Skip to main content

Sinds 22 december zijn wij een nieuwe klant bij KPN.
Sinds deze dag hebben wij problemen met het weg vallen, dan wel haperent of stotterend geluid bij het tv kijken. Bij Ziggo hadden wij dit nooit.

Ik heb alle instellingen op de KPN Box en op de Sony Bravia tv al gewisseld en getest, maar het geluid bijft wegvallen op de Sonos installatie.
Sonos is up to date.

Ook heb ik de KPN Tv app uit geprobeerd op de tv, maar ook daar valt het geluid weg.

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen en begin zelfs spijt te krijgen dat we zijn overgestapt.
 

Ik had hetzelfde probleem. Eerst de Sonos bedraad aangesloten maar ook toen bleef er haperend geluid bij zowel stream als tv kijken. Bij mij is de oplossing vooralsnog dat ik als ik stream eerst de stream stopzet voordat ik de tv aanzet. Ik heb wel het modem even opnieuw opgestart. Nu werkt het al een paar weken zonder problemen. Maar ook ik heb spijt van de overstap en zal na de abonnementsperiode weer overstappen naar Ziggo.


Hoi @Vuurvreter, 

Wat irritant dat het niet lukt om het geluid op de Sonos goed te krijgen. 

Hoe is deze aangesloten?

Zelf heb ik ook een Sonos. Ik heb deze op de HDMI ARC aangesloten van de TV zelf. En de ontvanger op de HDMI 2. Ik heb de tv zelf ingesteld op extern geluid. Dat gaat bij helemaal goed. 

En anders kun je nog eens kijken naar de geavanceerde geluidsinstellingen. Of heb je dat ook al geprobeerd?


Hoi @Vuurvreter, 

Wat irritant dat het niet lukt om het geluid op de Sonos goed te krijgen. 

Hoe is deze aangesloten?

Zelf heb ik ook een Sonos. Ik heb deze op de HDMI ARC aangesloten van de TV zelf. En de ontvanger op de HDMI 2. Ik heb de tv zelf ingesteld op extern geluid. Dat gaat bij helemaal goed. 

En anders kun je nog eens kijken naar de geavanceerde geluidsinstellingen. Of heb je dat ook al geprobeerd?

Ondertussen is het voorlopig opgelost.
Heel af en toe is er een hele lichte hapering van minder dan een seconden waarneembaar.
Nadat er zelfs helemaal geen geluid meer hoorbaar was, hebben de hele installatie stroomloos gemaakt (stekker uit het stopcontact) en na 1 minuut de stroom er weer op.
Vanaf dat moment was het probleem verholpen.

 

Configuratie
TV box middels HDMI op HDMI 3 ARC van de tv
Sonos middels Optische kabel vanaf de tv naar de Sonos soundbar.


Zoals ik in vorig bericht als aan gaf “voorlopig opgelost
Vanavond viel het geluid 4x compleet uit en bij de 5e keer bleef het geluid ook weg en kwam niet meer terug. Na een periode van langer dan 1 minuut stroomloos, was er weer geluid.

Wat een drama systeem!!
 

@Bart van KPN 
En ja, alle links naar welke instellingen dan ook gezien en uitgeprobeerd, zonder succes.


Wij hebben soort gelijke vreemde effecten met onze JBL soundbar, hiervoor hadden we een goedkope Sharp soundbar, deed het altijd, nu met de overstap naar een dure JBL valt hier soms het geluid ook even uit, dan zie je op de soundbar kortstondig PCM verschijnen.

En soms start ik de boel op en heb je geen geluid, moet ik alleen de soundbar uitzetten, en na het aanzetten doet alles het weer, het heeft er de schijn van dat de aansturing van het geluid uit de KPN kast soms kortstondig wegvalt, want op bv de pc die op de tv zit of een IPTV streaming valt nooit het geluid uit, en de KPN tv box zit via HDMi aangesloten dus niks draadloos