Skip to main content
Vraag

Groot verschil geluidsniveau nieuwe TV+ Soundbox

• April 29, 2025
  • 32 reacties
  • 805 keer bekeken

Smit212000
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Goedenavond 

Sinds een week ben ik in het bezit van de nieuwe tv box met soundbar

Super mooi design en makkelijk te installeren 

Ook is het makkelijk schakelen naar andere geluidsmodussen 

Het enige probleem wat ik nu heb is dat de box continue switched van geluid.  Kijk ik een tv programma en er word gesproken gaat het geluid naar heel dof.

Komt er muziek dat het geluid een stuk harder 

Als ik de geluidsmodus verander heb ik hetzelfde probleem.

Het is zelfs zo erg dat ik iedere keer het volume moet aanpassen om goed te kunnen luisteren en dat is erg vervelend.

Ik kan helaas zelf geen modus instellen of de geluidsintellingen aanpassen naar bijvoorbeeld meer of minder bas

Wat kan ik doen?

Als dit zo blijft dan stuur ik de box weer terug. 

Dank voor jullie hulp

32 reacties

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@Smit212000, welkom! Leuk dat je de Soundbox hebt besteld! Ik begrijp dat jij aan de slag bent gegaan met de geluidsinstellingen van de Soundbox, maar dat hier nog steeds heel veel verschil in zit?

Kan je eens een concreet voorbeeld geven van wat je precies ervaart en wanneer? Welk tv-programma keek jij, waarbij je dit zo ervaarde? En op welke geluidsmodus heb je hem dan nu staan? Begrijp ik goed dat je tijdens het programma het volume harder (of juist zachter) moest zetten?

Smit212000
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 30, 2025

Hoi Marcia

Toen ik de box net had heb ik geen instelling aangepast en stond deze in de standaard instelling

Bij het televisiekijken viel mij op dat als er gepraat werd het geluid veranderde en bij muziek weer het lijkt er net op of hij telkens van modus wisselt. 

Ik ben toen gaan kijken en kwam er toen achter dat in de instellingen de modus stond op aangepast en deze heb ik zelf toen op de stand film gezet.  

Dit veranderde echter niks want als ik wederom naar een tv programma kijk verandert het geluid tekens als iemand praat is het geluid heel dof en moet ik het volume omhoog zetten en als er muziek komt is het geluid weer luider en moet ik het volume weer aanpassen.

Bij de radio is het helemaal erg als er muziek afspeelt verandert het geluid continue van heel helder geluid naar heel dof geluid of veel bas in een nummer van 3 minuten gebeurt dat om de 20 seconden ongeveer. 

Als ik de app tune in gebruik zie ik het geluid veranderen naar de modus muziek en dan lijkt alles wel goed te gaan en blijft het geluid op dezelfde toonsoort  ook als er gesproken wordt

Ik weet niet wat je nog meer wilt weten. 

Dank nogmaals

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dat is duidelijk, dankjewel! Welk (merk, type, model) tv gebruik jij? En weet je nog welk tv-programma dit was waar je merkte dat het met de muziek ineens heel anders was?

Smit212000
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 30, 2025

Ik gebruik een Samsung  tv er staat model UE40EH5300

Ik heb dit getest bij meerdere tv programma's 

Gisteren bij Lubach op rtl 4 het nos journaal,  radar

En ook bij de app videoland 

Bij de radio heb ik getest met radio 1 veel praten en radio 538

Nog een aanvulling ik kijk nu Renze en dan geeft hij een interview normaal is het interview klaar krijg je applaus wordt geluid heel erg zacht en dat duurt even en dan gaat het geluid weer normaal. 

Als hij overschakelt naar een filmpje  geluid gaat harder en daarna geluid weer heel zacht

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Bedankt voor jouw uitgebreide uitleg, ​@Smit212000. Ik ga het doorgeven en kom erop terug.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Al sneller dan verwacht een reactie van mijn collega's! Als jij de gebruiksmodus ‘voice’ of ‘voice center’ gebruikt, is het verschil in geluid dan wél acceptabel? We horen het graag van je.😄

Smit212000
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 4, 2025

Hoi Marcia

Ik heb nu een paar dagen de voice en voice center gebruikt. 

Het geluid is nu wel gelijk geen volume wisselingen meer. 

Maar zoals de naam al zegt is de voice heel zuiver maar het geluid vreselijk.

Als ik een serie kijk en er zijn schoten dan is het heel dof en ook het geluid erachter is heel dof net of er een kussen op de box zit. 

