Skip to main content

Waarom neemt de interactieve box niet de hele film op als je hem halverwege op opnemen zet. Dit was bij ziggo wel zo 

Beste @RolandJP 

Allereerst wil ik je vragen om je profiel zoveel mogelijk met relevante gegevens aan te vullen zodat KPN medewerkers jou zo goed mogelijk kunnen helpen. Door drukte op het forum, kan het enkele dagen duren voor een medewerker antwoord kan geven op je vraag. Ondertussen proberen wij als leden van het forum, te kijken of we iets voor je kunnen doen.
 

Op het forum van Ziggo lees ik het volgende.

"Met enige regelmaat neem ik een programma/film halverwege op om deze later uit/af te kijken. De box neemt dan het hele programma/film op zodat ik het eerste stuk vooruit moet spoelen. Als het dan om anderhalf uur gaat, zit ik een hele poos te wachten (kan ik een bakje koffie zetten). Kan dit anders? Opnemen vanaf het punt waar ik het opneem bv. Of sneller vooruit spoelen? Het rare is dat ik ook wel eens zap in de reclame, toch wordt de hele film opgenomen. Zelfs als ik het eerste deel heb gemist. Raar."
 

U ziet dat KPN het anders doet en het dus beide voor en nadelen heeft.

Opnemen van te voren is een optie en bepaalde programma's kunnen worden teruggekeken achteraf.

U wens is helder, maar misschien kan een medewerker opheldering geven.


Lijkt me eigenlijk vrij logisch dat je niet iets op kunt nemen wat al voorbij is...


Ronald,

Ik heb me dat ook altijd afgevraagd. Het is namelijk geen opnemen maar gewoon registreren dat je het langer wilt bewaren om terug te kijken.

Waarom dat dit gebonden is aan het tijdstip dat je het indrukt is mij ook een raadsel. 

Je kan je zelfs afvragen waarom je film die nog in de gids staat uit het verleden zou moeten kunnen registreren.

Net als Jeroen ben ik benieuwd naar opheldering van een KPN’er. En dan svp niet een antwoord als “Omdat het altijd zo was”. 

(Jeroen er is een snel doorspoelfunctie. Als je 6000 intypt en het pijltje naar rechts dat start de film direct na een uur)


"Ik heb me dat ook altijd afgevraagd. Het is namelijk geen opnemen maar gewoon registreren dat je het langer wilt bewaren om terug te kijken."

Er is een groot verschil in opnemen of terugkijken zoals KPN dat aanbiedt aan zijn klanten. Bij opnemen, doe je dit direct wanneer JIJ op de knop drukt.

Bij terugkijken kan je programma's tot 7 dagen terugkijken. 

Dan blijft de vraag dus overeind waarom KPN voor deze mogelijkheid kiest waarbij je pas kan terugkijken vanaf het moment dat JIJ op de knop opnemen hebt gedrukt en Ziggo je echt het begin laat zien en doorspoelen nodig is.


Dat was eerst wel zo bij de KPN, maar de meesten vinden het prettig dat de opname begint bij het tijdstip dat je de opnameknop hebt ingedrukt.
Toen is daar dus doelbewust voor gekozen.
 


Dat was eerst wel zo bij de KPN, maar de meesten vinden het prettig dat de opname begint bij het tijdstip dat je de opnameknop hebt ingedrukt.
Toen is daar dus doelbewust voor gekozen.
 

In die tijd dat ik bij KPN zit, toen was ITV er nog niet. En sinds ik TV heb bij KPN heb ik dit nog nooit meegemaakt. 


Lijkt me eigenlijk vrij logisch dat je niet iets op kunt nemen wat al voorbij is...

In de iTV app kan je een opname wel vanaf het begin terugkijken, ook als de opname pas halverwege of bijna aan het einde van de uitzending gestart is en zelfs als die opname op een TV ontvanger gestart is. Probeer het maar eens. :wink:


Dat was eerst wel zo bij de KPN, maar de meesten vinden het prettig dat de opname begint bij het tijdstip dat je de opnameknop hebt ingedrukt.
Toen is daar dus doelbewust voor gekozen.

In die tijd dat ik bij KPN zit, toen was ITV er nog niet. En sinds ik TV heb bij KPN heb ik dit nog nooit meegemaakt. 

Ook ik kan me niet heugen dat dit ooit zo geweest zou zijn op de TV ontvanger. En dan te bedenken dat mijn abonnement teruggaat tot in de tijd dat je gewoon nog lokaal opnam op de ingebouwde harddisk van de Motorola VIP1963.


