Skip to main content

Wanneer een 4K zender inschakel dan werkt het perfect voor zo’n15 á 30 seconden maar daarna bevriest/hapert het beeld en begint het geluid ook te haperen. Na een aantal minuten herstelt het beeld en geluid zich maar wederom na 15 tot 30 seconden is het probleem terug. Wat me wel opvalt is dat als ik de terugkijken functionaliteit gebruik dat 4K televisie kijken prima werkt.

Mijn situatie is als volgt:

TV: LG OLED55C16LA
    Settopbox: Arris VIP5202
    Aansluiting: glasvezel 1000/1000
    Direct bekabeld aangesloten met CAT5e

Wat heb ik al geprobeerd?

Settopbox uit en aanzetten
    Settopbox van de stroom halen en weer aanzetten
    Settopbox terugzetten naar fabrieksinstellingen
    Settopbox software opnieuw installeren
    HDR uitzetten
    Refreshrate naar 50hz zetten
    Zo goed als alle beeld verbeterende instellingen op de TV uitgezet
    Eén of meerdere combinaties van het bovenstaande

Ik heb de bekabelde verbinding getest met een laptop en krijg zo goed als de hele Gbit aan bandbreedte op de kabel die in de settop box gaat.

Helaas ervaar ik dit probleem al een lange tijd en heeft al het bovenstaande helaas geen resultaat. Kan iemand mij helpen?

P.S. ik heb een filmpje gemaakt van het voorval om een beter idee te geven wat het probleem is https://dump.krypt.nl/IMG_5817.MOV

Hoi @blxx. Vervelend dat je haperend beeld ervaart bij alle 4K-zenders! Dat kan inderdaad erg storend zijn. Heb je het glasvezelkastje al eens voor 2 minuten stroomloos gemaakt? Gebruik je een HDMI 2.0 of hoger? Wellicht lukt het met onze Online Servicetool om het probleem te verhelpen. Als de problemen aanhouden, kun je het beste een terugbelafspraak maken met de klantenservice. Zij kunnen dan gericht met je meekijken en verdere ondersteuning bieden.

Hey @Vikash van KPN, ik heb zojuist alle apparaten (FTU, router en settopbox) van de stroom gehaald en ze weer ingeplugged per suggestie van de online servicetool and het lijkt allemaal weer te werken. Dankjewel!

Wat fijn dat het probleem is verholpen! Graag gedaan!😊

Reageer