Dus nee dit is niet de oplossing

Daarbij komt dat de box zelf iedere keer zijn eigen geluidsmodus kiest dus moet ik het iedere keer zelf aanpassen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goed dat je dit terugkoppelt ​@Smit212000. Ik ben benieuwd, op welk geluidsniveau luister je over het algemeen? Hoe hoger het geluidsniveau hoe beter de beleving zou moeten zijn, dus ik ben benieuwd of je daar nog verschil in merkt. 

Smit212000
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 7, 2025

Dag Sanne

Ik snap je reactie maar ik woon met anderen samen dus ik kan natuurlijk het geluid niet heel hoog zetten. 

Het geluid staat gemiddeld op stand 7 of 8

Maar een hoger geluid heeft naar mijn mening niks met een dof geluid te maken. 

Het kan toch niet zo zijn dat ik het geluid veel hoger moet zetten om doffe geluiden te voorkomen

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Je hoeft het ook niet constant hoog te hebben, zeker voor je huisgenoten inderdaad geen pretje als je constant op volume 90 zit. 😅 Voor je eigen gehoor ook niet. 

Lukt het je wel om dit tijdelijk even te testen? Puur om te kijken of het geluid dan beter wordt of niet. Ik ben benieuwd of je dan wel verschil merkt, dan kunnen we dat signaal namelijk meenemen en/of dit verder onderzoeken.

• Nieuwkomer
  • May 11, 2025

Nu ook paar dagen in gebruik. Maar vind het niks het geluid is te blikkerig en weinig verschil tussen de geluids modus . Movie, music etc . Ook vaak haperen. Ik ga morgen even langs de winkel en anders toch maar weer terug naar oude systeem. 

Smit212000
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 11, 2025

Het geluid op verschillende manieren getest  hoger volume. 

Film,  serie,  radio en een app F1 tv

Geluid is wel wat beter maar nog steeds niet optimaal. 

Het verschil in geluid niveau blijft als er een  reclame is of bij een intro van een film of tv serie. 

Ik stuur de oude box nog niet terug in de hoop dat er wat aan kan worden gedaan anders stuur ik helaas de soundbox terug. 

Wat ik bij andere reviews vaak lees is ook het blikkerige geluid 

Ik neem toch aan dat KPN hiervan op de hoogte is

Ik wacht met veel spanning op de reactie

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Nu ook paar dagen in gebruik. Maar vind het niks het geluid is te blikkerig en weinig verschil tussen de geluids modus . Movie, music etc . Ook vaak haperen. Ik ga morgen even langs de winkel en anders toch maar weer terug naar oude systeem. 

@Sjonny 4037 wat jammer om te lezen! Ben je al naar de winkel geweest? Wat is daaruit gekomen? Mocht je nog willen dat de community met je meedenkt, kan je het beste even een eigen topic aanmaken. Als je jouw situatie uitlegt en wat meer informatie geeft over bijvoorbeeld welke tv je hebt en wat je precies ervaart, dan kunnen we met je meekijken.

@Smit212000 ik ga jouw feedback wederom doorgeven. 

• Nieuwkomer
  • May 15, 2025

Toch maar besloten om weer terug te gaan naar het oude vertrouwde en de soundbox gaat retour. 

Het is mij het geld niet waard voor dit blikkerig geluid. Erg goed geholpen door de mevrouw van Kpn dank daarvoor.

• Nieuwkomer
  • May 21, 2025

Beste KPN,

alles wat hierboven beschreven staat, heb ik helaas ook ervaren. Ook ik stuur de box terug. Dit is geen succes. Ik had er voor die 6 euro p/m toch meer van verwacht. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@Daan24579, wat jammer om dit te lezen! Ik neem je feedback graag mee, en zou daarvoor toch iets meer informatie willen hebben. Ik begrijp dat je elke keer het volume aan moet passen tijdens een programma? En de geluidsmodus staat op ‘voice'? En wat had je verwacht wat wij nu niet waar kunnen maken? Bedankt alvast!

• Nieuwkomer
  • May 21, 2025

Ha Marcia,

Ik verwachtte niks verder van jullie, maar ik had meer van die box verwacht. Voor jullie heb ik alleen maar positieve dingen. Ik ben ook vandaag weer supervriendelijk geholpen door een collega van jou. Niks mis mee. Maar die box klonk gewoon blikkerig, ging van hard naar zacht en andersom. Daarbij is het jammer dat je de bass niet kan stellen, want die stond erg hoog. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Fijn dat je in ieder geval wél tevreden bent over onze klantenservice :-). Bedankt voor het delen van jouw ervaringen!

