Skip to main content
Beantwoord

Haperend beeld en geluid met TV+, met een kabel aangesloten

• August 6, 2025
  • 7 reacties
  • 108 keer bekeken

Ik heb sinds deze week KPN internet en TV. Bijna alles werkt, alleen kijken via KPN box (bekabeld) werkt niet. Beeld en geluid hapert. Ik heb alle stappen om het op te lossen al gedaan. Gereset, stroom eraf. Kabels gecheckt. De tv ontvanger is bekabeld aan gesloten met een wifiversterker tussen de ontvanger en het modem.

Wat zou ik nog meer kunnen doen? 

Beste antwoord door Cooljay MR

Hi Alex, 

Via wifi kijken is interactief kijken toch? Dat is prima beeld en geluid. Maar ik wil het via KPN box doen, want dan kan ik de uitgebreide KPN afstandbediening gebruiken. En dat moet met kabel, want ik heb de wifi op het modem uitgezet. 

O wacht, nu ik dit zo neerschrijf, bedenk ik mij iets. Ik ga even iets proberen. 

Ok... Suf.... De kabel heb ik weer rechtstreeks in het modem gedaan en niet via de wifi extender, want dat heeft natuurlijk geen nut. 

En nu werkt de tv helemaal prima!! Geen haperend beeld en geluid meer.  Suffigheid van mij.

Bedankt voor je reactie, in ieder geval!

Groet,Moon

Blij met het glasvezelnetwerk! 

7 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 10, 2025

Hi ​@Cooljay MR, ik denk uiteraard graag mee want dit hoort simpelweg te werken. 

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je de ontvanger niet via een kabel aansluit maar via WiFi. Kun je overigens andere diensten op de box wel gebruiken? Zoals Youtube/Netflix etc. Heb je ook een mogelijkheid om een andere kabel te proberen? 

Wat je als laatste ook kunt doen is de box helemaal resetten: De KPN TV+ Box of TV+ Soundbox resetten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • August 10, 2025

Hi Alex, 

Via wifi kijken is interactief kijken toch? Dat is prima beeld en geluid. Maar ik wil het via KPN box doen, want dan kan ik de uitgebreide KPN afstandbediening gebruiken. En dat moet met kabel, want ik heb de wifi op het modem uitgezet. 

O wacht, nu ik dit zo neerschrijf, bedenk ik mij iets. Ik ga even iets proberen. 

Ok... Suf.... De kabel heb ik weer rechtstreeks in het modem gedaan en niet via de wifi extender, want dat heeft natuurlijk geen nut. 

En nu werkt de tv helemaal prima!! Geen haperend beeld en geluid meer.  Suffigheid van mij.

Bedankt voor je reactie, in ieder geval!

Groet,Moon

Blij met het glasvezelnetwerk! 

• August 10, 2025

Welke Wi-Fi versterker heb je? Experia WiFi of SuperWifi 2 (SuperWifi 1 kun je niet "doorlussen")? 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 10, 2025

(SuperWifi 1 kun je niet "doorlussen")? 

Volgens mij klopt dit niet meer, doordat nu overal de KPN Software gelijk is. Maar heb zelf nooit SuperWifi punten gehad, dus weet dit niet zeker. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 10, 2025

​@Henk2304 ik heb de Deco pods in gebruik.

Ik weet ook niet waarom ik besloot de kabel via de pod te laten lopen, maar gelukkig werd het in mijn hoofd helder toen ik erover schreef. 

• August 11, 2025

(SuperWifi 1 kun je niet "doorlussen")? 

Volgens mij klopt dit niet meer, doordat nu overal de KPN Software gelijk is. Maar heb zelf nooit SuperWifi punten gehad, dus weet dit niet zeker. 

De SW1 heeft maar één LAN poort. Dus dat je 'm niet kunt doorlussen heeft niets met software te maken. En verder heeft nog lang niet iedereen de nieuwe software, ik nog niet bv want migraties van V10/V10a met SW1 of EW worden vooralsnog niet uitgevoerd. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 11, 2025

​@Cooljay MR, ik bedoelde dat je de TV+ Box via wifi kon aansluiten. Maar dat is gelukkig niet meer nodig aangezien je de oorzaak hebt gevonden. Heel fijn, en dankjewel voor de terugkoppeling hier.