Skip to main content

al twee keer is de betrokken TV ontvanger op nieuw gestart via de elektronische snelweg. maar nog steeds hapert het beeld met een regelmaat. de ene keer meer dan een andere keer.. Ben ik toe aan een andere ontvanger?

  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?

EN

  1. Hoe is de KPN tv ontvanger verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel, wat zit er allemaal tussen).

dank je wel dat je zo snel reageert. ik ben een leek op gebied van deze zaken en zal wel "naief reageren. De ontvanger zit in het elektriciteits net via een apparaatje dat DVS1200 heet. Experiabox V10.


De ontvanger heet Arris VIP2952 V2 als aanvulling


@bierbrouwer 

 

De DVS is hoogstwaarschijnlijk de boosdoener.

Door de steeds grotere verstoring op het electriteis net werken de DVS’en steeds minder goed.

Het 230 volt netwerk is daar ook eigenlijk helemaal niet voor gemaakt.

 

Vaste UTP kabel is het beste.

Of, afhankelijk of je de Experiabox of Box12 hebt, 1 of 2 SuperWifi2 repeaters.

De ene sluit je bekabeld aan op de Experiabox box, de andere zet je bij de Arris VIP 2952 en bekabel je met een UTP kabel van de Super Wifi2.

 

Via de Wifi manager kan je 2 stuks voor de prijs van 1 krijgen.

Zie hier. 


dank je wel. gaan we proberen.


nog even voor de goede verstaander.

Haal ik de DVS uit het stopcontact en stop ik de internetkabel van de ontvanger dan in de WiFi versterker?


De DVS kan je beter helemaal verwijderen.

 

Ik weet niet welke Experiabox of Box12 je hebt.

 

In het geval van de V10, sluit de UTP kabel aan op de Experiabox v10 en stop de andere kant in de Super Wifi 2.

Zet de andere Super wifi 2 bij de KPN tv decoder. En sluit hem aan met een UTP kabel (dus 1 kant in de Super Wifi 2 en de andere kant in de KPN tv decoder).

Dat moet daarna perfect werken.


dat gaan we morgen dan eens proberen. Dank je wel.


Hi @bierbrouwer, welkom op het forum. 

Wat fijn dat je op weg bent geholpen en de weg hebt gevonden naar de WiFimanager om de SuperWifi te bestellen. 

Wat je eerst ook kan proberen is om de draadloze adapters opnieuw te koppelen om te kijken of dat werkt. 

 


beste Joop 2011,

het heeft gewerkt. weer een netjes doorlopend beeld op het scherm.

DVS aan de kant.

dank je wel.