Skip to main content
Antwoord

Haperend beeld op beide TV's sinds aanleg glasvezel

• November 27, 2025
  • 5 reacties
  • 44 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Bij mij is en aantal weken geleden Glasvezel aangelegd en inwerking gesteld. Sindsdien heb ik haperend beeld en geluid op mijn beide tv's. Elke dag wordt de tijd dat geluid en beeld stil staat langer. Heb al jullie digitale oplosmethoden uitgevoerd. TV-ontvangers opnieuw installeren, modem opnieuw geïnstalleerd en software van tv opnieuw ingesteld. Geen van deze handelingen heeft het probleem opgelost. Nu ben ik echt ten einde raad. En een "normaal" mens mag je (als bejaarde) klaarblijkelijk niet meer aan de (telefoon-) lijn krijgen. Schande. Ik hoor graag zo spoedig mogelijk wanneer ik weer naar journaal en overige programma's kan kijken.

Gr. Gijs

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Tankie54, welkom bij onze community. 

Dit klinkt inderdaad erg omslachtig en je hebt alles al gedaan wat je kon doen. Ik wil je vragen om ook nog het glasvezelkastje 3 minuten stroomloos te maken, hangt waarschijnlijk in je meterkast en is het kastje waarmee je modem verbonden is. 

Mocht dat ook niet helpen, zou je willen aangeven welke modem en ontvangers je hebt? Ook belangrijk, hoe zijn de ontvangers aangesloten op de modem? 

Ik hoor graag van je. 

5 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 30, 2025

Hi ​@Tankie54, welkom bij onze community. 

Dit klinkt inderdaad erg omslachtig en je hebt alles al gedaan wat je kon doen. Ik wil je vragen om ook nog het glasvezelkastje 3 minuten stroomloos te maken, hangt waarschijnlijk in je meterkast en is het kastje waarmee je modem verbonden is. 

Mocht dat ook niet helpen, zou je willen aangeven welke modem en ontvangers je hebt? Ook belangrijk, hoe zijn de ontvangers aangesloten op de modem? 

Ik hoor graag van je. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

Vraagje;

1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de KPN router (Experiabox of Box12)? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

KPN is gratis bereikbaar op 0800-0402

Dus jong en oud kunnen via dit nummer KPN bereiken voor vragen.

Bejaard? Ik ben 71 en gelukkig geen problemen.😉

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 1, 2025

Toevallig een Experia Box V10A modem? Dan geldt het volgende misschien ook voor jou:

We zien op dit moment bij een groep klanten problemen ontstaan na aansluiting op het glasvezelnetwerk. Gelukkig is er ook een oplossing voor. Zou je jouw profiel in willen vullen? Dan kan de oplossing in gang gezet worden! We gaan namelijk jouw KPN Experiabox V10a omruilen voor een nieuwer exemplaar.

Misschien geldt het ook voor andere modems, dat vermeldt bovenstaande niet. (En jammer dat het lastig was om een mens aan de telefoon te krijgen. Maar of die bovenstaande weten? 🤔)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 2, 2025

Beste Alex, ik kan nergens zien hoe ik op jouw wedervraag moet reageren, dus doe ik dat maar op deze manier.

Als TV-ontvanger heb ik:

1x Arris VIP 2952 v2 (SlaKa)

1x Arris VIP 2952 (WoKa)

Het modem is:Experia Box v10

Tussen het modem en de tv's zit 2 x (woon- en slaapkamer)  DVS 650 draadloze verbindingsset KPN

Admin: samengevoegd met je bestaande topic

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • December 3, 2025

Hi Tankie, ik heb je laatste opmerking toegevoegd aan dit topic. Heb je zoals verzocht ook het glasvezelkastje 3 minuten stroomloos gemaakt? 

En mag ik ook weten hoe de lampjes van de DVS 650 branden? Je kunt proberen om de ontvanger te resetten en opnieuw te koppelen.