Skip to main content
Beantwoord

Haperend en vastlopend beeld op 2 KPN TV+ boxen

• March 5, 2025
  • 7 reacties
  • 109 keer bekeken

Ik maak nu sinds 1 maand de KPN TV+ box. Helaas moet ik constateren dat het beeld en geluid regelmatig hapert of vastloopt. Ik heb 2 boxen en op beiden is dit het geval. Alles geprobeerd wat nodig is ( te lezen in eerdere topics) maar het probleem blijft terugkeren. Het lijkt op een software- of firmware probleem. KPN ga dit nu eens goed onderzoeken en niet steeds verwijzen naar “oplossingen” die niet werken en veel frustaties oproepen bij de gebruikers.

Beste antwoord door Alex van KPN

@Jba74, dankjewel voor de extra uitleg. Als ik het goed begrijp gebeurt het vastlopen wanneer de ontvanger dus meerdere uren achter elkaar aan staat, en dit op beide ontvangers. Heb je de ontvangers in een gesloten ruimte/kast staan? Ik kan warmte als oorzaak anders niet verklaren, wij gebruiken hier ook de ontvangers die lange periodes aan staan zonder dit te herkennen. 

Zou ik mogen weten welke modem je hebt? En zou je een van de 2 ontvangers voor de zekerheid eens willen resetten? Zie hieronder hoe je dat kunt doen. Je moet daarna eenmalig opnieuw inloggen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 6, 2025

Hi ​@Jba74, welkom bij onze community. 

Ik lees dat je al van alles hebt geprobeerd, maar toch moet ik weten wat er aan de hand is en wat al is gedaan. 

Ik zou graag van je willen weten hoe de ontvangers aangesloten zijn op de modem en welke modem je hebt. Is dit via een kabel of via WiFi? En gebruik je ook WiFi versterkers? Heb je ook onze online tool gedaan? Dan wordt je verbinding ook gemeten. 

Mocht je het makkelijker vinden, dan kun je ook een terugbelafspraak maken. Dan wordt er contact met je opgenomen op het moment dat het jou uitkomt. 

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 6, 2025

Alex,

De ontvangers zijn via wifi verbonden met de Experia modem van KPN. Ik heb geen versterkers, maar weet dat tijdens de storing ik altijd een speedtest uitvoer en deze altijd een stabiel en snel internet meet.

Na een herstart van de box kan het dagen achtereen goed gaan. De box in de huiskamer staat uren per dag aan omdat ik ook naar de radio luistert. De 2de box staat veel korter aan hooguit een uurtje of 2, maar verwissel ik ze en de 2de staat wel heel lang aan, dan zie ik dat vastlopen ook. Lijkt wel een warmteprobleem.

Gezien de meerdere klachten die ik in dit forum lees lijkt het erop dat er geen echte oplossing voorhanden is en dat bedoel ik met de laatste opmerking.

groet, Johan

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 6, 2025

Oh ja, vergeet ik nog. Heb de online tool een keer gebruikt bij een foutmelding. Alles was in orde dus het enige wat nog over bleef volgens de tool was het laten herstarten van de box.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 9, 2025

De ontvangers zijn via wifi verbonden met de Experia modem van KPN. 

Hoi ​@Jba74 . Welk modem heb je?

@Hubert77 . Maak even een eigen topic aan. Je breekt nu in op een vraag van een ander, met ander probleem. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 14, 2025

@Jba74, dankjewel voor de extra uitleg. Als ik het goed begrijp gebeurt het vastlopen wanneer de ontvanger dus meerdere uren achter elkaar aan staat, en dit op beide ontvangers. Heb je de ontvangers in een gesloten ruimte/kast staan? Ik kan warmte als oorzaak anders niet verklaren, wij gebruiken hier ook de ontvangers die lange periodes aan staan zonder dit te herkennen. 

Zou ik mogen weten welke modem je hebt? En zou je een van de 2 ontvangers voor de zekerheid eens willen resetten? Zie hieronder hoe je dat kunt doen. Je moet daarna eenmalig opnieuw inloggen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 14, 2025

Alex,

De modem is een Experia Box V10. De ontvanger staat geheel vrij op een houten plank van de kast waar de TV opstaat. Geen deuren, dus vrij in de lucht. Of de warmte echt een rol speelt weet ik niet. Na een week zonder storing kreeg ik spontaan een herstart, de dag daarop weer vastlopen en 2 dagen daarna nog een vastloper. Even uitzetten verhielp het vastlopen.

Afgelopen nacht (14 maart) is een software-update geweest.

Het vreemde van de herstart is, dat tijdens de herstart (die snel verliep) er wel tv-beeld op het scherm te zien was met een tekstregel “Herstarten KPN TV+ box….“

De tweede ontvanger in de slaapkamer en staat minder lang aan en daar is nog geen storing geweest. Deze 2de ontvanger stond voorheen in de huiskamer.

Ik zal eens een ontvanger resetten en dan laat ik weten of er weer vastlopers zijn (of niet zijn als het heel lang goed gaat).

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 17, 2025

Je weet me hier te vinden. Mocht het weer gebeuren, maak ook de modem eens een paar minuten stroomloos. Dan is dat ook gelijk uitgesloten. 
Ik markeer voor nu het resetten van de box als beste antwoord voor andere lezers.