Skip to main content

9 van de 10 keer bij aanzetten tv en KPN+ box krijg ik een beeld met zeer korrelige wit/grijze ruis en een knetterend geluid uit de tv luidsprekers, het beeld knippert dan ook even naar zwart of weer terug naar de ruis. 
Ik zet de box dan weer in stand-by, probeer het opnieuw en dan gebeurt dit regelmatig nog 1 a 2 keer, daarna (met wat geluk) heb ik wel het opstart scherm van KPN en doet hij het wel weer.

Soms doet hij het ook gewoon in 1 keer goed, iemand een idee?

Het eerste wat je kunt proberen, is de HDMI kabel vervangen.

Zorg voor een goede 2.1 HDMI kabel. (ik heb deze)

 

Start de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) eens opnieuw op.

Houd de kpn toets rechtsboven de ab (afstandsbediening) ingedrukt totdat je een popup scherm krijt.

Kies daarna voor opnieuw opstarten.

 

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox? (of te wel, wat zit er allemaal tussen)

Een DVS bijvoorbeeld of verkeerde switch kan voor veel problemen zorgen.

 

Je kan ook de DIW7022 volledig opnieuw opstarten.

Nadeel is dat alle gegevens eruit zijn en dat je alles opnieuw moet ingeven.

Zet hem aan (ook de tv)

Pak een dun voorwerp en aan de achterkant zie je een klein gaatje.

Stop daar het dunnen voorwerp in en druk iets door (je druk dan op een mircroschakalaar) en laat hem volledig opnieuw opstarten.

 

Help echt helemaal niets, bel dan gratis 0800-0402, want dan is de kans groot dat hij defect is.

 

Vul ook je profiel gegevens van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater het ook voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren.

 


Hoi @DT78 . Ben je er uitgekomen met de tips van @joop2011 ?


Sorry sorry dat het allemaal zo lang duurde maar het probleem blijft of is teruggekomen na een tijdje het goed gedaan te hebben met de “snelle opstartmodus”.

Er zit verder niks tussen de tv en het kastje (rechtstreeks verbonden via wifi met tv)

Harde reset gedaan met verborgen knopje, zonder resultaat, blijft knipperen tussen zwart beeld en ruisbeeld.

Moet daarna 4, 5, 6x resetten eer hij het doet. Als hij het doet zijn er geen enkele problemen 

 

 


En de HDMI kabel zelf? Die had je ook vervangen?


Dat is de HDMI kabel die zelfs door KPN erbij geleverd is, lijkt mij stug dat het daar aan ligt, helemaal door het feit dat hij het op een gegeven moment wel gewoon doet 


KPN gevraagd om kastje om te ruilen, toch niet gedaan omdat de KPN + box het ineens een aantal dagen gewoon goed deed, en ja hoor een paar dagen later weer hetzelfde euvel.

Pas hadden de kids op de Nintendo Switch gespeeld en daarna deed de tv het weer niet, nu ook met gewone resets, harde reset, via de probleemoplosser van KPN website geprobeerd en soms werkt dat, maar nu ben ik al 3 uur bezig met allerlei resets e.d. zonder resultaat

Gekke is dat ALS hij het doet ik geen enkel probleem ervaar dus iets klopt er gewoon niet


Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat het iets met het kastje te maken heeft. Heb je een nieuwe HDMI kabel geprobeerd? En hoe gaat het als je een andere HMDI poort gebruikt? 

Als je geen andere HDMI kabel hebt, kan ik je die wel toesturen. 

 


Zojuist een ander kastje (die de kinderen boven gebruiken) en tada hij doet het ineens.

Btw heb ik nog nooit (anno 2023!) problemen gehad met kapotte HDMI kabels of het moeten aansluiten op een andere HDMi ingang (mss ben ik te vol van vertrouwen van de huidige techniek, maar dat is net als sommige antwoorden dat ik het KPN kastje rechtstreeks op het modem moet aansluiten,  moet ik dan een kabel dwars door de woonkamer naar de gang en de meterkast laten lopen ofzo?)

Dan is het hele effect van “een draadloze verbinding met je KPN+ kastje” naar je tv en modem ook zonde


Het kan allemaal stuk, helaas.   Moet ik je nog een vervangende HDMI kabel sturen? 


Ja dat mag :) 


Ja dat mag :) 

onderweg :)


Ik heb exact hetzelfde probleem. Bij de tv boven werkt alles prima, beneden ook het grijze beeld en veel proberen voordat het uiteindelijk een keer werkt. Hdmi kabel en internet kabel al gewisseld, zonder effect. Kastje van boven naar beneden omgewisseld maar helaas ook zonder succes.. wat te doen?


Ik heb exact hetzelfde probleem. Bij de tv boven werkt alles prima, beneden ook het grijze beeld en veel proberen voordat het uiteindelijk een keer werkt. Hdmi kabel en internet kabel al gewisseld, zonder effect. Kastje van boven naar beneden omgewisseld maar helaas ook zonder succes.. wat te doen?

je kunt het beste even een nieuwe topic aanmaken, @DavyB86 . Dit is een topic uit 2023