Mijn Philips smart tv werkt perfect op wifi via de KPN tv app. Maar de KPN tv box, op dezelfde wifi en aangesloten via HDMI op deze tv, geeft een slecht, haperend beeld. Wie begrijpt wat hier aan de hand is?
WiFi ondersteund mogelijk geen multicast to unicast. Waardoor word het WiFi uitgezonden? Door het modem van KPN? Of versterkers? Welke?
Gaat opnames kijken wel goed? Of terug kijken via de gids?
De wifi komt van een Apple Airport expres, die via kabel aan de Experia 12 hangt. Die wifi gaat dus of direct naar de tv, of via de kpn tv box en dan een kabel naar de hdmi poort. Het terugkijken zal ik gaan testen!
Probeer het eens via de WIFI van de KPN Box12.
Ik denk dat het dan wel goed werkt.
Of nog beter, via een UTP kabel van de Box12 naar de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)
Zoals
dank, helaas zijn in mijn appartement de muren te dik om wifi van de KPN box te gebruiken, en een kabel naar de tv gebruiken is helaas geen oplossing, die zou dwars over de vloer komen te liggen.
Misschien dat niet elke router (de wifi komt overigens van een access point, niet van een router) multicast ondersteunt, maar ik begrijp dan nog steeds niet waarom de smart tv zonder kpn tv box perfect werkt, maar met tussenschakeling van de tv box opeens niet goed werkt??
Kabel over de vloer kan je in een gootje wergwerken tegen de plint.
Je kan een SuperWifi 2 repeater gebruiken.
Deze kan je kopen of huren bij KPN.
Maar wel bij voorkeur via de Box12 laten werken.
(vanaf Box12 gebruikt KPN het woord Experia niet meer).
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.