Skip to main content
Vraag

Haperend en niet synchroon geluid op Soundbox

• January 1, 2026
  • 7 reacties
  • 59 keer bekeken

Ik heb nu de 2e soundbox gekregen maar heb nog steeds haperend of niet synchroon geluid. Nu lijkt ook het beeld steeds even te haperend. Dit zowel bij TV, terugkijken en de verschillende apps. 

Als ik de kpn tv app gebruik doet alles het zoals het hoort.

Ben wel klaar met dat ding. Ben ik de enige?

7 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 5, 2026

Hoi ​@Pouk, welkom hier! Dat klinkt niet helemaal lekker. Begrijp ik goed dat je al een vervangende Soundbox hebt gekregen, en dat je deze issues ook had met de vorige?

Dan zou ik in dit stadium eens willen kijken naar andere factoren rondom de Soundbox. Kun je me vertellen

• hoe de Soundbox is verbonden met je tv
  • of je nog aanvullende apparatuur verbonden hebt aan de Soundbox of tv
  • Hoe de Soundbox is verbonden met het internet

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 5, 2026

De soundbox was via een kabel rechtstreeks op de fritzbox aangesloten. Jullie monteur heeft alles gecontroleerd en goed bevonden. Heb idd 2e soundbox gekregen,  maar die geeft hetzelfde. Haperingen, wegvallen bas uit het geluid, bij vooruitspoelen is het geluid niet meer synchroon etc.

Enige tijd geleden heeft een technicus van jullie ook gezien dat de soundbox pakketten dropped maar had er geen verklaring voor.

Mijn vriendin heeft, buiten het haperen, dezelfde problemen. 

Heb nu een gewoon kastje via xs4all en de problemen zijn over. Geen reset van de router nodig. Ook de KPN app op de tv doet het gewoon goed. Ben bang dat er echtbiets mis is met de soundbox.

Probleem is dus niet opgelost maar heb de soundbox opgezegd.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 13, 2026

Dat is een soort van oplossing, in de zin dat jij nu in ieder geval geen last meer hebt van het probleem. Het geluid van de Soundbox is verder wel iets dat continu de aandacht heeft van het tv team. Daarvan willen we immers dat dit zo goed mogelijk is. Dus we geven jouw signaal hierover wel door. Wat betreft de packet drops, wellicht dat nog meespeelt dat je geen KPN modem gebruikt en dat de Soundbox dat moeilijker vindt. Geven we ook door. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 13, 2026

Ik heb een Fritzbox geleverd door xs4all, wat nu KPN is. Er is nooit aangegeven dat ik een ander modem zou moeten hebben. En nooit aangeboden een andere te leveren.maar mijn vriendin in Aeldoorn heeft wel een KPN modem en daar zijn dezelfde problemen.

Niet netjes dat jullie dit zo stellen. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 18, 2026

Ik zeg ook niet dat je een ander modem moet. Ik zeg alleen dat het niet gebruiken van een KPN modem een factor kan zijn. Een FRITZ!Box is geen KPN Modem in de zin dat het niet een apparaat is dat in onze opdracht gemaakt wordt, en waar wij verantwoordelijk zijn voor de software. Dat staat los van het feit of je de FRITZ!Box via ons in bruikleen of huur hebt of zelf aangeschaft zou hebben. 

Jouw vriendin, heeft die ook een Soundbox, of een reguliere TV+ Box?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 18, 2026

Aangezien jullie (helaas) XS4All hebben overgenomen en ik daar al meer dan 15 jaar abonnee ben heb ik een Fritzbox die dus eigenlijk wel door julie ondersteund wordt. Niet afschuiven, das niet netjes. 

Mijn vriendin heeft wel een KPN modem en ook de Soundbox. En dezelfde problemen.

Ik heb begrepen dat er meer problemen mee zijn dus gewoon toegeven dat er problemen zijn mag gewoon hoor.

Gr Poul

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 22, 2026

Wederom, het gaat er alleen om dat wij de software van de FRITZ!Box niet in beheer hebben. Waardoor het zou kunnen zijn dat iets in de communicatie tussen een F!B en de Soundbox van invloed is. Dat wil helemaal niet zeggen dat we afschuiven, dat is aangeven waar potentieel een (deel van de) oorzaak zou kunnen liggen. En dan is het er een die net wat lastiger te vinden is dan als het zou gaan om een van de modems die wij wel zelf in beheer hebben, ook qua software.

We zien inderdaad meldingen van haperingen. Maar niet op zodanig grote schaal dat we daar dan ook zo een  oorzaak voor hebben of een oplossing voor uit de mouw schudden.

In die zin is het goed dat jouw vriendin ook issues ervaart. Want dan kunnen we wellicht via haar meer benodigde informatie opdoen. Zou zij daarvoor openstaan?