Skip to main content
Beantwoord

Google Playstore is verwijderd, hoe krijg je die terug?

• March 13, 2025
  • 11 reacties
  • 206 keer bekeken

Google Playstore is verwijderd, hoe krijg je die terug? Liefst niet via fabrieksinstellingen. 

Staat ook echt niet helemaal naar rechts of naar onderen. Gebeld met KPN en die zegt dat het onmogelijk is dat de Google Playstore apps verwijderd kan worden maar de apps is echt weg. En dan zou het alleen via de fabrieksinstellingen terug te krijgen zijn. Heeft iemand dit probleem ook al gehad? 

Beste antwoord door Ik_Combineer

Heb je deze al geprobeerd?

Instellingen -> onderaan op Apparaat -> dan op Apps -> Alle apps bekijken -> en daar zou google play store tussen moeten staan. Zeer waarschijnlijk heb je hem uitgeschakeld en dan kan je klikken op Inschakelen

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 13, 2025

Hallo ​@Ni-Hao ,

Probeer het eens met deze instructie: 

bron: 

Ben je ingelogd? Ga dan verder.

1.  Gebruik dan de zoekfunctie door naar 🔍 Zoeken te gaan. Er opent dan een zoekscherm. Je kunt hier op twee manieren zoeken: met spraak, of door typen.

Wil je met spraak zoeken? Ga dan met de pijltoetsen naar het microfoonicoon en druk op OK. Je kunt dan je zoekterm(en) inspreken.

Wil je typen? Ga dan met de pijltoetsen naar het invulveld en druk op OK. Er verschijnt een toetsenbord op het scherm. Met de pijltoetsen kun je daarover bewegen, een knop ‘indrukken’ doe je met OK. Type "Google Playstore" in.  

3. Heb je de app Google Playstore gevonden? Klik op OK. Er opent een scherm met meer informatie. Klik daar op Installeren om de installatie van de app op te starten.

Na de installatie kun je direct de app openen of op het huisje drukken om terug te gaan naar het Startscherm.

• Auteur
  • Topper
  • March 13, 2025

Wat je laat zien is in Google Playstore zelf. Daar kun je niet Google Playstore apps voor het KPN scherm downloaden. Wat ik daar download komt niet op mijn scherm van KPN zelf te staan. 
ik wil Google Playstore apps zelf weer op het KPN scherm hebben, waar het eerst ook stond. Als ik dat doe wat jij zegt komt de gedownloade apps niet op het KPN scherm maar moet ik steeds naar mijn Google account om de daar gedownloade apps te openen. Dat is te omslachtig 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 13, 2025

Ok, dan is een volledige reset naar de fabrieksinstellingen de oplossing die overblijft.  

• March 13, 2025

Heb je ook gekeken bij de 3e rij (voorbij HBO MAX en dan tot helemaal naar rechts)?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • March 13, 2025

Heb je deze al geprobeerd?

Instellingen -> onderaan op Apparaat -> dan op Apps -> Alle apps bekijken -> en daar zou google play store tussen moeten staan. Zeer waarschijnlijk heb je hem uitgeschakeld en dan kan je klikken op Inschakelen

• March 13, 2025

Heb je ook gekeken bij de 3e rij (voorbij HBO MAX en dan tot helemaal naar rechts)?

Lijkt me inderdaad dat die daar gewoon tussen moet staan.

• Auteur
  • Topper
  • March 13, 2025

@Ik_Combineer 

Dit was de oplossing, heel hartelijk dank hiervoor! 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 14, 2025

Fijn om te horen dat het is gelukt 👍

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 14, 2025

Wauw, ik weet dat ik net wakker was om me vriendin haar bammetjes te smeren maar ik schreef vijn 🤔 kan het nog erger...

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik hoop dat je inmiddels wat bakkies koffie achter de kiezen hebt ​@Ik_Combineer. 😉 Heb stiekem een edit voor je gedaan. Geen vijn meer te vinden! 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 14, 2025

Dat waarderen we ontzettend 😀