Skip to main content
Vraag

Haperend en bevriezend beeld bij terugkijken en opnames

• February 24, 2025
  • 7 reacties
  • 115 keer bekeken

Sinds enkele weken een probleem met kijken vanaf beging, terugkijken en opnames bekijken ik krijg dan regelmatig haperend beeld blokken of beeld bevriest. ik heb 2 x een arris vip 5202 met een fritzbox 5530 fiber modem.

met een medewerker van de helpdesk alles doorlopen

er is in de configuraties niets veranderd en ik heb alle oplossingen en reset, update en dergelijke doorlopen  levert niets op storing blijft.

Medewerker meld dat het aan de fritzbox kan liggen maar deze verder niet kan testen omdat het in eigendom is ik geloof hier niets van daar er voorheen nooit een probleem was.

Naar mijn idee gaat er op jullie platform iets mis.

Graag een oplossing.

ruud

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 24, 2025

nog even een aanvulling:

live tv geen probleem

alles bekabeld aangesloten

heb in topic gelezen dat dit probleem al enkele jaren speelt en terug komt.

• February 24, 2025

Ik ervaar dit soort problemen ook zo nu en dan sinds de laatste grote update van de "klassieke" ontvangers, waarbij ze volledig over zijn naar het nieuwe tv-platform dat ook door tv+ gebruikt wordt. Die update is sinds een paar weken actief, net zo lang dus als dit soort problemen optreden. Niet echt een verbetering dus, die update! Ik heb de VIP5202.

Oh ja, een herstart van de ontvangers helpt niet om deze problemen op te lossen. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 27, 2025

Goedemorgen ​@rhoiting , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Duidelijk verhaal en ik kan me ergens ook wel voorstellen dat je in eerste instantie niet aan de Fritzbox denkt als boosdoener. Ik neem aan dat je ook het modem van KPN nog ergens hebt liggen? In dat geval zou je het heel makkelijk uit kunnen sluiten door het KPN modem even aan te sluiten. Hopelijk is dit een optie voor jou want ik ben namelijk best wel benieuwd naar je bevindingen wanneer je het KPN modem even aan kunt sluiten!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 27, 2025

Goedemorgen,

Mijn  fritzbox 5530 fiber heb ik al meer als een jaar in gebruik zonder problemen de storing is enkele weken geleden begonnen zonder wijzigingen aan de fritzbox ik werk nu met 100% fiber to fiber dus zonder UTP tussen glasvezel aansluiting en modem even een modem van kpn aansluiten betekend dat ik een glasvezel converter en een modem moet plaatsen en ik geloof niet dat dit een oplossing is.

live tv en internet geeft geen problemen alleen het terugkijken vanaf begin en opnames, naar mijn idee ligt het probleem bij jullie platform.

ik heb op het forum gelezen dat dit probleem al langer en bij gebruikers van kpn modem speelt 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 4, 2025

Wat ik ook voorbij heb zien komen als iets dat kan helpen, rhoiting, is om je FRITZ!Box te herstarten. Of, in het ergste geval, even te resetten. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 4, 2025

Hallo

alles al gedaan reset, nieuwe opstart ik blijf erbij dat het probleem in het platform van kpn zit kwestie van afstrepen.

internet werkt prima

live tv werkt prima

fritzbox werkt prima en is up to date

zodra ik naar het kpn menu ga en wil terug kijken of opnames wil zien gaat het mis

trage reactie haperend beeld enz

ik begrijp dat jullie het probleem graag verleggen maar na alle testen blijft toch echt het platform probleem over

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 4, 2025

Zou je jouw forumprofiel willen invullen, ​@rhoiting? Ik kan niet beloven dat ik een oplossing voor je heb, maar dan kunnen we dit in ieder geval doorzetten richting het tv team.