Skip to main content

Ik merk dat ik last heb van een haperend beeld op mijn KPN TV box. Ik heb de KPN DIW7022 met firmwareversie 0.34.14. 

Na twee minuten televisie kijken begint het beeld opeens te haperen. Het lijkt wel of er een buffer volloopt. Het gebeurt enkel bij tv kijken.  Youtube kijken lijkt perfect te werken, en het casten via de KPN iTV app werkt ook probleemloos. 

De internetverbinding is ook prima in orde. 

Ik heb de televisie ontvangen al opnieuw opgestart, stroom er even af gehaald. Ook heb ik de cache gewist van de KPN Tv app op de box. Ook heb ik op de onderstaande probleem-oplosser gekeken. Maar deze geeft geen storingen aan en enkel aan dat ik een Fritzbox heb. Niks aan informatie over mijn tv ontvanger. 

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/oplossen-slecht-haperend-beeld

Iemand die nog meer ideeen hebt,  of is deze ontvanger rijp voor vervanging? Of is resetten het uiterste wat er nog is? 

Even ter informatie: De ontvanger is bedraad aangesloten.

Ik merk dat ik last heb van een haperend beeld op mijn KPN TV box. Ik heb de KPN DIW7022 met firmwareversie 0.34.14. 

Na twee minuten televisie kijken begint het beeld opeens te haperen. Het lijkt wel of er een buffer volloopt. Het gebeurt enkel bij tv kijken.  Youtube kijken lijkt perfect te werken, en het casten via de KPN iTV app werkt ook probleemloos. 

De internetverbinding is ook prima in orde. 

Ik heb de televisie ontvangen al opnieuw opgestart, stroom er even af gehaald. Ook heb ik de cache gewist van de KPN Tv app op de box. Ook heb ik op de onderstaande probleem-oplosser gekeken. Maar deze geeft geen storingen aan en enkel aan dat ik een Fritzbox heb. Niks aan informatie over mijn tv ontvanger. 

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/oplossen-slecht-haperend-beeld

Iemand die nog meer ideeen hebt,  of is deze ontvanger rijp voor vervanging? Of is resetten het uiterste wat er nog is? 

Hebben wij ook bij opstarten van setupbox. Vooral met TV gids. Het geluid en beeld hapert. Pas na een tijdje gaat het weer goed

Hier is het het het omgekeerde. Het gaat even goed, maar daarna stoort het beeld.

Als ik een paar seconden terugkijk in het programma gaat het wel weer goed. Maar dat is geen oplossing, want je wilt alles live zien.  

@AriënC Kijk je via multicast of unicast?

Wij (nog) via unicast en ik kreeg gisteren klachten van haperend beeld, terwijl de ontvanger (sinds kort) bekabeld is aangesloten. 

Ik heb hem net via de Instellingen -> Beeld op Unicast gezet.  

Het ziet er nu beter uit! 😃

🤞

De vraag is alleen waarom het opeens niet meer goed werkte? Er is niks bijzonders aan mijn netwerk veranderd. 

Ik heb hem net via de Instellingen -> Beeld op Unicast gezet.  

Het ziet er nu beter uit! 😃

🤞

De vraag is alleen waarom het opeens niet meer goed werkte? Er is niks bijzonders aan mijn netwerk veranderd. 

dat vraag ik me ook af. Nog even voor de zekerheid: Geen switch ertussen toch? En op wat voor drager zit je? Koper of glasvezel? Wat is de gemiddelde snelheid die je haalt via speedtest.kpn.com? 

Nee, er zit geen switch tussen, en de ontvanger is direct aangesloten op de FritzBox. Verder zit ik aangesloten op een koper-aansluiting, en verder lijkt er voorlopig nog geen glasvezel geleverd te worden bij mijn appartement.

De speedtest is overigens ook niet schokkend met rond de 80 mbit via wifi. Andere streamingsdiensten hebben overigens ook geen probleem. Ik kan wel een bekabelde meting doen, maar of dat zin heeft met mijn conclusie? 

Zoals jij het mij uitlegt zou het eigenlijk perfect moeten werken. Die Fritzbox is neem ik aan ooit met de KPN wizard ingesteld en die heeft recentelijk geen updates gehad? En dit is de enige ontvanger die je hebt?

Klopt allemaal.  

Mocht je die reset nog niet gedaan hebben, is dat eigenlijk het enige wat ik nog kan adviseren. Als het daarna niet beter wordt zou ik z.s.m. een terugbelafspraak inplannen . Dan is de kans aanwezig dat er een nieuwe opgestuurd wordt, maar dat is natuurlijk afhankelijk van het stappenplan wat de collega met je gaat doorlopen. 

Inmiddels heb ik de instelling vorige week op Unicast gezet, en dat werkt goed.
Ik zie zelf dus geen redenen om hem terug te sturen, maar ik ben wel benieuwd naar de reden waarom het opeens fout ging?

Reageer