Smit212000
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 28, 2025

Dag Marcia

13 dagen geleden heb je hier aangegeven dat je mijn feedback door zou geven sindsdien is het stil. 

Het probleem is nog niet verholpen dus graag nog een reactie

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@Smit212000, terechte reminder! Ik heb dit inderdaad doorgegeven en we hebben het meegenomen. Geluidsverschillen kunnen altijd voorkomen, maar je zou dit niet als een last moeten ervaren. We blijven doorwerken aan verbetering van de Soundbox en het geluid ervan. Hoe ervaar je het nu? Merk je veranderingen of is het nog steeds hetzelfde? Je geeft ook aan dat het blikkerig is, ervaar je dit nog steeds?

Smit212000
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 14, 2025

Dag Marcia

Ik zie mijn reactie op jou bericht hier niet meer staan dus weet niet of je deze nog ontvangen hebt. 

Ik vind het geluid zeker nog niet optimaal het blikkerige is er ook nog steeds

Er is zelfs nog een klein probleem bijgekomen en dat is dat de laatste tijd het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Dan moet ik de stekker eruit trekken even wachten en dan is het weer goed.  

Ik vind het product super mooi maar jammer dat er zoveel kinderziektes zijn.  

Er is me nu al een aantal maal gevraagd  om mijn oude tv plus kastje terug te sturen maar dit weiger ik.

We zijn nu ook al een tijd bezig en ik betaal wel netjes ieder maand de kosten voor de soundbar en eerlijk gezegd krijg ik niet waarvoor ik betaal

Graag jou reactie

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste ​@Smit212000, er is dan vermoedelijk iets misgegaan met het plaatsen van je bericht. Ik zie hem nu wel. Vervelend dat het nog steeds niet naar wens is! 

Het niet synchroon lopen van het beeld, wanneer ervaar je dit? Is dit als je ondertiteling aan hebt staan of (ook) zonder? En is het bij live tv kijken of bij bij opnames/terugkijken via de gids. Direct als je iets hebt gekozen om te kijken of wat later in de aflevering/het programma?

Ik heb je gegevens als voorbeeld meegestuurd naar de collega's van tv!

Smit212000
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 18, 2025

Hoi Marcia

Geen probleem 

Zou je wel een aantekening willen maken dat ik het oude tv plus kastje niet terug stuur voordat het opgelost is. 

Het niet synchroon lopen is bij live tv en bij opnames terugkijken.  Het heeft verder niks met de ondertiteling te maken het is echt het geluid samen met het beeld.

Een voorbeeld het lijkt een beetje op een Amerikaanse serie waarin Engels wordt gesproken en die in het Duits is nagesynchroniseerd dan zie je ook dat het praten anders loopt dan wat er in het geluid wordt gezegd

Hopelijk maakt dat wat meer duidelijk

Het blikkerige geluid is er nog steeds maar inmiddels ook aan gewend neemt niet weg dat het erg irritant blijft dus hopelijk een. Oplossing

Ik betaal nu wel voor de soundbox maar krijg de kwaliteit niet. 

Misschien ten overvloede maar mijn broertje heeft ook de soundbox en hij zegt geen problemen te ervaren 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@Smit212000, ik kan hier helaas geen aantekening van maken. Zou je toch besluiten om de Soundbox te retourneren, dan krijg je een nieuwe TV+ Box van ons toegestuurd. Op dit moment wordt er nog onderzoek gedaan naar het blikkerige geluid. Ik hoop dan ook dat we hier in een van de volgende Product Updates nieuws over hebben. 

Voor wat betreft het niet synchroon lopen, de informatie die je als laatst deelde, heb ik ook doorgegeven. Je ervaart dit op dit moment nog steeds zo? Ook evt. na een reset van de Soundbox?

Ik heb nu enkele maanden ervaring met de KPN TV+  Soundbox en ik kan alle kritiek die ik hier zie onderschrijven. Gesprekken op TV zijn soms niet te verstaan en bij het journaal kan de verstaanbaarheid per item verschillen. Ik ben wel tevreden over klassieke radiozenders (812) maar radio 1 en 2 zijn weer heel slecht. Het zou een verbetering zijn als er meer mogelijkheden zijn voor de geluidsinstellingen, nu is er weinig verschil te merken tussen de verschillende geluidsmodi. Komt KPN misschien met een software aanpassing voor de geluidsinstellingen, als dat niet het geval is stap ik zeker over naar een ander susteem.

hg JG