Skip to main content
Vraag

Haperend en bliķkerig geluid KPN Soundbox

• July 8, 2025
  • 12 reacties
  • 435 keer bekeken

Ik open maar even een eigen topic blijkbaar is dit nodig. Enige tijd maak ik gebruik van de sounbox maar helaas heeft deze zoals bij meerdere een haperend geluid en een blikkerig geluid. Het blikkerige geluid is een paar seconden tot een paar minuten bij elke zender. Het haperende geluid is alsof er een stuk van de zin wegvalt. Het is enorm irritant en zit eraan te denken terug te gaan op een vorige decoder en deze dus weer te wisselen. Betaal 6 euro per maand meer maar het is het absoluut niet waard zo. Heb de soundbox aangesloten met jullie eigen originele kabels gewoon uit het doosje en gewoon via de handleiding. Heb al gerest heb het modem ook gereset heb de geluidsopties bekeken niks helpt. 

12 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 9, 2025

“jullie”?

Staan er dingen in de baan van het geluid?

Want dat kan verstoring van het geluid geven.

Hoe heb je de reset gedaan?

Hoe is de Soundbox verbonden met de Experibox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Zie ook hier hoe je het geluid beter kunt instellen.

femke98
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 9, 2025

Ja! Eindelijk ook iemand gevonden die dat heeft, lees mijn topic maar even.

Het is zo irritant dat ik boven ben gaan kijken gisteren, want die tv heeft een normaal kastje.

Joop2011: jullie staat voor kabels van de KPN. Dat snap je zeker toch wel.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 9, 2025

De soundbox staat in het midden van mijn tv kastje er staat niks omheen hij staat vrij. De reset heb ik gedaan met een puntje om zo dat knopje in te drukken. De reset van de modem in de meterkast heb ik gedaan via de herstel knop. De box is verbonden met jullie eigen kabels zoals in de handleiding staat. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 9, 2025

Beste ​@Carolala 

Wij zijn net zoals jij klant bij KPN.😉

Het is natuurlijk een klein boxje.

Een echte soundbar met subwoofer klinkt natuurlijk veel mooier.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 9, 2025

Beste joop2011 

Dat snap ik helemaal alleen het zou nooit zo mogen zijn dat er woorden in zinnen wegvallen. Dit is natuurlijk helemaal niet de bedoeling het zou ook absoluut niet mogen dat het geluid ineens een paar minuten klinkt alsof we 40 jaar terug in de tijd zijn en naar een uitzending van toen het nieuws zitten te kijken. Inmiddels is het in elke serie film talkshow in elke zin noem je dit normaal tv kijken? 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 9, 2025

Beste joop2011 

Dat snap ik helemaal alleen het zou nooit zo mogen zijn dat er woorden in zinnen wegvallen. Dit is natuurlijk helemaal niet de bedoeling het zou ook absoluut niet mogen dat het geluid ineens een paar minuten klinkt alsof we 40 jaar terug in de tijd zijn en naar een uitzending van toen het nieuws zitten te kijken. Inmiddels is het in elke serie film talkshow in elke zin noem je dit normaal tv kijken? 

Ik doelde op het woordje “jullie” 

Daarom vermelde ik dat wij net zoals jij klant bij KPN zijn.

Wat betreft geluid.,

Daar heb ik (zoals ik aangaf) een soundbar met subwoofer voor.

Is groter en neemt meer ruimte in, maar geluid is veel mooier en beter.

En het is een éénmalige uitgave.

En 40 jaar geleden had ik een geluidsinstallatie met een heel erg goed geluid.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 9, 2025

Het zou fijn zijn als iemand van ​@KPN ook kan reageren en hulp kan bieden.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 10, 2025

Het zou fijn zijn als iemand van ​@KPN ook kan reageren en hulp kan bieden.

De moderaters hebben het heel erg druk.

Meestal reageren ze binnen 2 a 3 dagen.

Maar of je dan een ander antwoord gaat krijgen? (wie weet).

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hi ​@Carolala, wat balen dit! Je verwacht natuurlijk niet teleurgesteld te worden als je de Soundbox aanschaft. 

Je hebt inmiddels de nieuwste firmware, 1.15.2. Hoe is het nu met het wegvallen van de zinnen? Ik heb van andere klanten vernomen dat zij dit niet meer ervaren, namelijk!

Daarnaast: ervaar je het blikkerige nog steeds? En is dit specifiek alleen als je naar praatprogramma's luistert? Op welke geluidsmodus heb je de Soundbox ingesteld? Wil je deze op Voice zetten en je ervaringen dan met ons delen?

femke98
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 21, 2025

Sinds vandaag is het er weer, dus het gaat nooit weg!! Blikkerig geluid en overslaan van muziek, praten, dus algeheel geluid.

Ik ga vandaag bellen dat ik een ander kastje wil. Ben er helemaal klaar mee!

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Heel rot om te lezen dat het toch weer teruggekomen is😥. Ik zou graag nog met je willen kijken of we het op kunnen lossen, maar ik begrijp het ook zeker als je er klaar mee bent en inmiddels contact met ons hebt gehad voor het omruilen. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen betekenen, laat je het dan weten?

• Deelnemer
  • December 5, 2025

Heel rot om te lezen dat het toch weer teruggekomen is😥. Ik zou graag nog met je willen kijken of we het op kunnen lossen, maar ik begrijp het ook zeker als je er klaar mee bent en inmiddels contact met ons hebt gehad voor het omruilen. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen betekenen, laat je het dan weten?

ik heb hetzelfde, echt heel vervelend. Eerst dacht ik dat het alleen voorkwam als de tv langere tijd aanstond, maar helaas is het eigenlijk continue, ontzettend zonde van het meer betalen per maand. ik wil terug naar mn oude kastje