Skip to main content
Beantwoord

Graag meer Britse zenders in het zenderpakket van KPN

• March 17, 2026
  • 9 reacties
  • 84 keer bekeken

Zie veel Duitse en andere taal tv-zenders er bijkomen en nog meer. Doe ook eens meer Britse zenders, zoals ITV3 (de betere politiesries) en BBC Scotland en BBC Radio Scotland, OK OOK OTV1 en ITV2 als het kan

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Ruud F. Witte ,

Je kunt jouw wensen kwijt in dit topic: 

Overigens zijn ITV 1, ITV 2 en ITV 3 niet mogelijk, dat zijn commerciële zenders. BBC Scotland zou wel kunnen, maar de programmering is grotendeels gelijk aan BBC One.  

9 reacties

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • March 17, 2026

Op 14 april komt er 5 TV zenders erbij in het pluspakket van KPN TV. 

Voor pluspakket moet je apart voor abonneren. 

In combinatie met KPN mobiel is pluspakket gratis. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 17, 2026

Hallo ​@Ruud F. Witte ,

Overigens zijn ITV 1, ITV 2 en ITV 3 niet mogelijk, dat zijn commerciële zenders. BBC Scotland zou wel kunnen, maar de programmering is grotendeels gelijk aan BBC One.  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 17, 2026

Die zul je van de satelliet moeten halen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 17, 2026

BBC Scotland heeft (in elk geval de BBC news programma's) een Schotse versie. En ITV is commercieel, maar dat zijn veel andere zenders bij KPN ook, dus…

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 17, 2026

BBC Radio Scotland (met echte Schotse nieuwsprogramma's) zou ook al een plus zijn in verhouding tot de vele pulp in het huidige pakket

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 17, 2026

BBC Scotland heeft (in elk geval de BBC news programma's) een Schotse versie. 

Dat klopt, sowieso het nieuws is anders. Dat geldt trouwens ook voor heel veel andere regio’s in de UK. Ik kan ze via de satelliet allemaal ontvangen in HD. Soms zijn ook sportprogramma’s van BBC Scotland ook anders. 

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Als het dan toch over BBC One gaat: ik zou de voorkeur geven aan BBC One East in plaats van nu BBC One London. Dit vanwege de nieuwsprogramma’s uit het oosten van Engeland. Enkele gemeenten in het westen van ons land zijn partnergemeente met een gemeente in het oosten van Engeland, en zijn zeker geïnteresseerd in nieuws uit die regio. Toen de BBC-zenders nog gewoon ‘uit de lucht’ werden ontvangen en nog niet per satelliet, werd die East-editie ook doorgegeven. Toen dat wijzigde waren veel kijkers teleurgesteld dat zij niet meer naar het East-nieuws konden kijken. 

Piet.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 17, 2026

Daar had jjj (dacht ik) wel eens eerder om gevraagd ​@Piet van der Vooren. Via de satelliet is het geen probleem om daar naar te kijken.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen iedereen! Leuk dat jullie willen meedenken over het zenderaanbod. Ik zie dat er al enkele goede tips zijn gegeven en ik wil ook onderschrijven dat jullie deze wensen kunnen achterlaten in het topic wat ​@Noordzee aanhaalt. We kijken jaarlijks naar ons aanbod en maken dan een afweging welke zenders er opgenomen worden in onze pakketten. 

Dank voor jullie feedback!

Hallo ​@Ruud F. Witte ,