Dan denk ik dat ik met Ziggo in de war was, sorry voor de verwarring


Waarom neemt de interactieve box niet de hele film op als je hem halverwege op opnemen zet. Dit was bij ziggo wel zo 

 

Hoi @RolandJP, wanneer je halverwege een programma begint met opnemen, dan kun je inderdaad de volgende keer pas kijken vanaf het moment dat je de opnameknop hebt ingedrukt. Je maakt dan gebruik van de opnamefunctie. Die overlapt tegenwoordig technisch wel met de terugkijken-functie, maar het blijft een aparte functie. Het antwoord op je vraag: dit is een bewuste keuze. 

Wanneer we van een zender (en van het item) de rechten hebben om het uitgesteld aan te bieden, dan kun je gebruik maken van de Terugkijken-functie om alles vanaf het begin te bekijken. Hebben we de rechten niet, dan kun je het alleen terugkijken als je het (volledig) opneemt. Ik vermoed dat we deze functionaliteit zo hebben ingericht om de afspraken met de ‘leveranciers’ na te kunnen komen. We mogen in sommige gevallen immers een item niet ‘uitgesteld’ aanbieden. Het wordt een grijs gebied als we dan een deel beschikbaar stellen via uitgesteld kijken, terwijl je gebruik maakt van de opnamefunctie.

Ik heb dit niet nagevraagd, maar het is een mogelijke verklaring. Het heeft echter wel ‘altijd zo gewerkt’ :sweat_smile: , dus ik weet wel zeker dat dit een bewuste keuze is.

Dat was eerst wel zo bij de KPN, maar de meesten vinden het prettig dat de opname begint bij het tijdstip dat je de opnameknop hebt ingedrukt.
Toen is daar dus doelbewust voor gekozen.

In die tijd dat ik bij KPN zit, toen was ITV er nog niet. En sinds ik TV heb bij KPN heb ik dit nog nooit meegemaakt. 

Ook ik kan me niet heugen dat dit ooit zo geweest zou zijn op de TV ontvanger. En dan te bedenken dat mijn abonnement teruggaat tot in de tijd dat je gewoon nog lokaal opnam op de ingebouwde harddisk van de Motorola VIP1963.

 Klopt hoor. Het is altijd zo geweest bij KPN dat opnames beginnen vanaf het moment dat je de opnemen-knop indrukt. 


 

 

 Klopt hoor. Het is altijd zo geweest bij KPN dat opnames beginnen vanaf het moment dat je de opnemen-knop indrukt. 

Dat klopt gewoon niet. Opnames bij KPN beginnen bij een programma in de gids. (Of mogelijk nemen ze wel gewoon alles van een zender op wat nog eenvoudiger is..)

Het enige is dat je alleen afgespeeld kan krijgen vanaf een eerder geplande opname of van vanaf het tijdstip dat je op de knop drukt bij “Dit opnemen”.

Er worden hier erg makelijk dingen aangenomen vanuit een historisch kennisnivea. 

KPN heeft echt niet voor elke klant zo een apparaat aan de andere kant van de lijn klaarstaan. 

Als we over bijvoorbeeld rechten praten kan Ziggo het dus wel want de echte vraag waarop nog steeds geen antwoord is gegeven is:

Waarom neemt de interactieve box niet de hele film op als je hem halverwege op opnemen zet. Dit was bij ziggo wel zo 

Als een moderator een antwoord niet weet dan wordt die geacht dat die dit navraagt. Hieraan herkent de klant de goede moderator. Anderen kunnen ze beter gewoon niet antwoorden. 

We zien al genoeg antwoorden hier als dat de zee sist als de zon er in ondergaat. 

 


Leuk plaatje @CorL, is dat jou videorecorder? :yum:


 

 

 Klopt hoor. Het is altijd zo geweest bij KPN dat opnames beginnen vanaf het moment dat je de opnemen-knop indrukt. 

Dat klopt gewoon niet. Opnames bij KPN beginnen bij een programma in de gids. (Of mogelijk nemen ze wel gewoon alles van een zender op wat nog eenvoudiger is..)

Het enige is dat je alleen afgespeeld kan krijgen vanaf een eerder geplande opname of van vanaf het tijdstip dat je op de knop drukt bij “Dit opnemen”.

Er worden hier erg makelijk dingen aangenomen vanuit een historisch kennisnivea. 

