Skip to main content
Beantwoord

Haperend beeld en geluid TV+ en knipperend ledje glas

• January 19, 2025
  • 14 reacties
  • 96 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

We hebben al sinds het begin met KPN nu ± 2 maanden dat het beeld en geluid op zowel gewoon tv en ook op terug kijken dat het beeld en geluid even stopt, het begint nu echt hinderlijk te worden dus kan ik er zelf iets aan doen?

Het valt me op dat op het glasvezel kastje het ledje “Glas” staat te knipperen zou dit constant moeten branden of klopt dit?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@dickiedick72. Dat is niet fijn tv-kijken, als om de haverklap het beeld stilstaat. Zo hoort dat niet te werken. 

Nu zijn we inmiddels twee dagen verder en in je laatste bericht geef je aan dat het lijkt alsof het beter gaat. Werkt alles nog steeds naar behoren? 

Doordat je de probleemoplosser via de MijnKPN app hebt doorlopen heeft waarschijnlijk de Experia Box een fabrieksreset gekregen waardoor je modem weer opnieuw alle software heeft moeten ophalen. Dat helpt heel vaak tegen vage problemen. Ook lees ik dat je het glasvezelkastje even van de stroom hebt gehad en dat is ook een goede beslissing geweest. Mocht je nog steeds problemen hebben, dan raad ik je aan om het Glasvezelkastje eens twee minuten van de stroom te halen en daarna de Experia Box zelf een reset te geven. Hoe je dat precies doet lees je hier beneden. 

En by the way, het Glas ledje hoort te knipperen 🙂

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 19, 2025

Dat is niet zoals het moet zijn ​@dickiedick72 ! Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten aan het modem?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 19, 2025

Ja rechtstreeks met de meegeleverde kabel ​@Joep1965 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 19, 2025

Heb je al een andere kabel geprobeerd? Gewoon om even te kijken wat er dan gebeurt? Werkt de internetverbinding verder normaal?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 19, 2025

Ja ik had al een andere kabel geprobeerd en af en toe valt ook het internet even uit soms maar een paar seconden en is dan weer terug en dat is ook wel eens hinderlijk maar het kijken van de tv vinden wij het meest hinderlijk dit gebeurd soms om de paar minuten en soms de hele avond weer niet dus dat is wel weer vreemd, ik zag nu dat ik een maand geleden ook al een topic hier over geopend had en heb toen e.a. geprobeerd met @joop2011 en toen leek het wel een heel tijdje goed te gaan, ik heb net via de app van KPN geprobeerd om het op te lossen en toen via KPN en de app de tv+ ontvanger opnieuw opgestart is lijkt het nu wel weer goed te gaan, het is blijft vreemd.

ik zie dat het internet even uitvalt doordat dan de schermen van Google even het internet kwijt zijn.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 19, 2025

Hallo ​@Joep1965 het lijkt na de herstart die via de app door KPN gedaan is (10 minuten geleden) nu wel weer goed te gaan terwijl toen ik deze topic opstarte het om de twee minuten gebeurde, 

Ik heb na de laatste update (toen de bekende bug de decoder steeds weer opnieuw inschakelde) de tv ontvanger ook niet meer opnieuw opgestart dus misschien heeft dat er iets mee te maken.

ik had ook vanmiddag het glasvezel kastje al een keer opnieuw opgestart maar het ledje Glas blijft ook nu in dezelfde frequentie knipperen als het ledje Netwerk dus mogelijk hoort dit toch zo.

Misschien moeten we het nu maar weer even afwachten, het lijkt nu nog steeds goed te gaan.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 21, 2025

Hoi ​@dickiedick72. Dat is niet fijn tv-kijken, als om de haverklap het beeld stilstaat. Zo hoort dat niet te werken. 

Nu zijn we inmiddels twee dagen verder en in je laatste bericht geef je aan dat het lijkt alsof het beter gaat. Werkt alles nog steeds naar behoren? 

Doordat je de probleemoplosser via de MijnKPN app hebt doorlopen heeft waarschijnlijk de Experia Box een fabrieksreset gekregen waardoor je modem weer opnieuw alle software heeft moeten ophalen. Dat helpt heel vaak tegen vage problemen. Ook lees ik dat je het glasvezelkastje even van de stroom hebt gehad en dat is ook een goede beslissing geweest. Mocht je nog steeds problemen hebben, dan raad ik je aan om het Glasvezelkastje eens twee minuten van de stroom te halen en daarna de Experia Box zelf een reset te geven. Hoe je dat precies doet lees je hier beneden. 

En by the way, het Glas ledje hoort te knipperen 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 1, 2025

Hallo ​@Arjan van KPN , het leek een tijdje goed te gaan maar vanavond bij het programma The Tribune: waar dus verschillende bands spelen was het geluid weer niet om aan te horen, het klinkt alsof bij het programma de microfoons ver weg staan of bijna uitgeschakeld zijn dit is misschien een wat vreemde omschrijving maar zo klinkt het dus.

we zetten dan het geluid wel harder maar het klinkt dan nog steeds heel dof en als ze overschakelen naar spraak is het geluid opeens weer knetterhard.

Ik heb alles weer opnieuw opgestart maar het geluid blijft gewoon waardeloos, ik hoop dat jij nog een oplossing weet want dit is niet leuk.

we hebben een KPN Box 12.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 3, 2025

Nee dat is inderdaad niet leuk en het achtergrondgeluid en spraakgeluid hoort gewoon goed op elkaar afgestemd te zijn. 

