Skip to main content
Beantwoord

Haperend geluid via stereoset als televisie uitgeschakeld is

• November 30, 2025
  • 6 reacties
  • 52 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb de nieuwste KPNtv+ ontvanger. Nu heb ik mijn oudere stereoset met de bij KPN bestelde audio converter aangesloten op de KPNtv+ ontvanger aangesloten. Rood en Witte tulpstekkers in de stereoset en in de converter. Toslinkkabel in converter en ontvanger. Werkt prima. Alleen wil ik graag als ik de radio zenders luister de tv uit kunnen zetten. Maar als ik dat doe geeft het geluid na enige tijd steeds haperingen en uitvallen. Als ik de tv laat aanstaan is dat niet het geval. Is dit op te lossen.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hi ​@Rien R. Welkom op de community! Wat je beschrijft gebeurt vaker bij de KPN TV+ ontvanger in combinatie met oudere audioapparatuur. De ontvanger blijft via HDMI of Toslink contact houden met de TV, ook als je alleen naar de radio luistert. Zet je de TV uit, dan kan het geluid via de Toslink/converter niet goed doorgaan. Het geluid kan dan haperen of wegvallen. Dit komt niet door een defect van je apparatuur, maar door hoe de KPN TV+ het geluid verstuurt.

Het beste is om de TV aan te laten tijdens het luisteren naar de radio, zoals je nu doet. Helaas is er geen instelling in de TV+ ontvanger om dit probleem helemaal op te lossen.

6 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 2, 2025

Hi ​@Rien R. Welkom op de community! Wat je beschrijft gebeurt vaker bij de KPN TV+ ontvanger in combinatie met oudere audioapparatuur. De ontvanger blijft via HDMI of Toslink contact houden met de TV, ook als je alleen naar de radio luistert. Zet je de TV uit, dan kan het geluid via de Toslink/converter niet goed doorgaan. Het geluid kan dan haperen of wegvallen. Dit komt niet door een defect van je apparatuur, maar door hoe de KPN TV+ het geluid verstuurt.

Het beste is om de TV aan te laten tijdens het luisteren naar de radio, zoals je nu doet. Helaas is er geen instelling in de TV+ ontvanger om dit probleem helemaal op te lossen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 2, 2025

Hartelijk Dank

Ik zit het TV beeld nu gewoon helemaal op zwart.

Dan is het verder ook geen probleem

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 2, 2025

Afgezien van het extra stroomverbruik…

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 2, 2025

Ja dat is jammer natuurlijk. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 4, 2025

Per toeval ontdekt als je de TV helemaal uitzet dus de stroom van de TV (stekker eruit of met schakelaar)

Dan wordt het geluid niet onderbroken (geen haperingen)

Groet Rien R

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 4, 2025

Voor toekomstige lezers, meer informatie over de mogelijke oorzaak en mogelijk handigere oplossing in:

(Maar dat topic ken jij al.)