Skip to main content
Beantwoord

Haperend beeld bij opnames via KPN TV+ app in het buitenland

• July 15, 2025
  • 5 reacties
  • 63 keer bekeken

We proberen opnames terug te kijken via de app op onze tablet.

Masr het beeld blijft steeds hangen.

Gezocht naar kwaliteitsinstellingen, maar dat is ook uit de instellingen verdwenen.

Een speedtest op het mobiele netwerk gedaan.

Kwam boven de 160 Mbits uit, dus denk dat het daar niet aan ligt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Dank je voor het uitproberen. Het ligt ben ik bang vooral aan de buffer die wij gebruiken in onze app voor streams. Die is veel kleiner en beperkter, en dus gevoeliger voor onderbrekingen in het netwerk, dan het geval is bij apps als Youtube en Netflix. Ik heb er dan ook zo 1, 2, 3 ook niet een oplossing voor helaas. Hopelijk is het niet al te storend en kun je nog wel enigszins genieten van live tv en terugkijken van programma's. 

5 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@cvb82. Welkom op de KPN Community! Wat irritant dat de opnames maar blijven haperen. Dat maakt het kijken geen leuke ervaring denk ik. 

Je zou zeggen dat met die gemeten snelheid het netwerk het makkelijk aan zou moeten kunnen. Heb je ook nog eens getest op Wifi of het dan wel goed gaat? En kun je eens handmatig kiezen voor een andere provider om mee te verbinden? Ik ben benieuwd of dat verschil maakt. 

Het klopt dat je in de app niet de kwaliteit zelf kunt aanpassen, maar dat kan wel via http://tv.kpn.com. Zou je daar eens heen kunnen gaan op de tablet en testen of het goed gaat. Pas dan ook eens de kwaliteit aan om te kijken of het beter gaat. 

Laat het maar weten wat hier uitgekomen is!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 24, 2025

Via verschillende hotspots geprobeerd, ook via de browser.

Daar kan je idd de kwaliteit nog instellen.

De ene dag gaat het beter dan de ander.

Maar regelmatig dat hij even blijft hangen.

Ook soms dat hij naar zwart beeld schiet, en niet meer terug komt. Moeten dan alles afsluiten en de juiste tijd weer zien te vinden in de aflevering.

Andere dingen, zoals youtube, netflix en socials werken wel goed.

Kan het aan de server van kpn liggen?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 28, 2025

Dank je voor het uitproberen. Het ligt ben ik bang vooral aan de buffer die wij gebruiken in onze app voor streams. Die is veel kleiner en beperkter, en dus gevoeliger voor onderbrekingen in het netwerk, dan het geval is bij apps als Youtube en Netflix. Ik heb er dan ook zo 1, 2, 3 ook niet een oplossing voor helaas. Hopelijk is het niet al te storend en kun je nog wel enigszins genieten van live tv en terugkijken van programma's. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 30, 2025

Mischien wat om in de toekomst te verbeteren. Niet overal is even goed internet binnen europa.. 

We zullen het er mee moeten doen tot na de vacantie.

Mischien die selectie voor kwaliteit terug brengen in de app.

Of de mogenlijkheid om afleveringen te downloaden op het mobiele apparaat, zoals bij netflix enzo

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat zijn goede tips en zal ik doorspelen aan het ontwikkelteam. Fijne vakantie nog verder!