Skip to main content

sinds enige tijd ervaar ik haperend beeld als ik tv kijk via de kpn box.

vb via disney coco op de tv box hapert het beeld dus stopt en gaat weer verder. geluid blijft doorgaan. 

disney via de tv zelfde film: geeft aan dolby vision. geen haperingen beter beeld en ook mooier geluid. 

zover mijn informatie al is:

hdr doorgave live wordt niet opgepakt door mijn tv. als ik goed kijk lijkt het er ook op dat hdr niet wordt doorgegeven bij de apps.

na reset van alles en alle manieren die door kpn en philips worden opgegeven wordt er soms dolby vision weergegeven als ik op de kpn tv7022 kijk. bij live tv... normale uitzending.

ook alle hdmi kabels met certificering gebruikt. ps de kpn kabel staat geen hdr certificering op?  

tevens lees ik bij ek uhd dat de.lg tv de hdr stream niet herkend… 

iemand van kpn een oplossing?

bij 1080p nooit problemen gehad. nu met de 4k tv alleen maar .

aanvulling:

alle hdmi instellingen van de tv al geprobeerd. 

de ingang herkend de box als uhd box 4k hdr 

maar bij info tijdens kijken via 7022 box wordt sdr aangeven en beeld blijft haperen.

 


en nog uets...😏

 

ik zie nu bij encanto hetvolgende:

kpn 7022

 

philips zelf:

 

kpn denk dat jullie aan het werk moeten met de tv box


Hoe is de TV+ box aangesloten op welk merk en type modem @steffen1 ?


@steffen1 Heb je de TV+Ontvanger op 2k resolutie vast gezet?

BTW. 4k en DolbyAtmos zal niet langer beschikbaar voor nieuwe klanten, bij andere landen zijn al beperking ingesteld.

Disney+ in Duitsland

 


De Disney app is heel streng dus als de TV+ box niet op 4k is ingesteld of HDR uitgeschakeld is wat je ziet normaal. Dit is hier al eerder aan het licht gekomen met betrekking tot de diw7020. 

 

Het haperende beeld kan andere oorzaken hebben. Zoals de verbinding bekabeld versus wifi het merk en type modem mag hier verder geen invloed op hebben. Anders zou de televisie hier ook last van hebben mijn advies is hoe dan ook gebruik de TV zelf voor streamdiensten.

 

Bij gewoon tv kijken dus alle reguliere zenders mag er helemaal geen Dolby Vision worden weer gegeven dan moet sdr mapping worden gebruikt.


De Disney app is heel streng dus als de TV+ box niet op 4k is ingesteld of HDR uitgeschakeld is wat je ziet normaal. Dit is hier al eerder aan het licht gekomen met betrekking tot de diw7020. 

 

Het haperende beeld kan andere oorzaken hebben. Zoals de verbinding bekabeld versus wifi het merk en type modem mag hier verder geen invloed op hebben. Anders zou de televisie hier ook last van hebben mijn advies is hoe dan ook gebruik de TV zelf voor streamdiensten.

 

Bij gewoon tv kijken dus alle reguliere zenders mag er helemaal geen Dolby Vision worden weer gegeven dan moet sdr mapping worden gebruikt.

ps alles hapert. zowel bekabeld als wifi disney of tv sterker bij de tv+ soms zelfs zwart beeld.

mijn comclusie : de meta data komt niet goed bij de tv . daar moet hard naar geleken worden.

ik kom er nu allemaal achter ainds ik een maand een 4k uhd tv heb


@steffen1 Heb je de TV+Ontvanger op 2k resolutie vast gezet?

BTW. 4k en DolbyAtmos zal niet langer beschikbaar voor nieuwe klanten, bij andere landen zijn al beperking ingesteld.

Disney+ in Duitsland

 

ps zie beide foto.s. en het is een voorbeeld. algemeen gebeurd het


Hoe is de TV+ box aangesloten op welk merk en type modem @steffen1 ?

rechtstreeks cat 6 op de fritzbox (pair bounding) dus de 7583.

wifi ook via deze fritzbox. dat werkt zelfs beter


@steffen1 Heb je de TV+Ontvanger op 2k resolutie vast gezet?

BTW. 4k en DolbyAtmos zal niet langer beschikbaar voor nieuwe klanten, bij andere landen zijn al beperking ingesteld.

Disney+ in Duitsland

 

7022 op 4k uhd

 


 

"ps alles hapert. zowel bekabeld als wifi disney of tv sterker bij de tv+ soms zelfs zwart beeld."

De haperingen treden dus ook op als je via de TV zelf kijkt?

Dat zal vrij weinig met die metadata te maken hebben eerder met andere zaken. Anders zou nagenoeg elke Disneyplus klant hier last van hebben.

Zwart beeld kan ook op een HDCP probleem duiden.

 

Ps welke bandbreedte neem je af?

 

Het kan een productie fout in deze specifieke televisie betreffen gelet op de problemen in het andere topic.

 

 


 

"ps alles hapert. zowel bekabeld als wifi disney of tv sterker bij de tv+ soms zelfs zwart beeld."

De haperingen treden dus ook op als je via de TV zelf kijkt?

Dat zal vrij weinig met die metadata te maken hebben eerder met andere zaken. Anders zou nagenoeg elke Disneyplus klant hier last van hebben.

Zwart beeld kan ook op een HDCP probleem duiden.

 

Ps welke bandbreedte neem je af?

 

Het kan een productie fout in deze specifieke televisie betreffen gelet op de problemen in het andere topic.

 

 

probleem zit niet in de tv dit is puur d e7022 van kpn. bij de lidl toshiba heb ik dit nu ook gezien. mij  bandbreedte is 200 64mbit. dus alles is optimaal. 

nu sinds de ek is afgelopen lijkt de bandbreedte weer vrij te komen, minde rhdr afname denk ik, nu gaan de haperingen weer minder. nog steeds onbegrijpelijk dat disney geen 4k kan uitzenden via de 7022 maar wel via de eigen philips smart... 

ps dit kan ik dus sinds een 2 mnd herkennen door de aanschaf van een 4k tv. 


Reageer