De zender is vrij via Astra te krijgen. Schotel plaatsen dus.
En laat ik meteen reëel zijn.
Ik denk niet dat die op de extra Buma/Stemra kosten zitten te wachten bij herdistributie via een Nederlandse provider. Ze richten zich, ook met reclame, niet op buiten Duitsland.
En betalen aan kpn voor doorgifte zullen ze derhalve ook niet op zitten te wachten.
Een zender moet het ook willen.
En ik moest er ook flink naar zoeken maar er is dit topic.
Welkom op de community @FRC, ik ben zelf niet bekend met deze zender. Maar als ze zich zoals Peter al zegt vooral richten op Duitsland zelf is de kans klein dat wij 'm toe kunnen voegen. Als er meer vraag naar is (zie het topic waar hij naar verwijst) kan er gekeken worden of het mogelijk is.
Het is een Duitse commerciële TV zender, die zicht volledig richt op Duitsland en Zwitserland. Daarnaast werkt deze TV zender met een carrousel in de programmering, waardoor elk programma om de zoveel uur wordt herhaald en tussendoor wordt onderbroken voor Teleshopping.
De TV zender Telegold valt onder de:
Dus die zal nooit bij een Nederlandse provider te zien zijn. Daarnaast geven de Duitse providers ook géén Nederlandse TV zenders door aan hun abonnees, zoals NPO 1, NPO 2 en NPO 3.
Natuurlijk is het allemaal heel persoonlijk en smaken verschillen. Maar…….
Ik kan via de Astra 1 zeker 100 Duitse zenders zien, en deze staat niet in mijn favorieten. Voornamelijk teleshopping afgewisseld met schlager-concerten. En ja, daar zijn vast liefhebbers voor. Maar deze zender wordt verder ook in SD uitgezonden. Er zijn tientallen Duitse zenders die meer gevarieerde TV-programma’s maken en dat wel in HD.
Deze zender zie ik nooit bij KPN komen. Koop een schotel en kijk er dan verder gratis naar.
Er bestaat ook uitzondering, op Vodafone Kabel TV kan je BVN (een mix uit NPO zenders) vrij ontvangen.
BVN is dan daar ook voor bedoeld. Je ziet die zender ook wel eens in een buitenlands hotel. En zelfs in een vakantiepark in Nieuw-Zeeland werd deze zender doorgegeven via het kabelnet op het park. Daar stonden we wel van te kijken. Zomaar Nederlandse TV aan de andere kant van de wereld.
Ik heb het niet over TV zender BVN (Best Van NPO) die een mix van programma’s uitzend van alle drie de NPO zenders, maar over de TV zenders NPO 1, NPO 2, en NPO 3.
In België (Vlaanderen) zijn deze Nederlandse zenders via alle providers te ontvangen, maar in buurland Duitsland bij géén enkele provider, terwijl er genoeg Nederlanders net over de grens in Duitsland wonen en niet kunnen kijken naar de NPO via hun provider.
Tenzij ze een schotel aanschaffen, maar dat kan overal.
Ik heb zojuist eens afgestemd op deze zender. De beeldkwaliteit is om te huilen, maar ik werd wel een beetje blij van Heidi! 😉
Is ook heel duidelijk te zien op je bijgevoegde foto. Totaal geen scherp beeld, net of er een waas overheen zit. Hooguit het oude SD kwaliteit, al heeft het natuurlijk ook te maken met de opname zelf.
Het heeft niet voor niets “Gold” in zijn naam zitten.
Is ook heel duidelijk te zien op je bijgevoegde foto. Totaal geen scherp beeld, net of er een waas overheen zit. Hooguit het oude SR kwaliteit, al heeft het natuurlijk ook te maken met de opname zelf.
Het zijn ook SD zenders (720x576), maar de Telegold op Astra 1N/12633H heeft 1.4Mbs en op 1N/11836H 3.6Mbs bitrates
Ieder kan een eigen voorkeur hebben voor een zender natuurlijk 🙂 Maar als ik het zo lees is Nederland geen prioriteit voor de zender zelf. De achtergrond met de huisjes op de Alpenweiden geven me wel fijne flashbacks naar vakanties toen ik klein was 😁
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.