Skip to main content
Beantwoord

Haperend beeld gisteren bij Olympisch schaatsen

• February 10, 2026
  • 3 reacties
  • 108 keer bekeken

Gisteren bij het schaatsen haperde onze glasvezel-TV continue. Kan dit misschien komen door de grote aantallen kijkers? Heel gek maar ik had het idee dat dit op andere zenders namelijk niet speelde..

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@pknetpost en welkom bij de KPN Community. Dat lijkt me inderdaad niet prettig kijken. 😕 Als het op de andere zenders niet speelde dan kan het aan de uitzending zelf hebben gelegen. 

Mocht je toch merken dat de andere zenders ook haperen, dan raad ik je aan om onze stappen voor het oplossen van haperend beeld door te lopen. 
Hopelijk is het dan snel stabiel en kun je ongestoord verder kijken. 

Ik hoor graag of het gelukt is!

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 10, 2026

Beste ​@pknetpost welk merk en type tv-decoder gebruik je? Is deze draadloos of bekabeld aan de modem/router aangesloten?

Indien draadloos, sluit de tv-decoder rechtstreeks bekabeld aan op de modem/router. Gaat het dan weer goed? Zo ja, dan was draadloos de oorzaak.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 11, 2026

Hi ​@pknetpost en welkom bij de KPN Community. Dat lijkt me inderdaad niet prettig kijken. 😕 Als het op de andere zenders niet speelde dan kan het aan de uitzending zelf hebben gelegen. 

Mocht je toch merken dat de andere zenders ook haperen, dan raad ik je aan om onze stappen voor het oplossen van haperend beeld door te lopen. 
Hopelijk is het dan snel stabiel en kun je ongestoord verder kijken. 

Ik hoor graag of het gelukt is!

Bij ons is het al een paar dagen hetzelfde. Terwijl de TV box bedraad zit aangesloten. Bij andere zenders speelt het probleem niet. Opnieuw opstarten helpt niet.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Gek dat het ook bij jou gebeurt ​@G.A. Meijering. 😕 Is het altijd aan het haperen, of loopt het op sommige momenten wel goed? Wat als je het via de TV+ app of TV Online probeert? Hapert het daar dan ook op dezelfde momenten?

Zo ja, dan zal het aan de uitzending liggen. Misschien dat de live verbinding het dan af en toe moeilijk heeft. 
Hapert het daar niet, zit je TV+ Box dan rechtstreeks bedraad op je modem aangesloten, of zit er nog andere apparatuur tussen? Het speelt dus niet op andere zenders, ook niet als je daar langere tijd naar kijkt?

Ik hoor het graag!