Skip to main content
Vraag

​Haperend geluid op Soundbox wanneer tv uit staat en radiozender is gekozen

• January 7, 2026
  • 7 reacties
  • 57 keer bekeken

Heb dezelfde problemen en sinds kort ervaar ik bij het luisteren naar de radio terwijl mijn beeld uitstaat dat het geluid telkens hapert.

Als ik dan de HDMI kabel van de tv naar de soundbox eruit haal is het euvel opgelost.

Is natuurlijk niet de bedoeling.

Bij het aan laten staan van de tv gaat het wel goed.

Ik neem aan dat daar mettertijd een oplossing voor komt?

Voor de rest ben ik best tevreden met de sound box.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

7 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hey ​@storing modem V10. Goed dat je hier op de Community komt aangeven dat je problemen ervaart met de Soundbox. Ik heb wel even een nieuw topic voor je bericht aangemaakt, zodat er eventueel niet twee cases door elkaar heen lopen. Ik ben er nog niet zeker van dat jij dezelfde problemen hebt als Titanic (in het vorige topic). 

Om je even goed te begrijpen: Ervaar je dit haperen van het geluid alleen als je de tv uit hebt staan en een radiozender is geselecteerd? Begrijp ik je goed als ik zeg dat je wel gewoon tv kunt kijken (RTL4 bijv) en dat dan het beeld en geluid in orde is? 

We monitoren nu wel bij een andere klant met soortgelijke problemen de Soundbox en de loggings, dus we hebben het in onderzoek waar dit vandaan komt. Maar als jij meer kan vertellen over jouw situatie, zou dat ook helpen!

Dat klopt.

Wanneer ik een radiozender selecteer op de soundbox en ik doe de tv uit dan blijft het geluid het op de soundbox gewoon doen maar gaat dan haperen. Valt telkens even weg en gaat dan weer door. Wanneer ik de tv aan laat staan is dat probleem er niet en blijft hij het gewoon doen zonder haperen. 

Tv kijken geeft geen problemen ook niet bij het geluid.

Wat soms wel eens voorkomt bij tv kijken is dat het geluid gaat stotteren en onverstaanbaar wordt. In dat geval wissel ik even van zender en ga weer terug naar de betreffende zender en dan is dat gelijk opgelost. Dat laatste gebeurd soms.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ok helder. Dat is niet zoals het hoort natuurlijk. We gaan eens bekijken wat we hier aan kunnen doen en komen er nog even bij jou op terug op een later moment. Zou je wel alvast je profiel kunnen invullen (met je achternaam, postcode en huisnummer en geboortedatum), zodat we er eventueel wat dieper op in kunnen duiken? 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 12, 2026

Stottert het radiogeluid ook nadat je de stekker van de tv uit het stopcontact hebt gehaald?

Ok helder. Dat is niet zoals het hoort natuurlijk. We gaan eens bekijken wat we hier aan kunnen doen en komen er nog even bij jou op terug op een later moment. Zou je wel alvast je profiel kunnen invullen (met je achternaam, postcode en huisnummer en geboortedatum), zodat we er eventueel wat dieper op in kunnen duiken? 

Ik heb mijn profiel aangevuld.

Stottert het radiogeluid ook nadat je de stekker van de tv uit het stopcontact hebt gehaald?

Ja als ik de stekker van de tv eruit haal stottert hij nog steeds.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dank je voor het invullen! We overleggen deze gegevens even aan de juiste mensen en gaan kijken wat we hier aan kunnen doen.Â