Skip to main content
Vraag

Groene ledje DIW7022 knippert snel

• May 11, 2026
  • 4 reacties
  • 63 keer bekeken

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35

Gisteren buurvrouw geïnstalleerd op kpn. Alles werkt. Kpn is minder duur.

Maar: het groene ledje DIW7022 knippert snel. Onrustig met tv kijken. Boxje nu maar uit het zicht. Verder doet de ontvanger het goed.

Verder viel me de zend sterkte van de wifi van de Box 12 op. Op dezelfde afstand is die zwakker dan de v10.

Bij mijn v10 heb ik pas 3 streepjes na 10 meter. Bij haar Box 12 al bij 6 meter, afstand tot DIW7022. 

4 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@PeterG . Onrustig lampje? Zou kunnen dat het ledje niet optimaal is.

Als het echt storend is, kun je een omruil overwegen. En anders een stukje duct tape er overheen. 

De V10 is waarschijnlijk wat krachtiger op gebied van wifi.  Ik heb die ervaring zelf ook.  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • May 13, 2026

Dank voor je reactie Erwin. 

Kastje staat bij de buurvrouw nu uit zicht. Verder werkt ie prima. Ik hoor het wel van haar. Voorlopig is ze happy. 

"Hoe kleiner het zendbereik hoe minder nuttig wifi is. Lijkt me niet de bedoeling. Daar is het niet voor uitgevonden." 

JanD
Superuser
  • May 13, 2026

Maximaal 5 meter binnenshuis is een norm die door de meeste fabrikanten van wifiapparatuur gehanteerd wordt ​@PeterG , dan is die 6 meter toch perfect.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 13, 2026

Maximaal 5 meter binnenshuis is een norm die door de meeste fabrikanten van wifiapparatuur gehanteerd wordt ​@PeterG , dan is die 6 meter toch perfect.

De Experiabox V10 haalt bij ons makkelijk 10 meter.

Gelukkig.

@PeterG 

Van de spanning afhalen en opnieuw aanzetten van de DIW7022 hielp ook niet.

Minimaal 2 minuten de voedingsstekker eruit?