Skip to main content
Beantwoord

Haperend geluid met TV+ Box en Harman

• February 13, 2026
  • 6 reacties
  • 67 keer bekeken

Beste, ik ben inmiddels bezig met mijn 2e kpn+ box van Harman. Nieuwe kabels zowel lan als HDMI maar het geluid blijft haperen. Via de kpn alle instellingen al aangepast maar het gaat niet weg. Kan iemand mij helpen want zo ga ik niet verderĀ 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hapert het geluid ook wanneer je iets afspeelt via de YouTube app op de televisie zelf?

Heb je dit ook nog kunnen testen of heb je deze mogelijkheid niet op jouw televisie?

Ā 

6 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Rutgersmits1975. Welkom op de community!Ā Wat vervelend dat het geluid blijft haperen, ondanks dat je al nieuwe kabels gebruikt en de instellingen hebt aangepast. Om je verder te helpen, wil ik graag weten of het haperen bij alle zenders en apps voorkomt, of alleen bij bepaalde content.Ā Soms kan het ook aan de internetverbinding of de instellingen van de TV zelf liggen.

Hapert het geluid ook wanneer je iets afspeelt via de YouTube app op de televisie zelf?

Ā 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 16, 2026

Hallo ​@Rutgersmits1975Ā ,

Het kan zijn dat het geluid wat brokkelt. Dat is danĀ op te lossen met een hdmi switch tussen tv en ontvanger.Ā 

Lees er meer over in dit topic:

https://community.kpn.com/kpn%2Dtv%2D11/haperend%2Dgeluid%2Dsoundbox%2Dkomt%2Dsteeds%2Dterug%2D642471

Ā 

Helaas is het ook bij streamingdienst diensten en ook bij terug kijken opnamesĀ 

Ā 

grĀ 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 17, 2026

Heb je dit ook nog kunnen testen of heb je deze mogelijkheid niet op jouw televisie?

Ā 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 17, 2026

Hallo ​@Rutgersmits1975Ā ,

Het kan zijn dat het geluid wat brokkelt. Dat is danĀ op te lossen met een hdmi switch tussen tv en ontvanger.Ā 

Lees er meer over in dit topic:

https://community.kpn.com/kpn%2Dtv%2D11/haperend%2Dgeluid%2Dsoundbox%2Dkomt%2Dsteeds%2Dterug%2D642471

Ā 

En heb je dit wel gelezen ​@Rutgersmits1975Ā ?Ā 

Ā 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 17, 2026

Ā kpn+ box van Harman??

Wat bedoel je hiermee?

Ā 

Ik gok:

Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd.

Soundbar van Harman Kardon.

Ā 

Hoe is het een en ander aangesloten.

Ā 

Een HDMI switch ben ik persoonlijk geen voorstander van.

Ā 

Beste aansluiting is:

UTP kabel van KPN router naar de DIW7022

Goede (4K) HDMI kabel van de DIW7022 naar de tv ingang HDMI 1

Goede HDMI kabel van tv HDMI 2 (eARC) naar de Harman Kardon Soundbar.

Zet in de tv het geluid op externe luidsprekers.

Zet het geluid in de DIW7022 op automatisch of op passtrough.