Wat het mogelijk zou kunnen zijn is een geluidsinstelling in de KPN TV+ box. Zou je eens kunnen controleren onder Instellingen (tandwieltje) → Apparaat → Apparaatvoorkeuren → Weergave en geluid → Geavanceerde geluidsinstellingen → Dialog Enhancer of dat op Off staat? Anders mag je 'm daar op zetten. Als dat al goed staat kun je eens kijken of je de audio kwaliteit instellingen kunt aanpassen naar Stereo of Passthrough. Hoe je dat doet lees je in het kennisartikel hieronder.

Ik ben benieuwd of dat iets helpt. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 5, 2025

Hoi ​@Arjan van KPN Sorry dat ik wat laat reageer maar het geluid is het slechtste bij muziek programma's en wij kijken meestal de actualiteits programma's en dan hoor je het af en toe ook wel maar dan valt het niet zo op,

Die dialog Enhancer (Dialoog verbetering staat er bij ons) stond al op uit en ik heb volgens mij alle instellingen al een keer geprobeerd ook de stereo en passthrough maar het blijf gewoon slecht.

Wat ik nog kan proberen is een ander tv+ kastje die ik nog nieuw heb liggen en bedoelt is voor onze buiten overkapping voor aankomende zomer en anders weet ik het ook niet meer.

We zijn sinds kort bij jullie en hiervoor waren we bij Ziggo maar hebben hier nooit geen probleem mee gehad dus dan denk ik ook niet dat het aan onze TV ligt.

Als jij nog andere oplossingen weet dan graag.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 6, 2025

Je mag reageren wanneer je wilt, daar staat geen termijn voor :) Jammer dat de aangedragen oplossingen geen soelaas boden. 

Het is denk ik goed om de andere tv ontvanger aan te sluiten op dezelfde plek, zodat je kunt testen of het geluid dan goed is of even slecht. Dan weten we in ieder geval meer over waar het probleem vandaan komt. 

En zou je nog kunnen delen of je een soundbar of geluidsinstallatie gebruikt en hoe je dat hebt aangesloten op de tv-ontvanger en tv? En wat voor merk en model tv gebruik je? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 6, 2025

Hoi ​@Arjan van KPN De tv+ zit rechtstreeks met een HDMI op de tv aangesloten wij hebben nog een al wat oudere plasma tv van het merk Samsung.

Ik heb nog de andere twee TV+ kastjes getest die op twee andere tv's in ons huis staan en daar is het geluid wel goed dus het is alleen bij onze tv in de woonkamer.

Ik zal morgen nog het nieuwe Kastje eens aansluiten en die eens proberen het zou natuurlijk hier aan kunnen liggen.

Ik laat het je in ieder geval nog weten hoe e.a gegaan is.

En natuurlijk evengoed heel erg bedankt voor je hulp alvast.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 7, 2025

Misschien makkelijker en sneller is om even een tv-ontvanger die nu bij één van de andere tv's aangesloten is, te verplaatsen naar de woonkamer. Dan hoef je niet helemaal de installatie weer te doorlopen en heb je al een gekoppelde afstandsbediening. 

Maar ik ben benieuwd wat het resultaat is van je test. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 14, 2025

@Arjan van KPN Dat was natuurlijk het slimste idee Arjan, ik heb het geprobeerd en het leek hetzelfde en ik heb toch nog een keer alle instellingen van de tv nagelopen en een paar dingen anders gesteld en het geluid lijkt tot nog toe goed te blijven volgens mij had ik alles al geprobeerd maar op het laatst heb je zoveel instellingen geprobeerd dat je niet meer weet wat je al geprobeerd hebt.

Daarnaast kreeg ik bericht van KPN dat er een nieuwe update geladen zou worden dus toen heb ik dit ook nog afgewacht en het geluid lijkt nog steeds goed, alleen zag ik nu net dat het beeld en geluid nu af en toe weer even stil blijft staan en ik hoopte dat dit nu na de update weg zou blijven maar daar ga ik nog wel even naar kijken in het menu van de TV+ decoder want dit is de decoder van een andere verdieping en volgens mij waren we dit probleem al even kwijt op de “oude decoder”  na de update van dinsdag op woensdag merkte we net vanmorgen dat onze vaste telefoon niet meer werkte maar na gebeld te hebben met jullie service dienst is dit ook weer perfect opgelost.

Al met al een heel verhaal maar ik heb inmiddels wel vertrouwen in jullie aanpak als je een probleem hebt, de man van vanmorgen bleef na een aantal wijzigingen op afstand in ons modem rustig aan de lijn tot alles weer helemaal goed werkte.

Dus vooralsnog lijkt alles nu goed te werken behoudens het af en toe stilstaan maar volgens mij was dat een instelling in beeld en geluid in de decoder waar ik iets in veranderd had en anders hoor/zie je me wel weer terug.

Heel erg bedankt Arjan voor je geduld en hulp in e.a. en ik blijf de community evengoed wel volgen natuurlijk.

Groetjes: Dick

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 17, 2025

Ok spreken we dat af. Hopelijk krijg je het voor mekaar om ook de haperingen qua beeld en geluid eruit te halen en als dat niet lukt, dan kan het denk ik geen kwaad om je lijn eens door te laten meten door de klantenservice. Als je dan een belafspraak maakt, dan wordt je gebeld op een moment dat het jou uitkomt. Fijn in ieder geval dat je al eerder goed bent geholpen met je vaste telefoon. 

En je kunt hier ook altijd je vragen en opmerkingen kwijt natuurlijk. Laat het maar weten als je hulp nodig hebt :)