KPN heeft echt niet voor elke klant zo een apparaat aan de andere kant van de lijn klaarstaan. 

Als we over bijvoorbeeld rechten praten kan Ziggo het dus wel want de echte vraag waarop nog steeds geen antwoord is gegeven is:

Waarom neemt de interactieve box niet de hele film op als je hem halverwege op opnemen zet. Dit was bij ziggo wel zo 

Als een moderator een antwoord niet weet dan wordt die geacht dat die dit navraagt. Hieraan herkent de klant de goede moderator. Anderen kunnen ze beter gewoon niet antwoorden. 

We zien al genoeg antwoorden hier als dat de zee sist als de zon er in ondergaat. 

 

 

Als ik thuis de opnemen-knop halverwege een item indruk. Dan kan ik op een later moment alleen het deel bekijken vanaf wanneer ik de opnemen-knop heb ingedrukt. Ik neem dat niet zomaar aan, maar ik weet dit uit eigen ervaring. Ik gebruik zelf thuis ook KPN-diensten. En inderdaad was dit op de oudere ontvangers ook het geval (VIP1963). Ik heb aangegeven dat dit een bewuste keuze van KPN is. Er zijn verschillen tussen de opnemen-functie en de ‘terugkijken-functie’. Toegegeven dat het technisch (op de achtergrond) kan overlappen. Ik heb daarbij een mogelijke verklaring gegeven voor deze keuze. 

Ik moet ook een keuze maken in wanneer ik welke vragen ik stel aan onze technische dienst. Ik kan ze niet allemaal aan ze doorgeven, want dan komen ze niet meer aan daadwerkelijke issues toe. In deze situatie leek het me niet dringend genoeg om de technische dienst over aan te spreken. Alles werkt zoals het hoort. Mocht de TS toch graag een antwoord willen op het waarom van deze keuze, dan doe ik hier graag navraag over. 

Het is verder niet nodig om meteen met kwalificaties te komen over wanneer een moderator wél of niet goed functioneert op basis van een antwoord. We doen allemaal onze uiterste best voor onze klanten :relaxed:


Klopt hoor. Het is altijd zo geweest bij KPN dat opnames beginnen vanaf het moment dat je de opnemen-knop indrukt. 

Dat klopt gewoon niet. Opnames bij KPN beginnen bij een programma in de gids. (Of mogelijk nemen ze wel gewoon alles van een zender op wat nog eenvoudiger is..)

Het enige is dat je alleen afgespeeld kan krijgen vanaf een eerder geplande opname of van vanaf het tijdstip dat je op de knop drukt bij “Dit opnemen”.

Technisch gezien heb je gelijk, er wordt van elk kanaal maar één doorlopende "opname" vastgelegd. Functioneel gezien heeft Burhan gelijk want in de volksmond is een opname "jouw opname" van (een gedeelte van) een uitzending.


In de iTV app kan je een opname wel vanaf het begin terugkijken, ook als de opname pas halverwege of bijna aan het einde van de uitzending gestart is en zelfs als die opname op een TV ontvanger gestart is. Probeer het maar eens. 

wjb, begrijp ik het nu goed. KPN heeft voor iTV een compleet andere techniek in de cloud met opnemen en heeft heel andere overeenkomsten bedongen hiervoor.

Want de KPN moderator spreekt zo duidelijk dat het met rechten en techniek te maken heeft. 

Bedankt trouwens om ons hier mee te helpen. :joy:


In de iTV app kan je een opname wel vanaf het begin terugkijken, ook als de opname pas halverwege of bijna aan het einde van de uitzending gestart is en zelfs als die opname op een TV ontvanger gestart is. Probeer het maar eens. 

wjb, begrijp ik het nu goed. KPN heeft voor iTV een compleet andere techniek in de cloud met opnemen en heeft heel andere overeenkomsten bedongen hiervoor.

Nee, het feit dat je in de iTV app wel de hele uitzending terug kunt kijken is een foutje. KPN heeft geen overeenkomst met de zenders om dit te doen.

 

Want de KPN moderator spreekt zo duidelijk dat het met rechten en techniek te maken heeft.

Ik heb Burhan eigenlijk niet over techniek horen spreken, maar dat het met rechten te maken heeft is klip en klaar.

 

Ook ik zou graag zien dat elke opname altijd voor de hele uitzending is, maar als KPN daar geen rechten voor heeft dan is het niet anders. Ik hoop wel dat KPN dit bij een volgende onderhandelingsronde met de zenders in overweging zou willen nemen.


Reageer