeld met een ander Google account werkte het ook niet en na weer uitgelogd te zijn werkte de assistent wel weer, wellicht wil G.de Wilde dit ook proberen, echter wel met het risico dat dan ook de assistent het niet meer doet.

Groet, Rob

Er zijn meerdere topics wellicht e.e.a verzamelen 🧐

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 17, 2025

Ik zal nog wel eens een paar keer proberen een account in te vullen op de kpn box maar ik denk dat dit een probleem is van google heb ergens gelezen dat dit sinds de laatste update van google is .

RobertoHmst
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 17, 2025

Altijd het proberen waard echter is het wel aan KPN om er iets mee te doen, wellicht meenemen in een volgende update ​@Vikash van KPN 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

We gaan dit probleem doorgeven aan onze technische afdeling, zodat zij dit verder kunnen onderzoeken. Zodra we meer weten, laten we dat hier in dit topic weten. Als je in de tussentijd zelf een oplossing hebt gevonden, horen we dat natuurlijk ook graag!

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 22, 2025

@G.de Wilde Dank voor je geduld! Het zou nu weer moeten werken. Zou je kunnen testen of het bij jou ook weer goed werkt? We horen graag of het bij je is opgelost!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 22, 2025

Hallo Vikash zal het vannavond of morgen uit testen kom er zeker op terug alvast bedankt voor de medewerking. 

RobertoHmst
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 22, 2025

@Vikash van KPN Ben ingelogd en assistent werkt na de eerste keer drukken op de AB werd er gevraagd om toestemming om assistent te gebruiken door verder te klikken en akkoord te gaan werkte het, bedankt voor jullie inzet 👏

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 22, 2025

Inderdaad heb net opnieuw ingelogd en het werkt weer super.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat goed om te horen dat alles weer werkt na het opnieuw inloggen! 😊