Skip to main content

Afgelopen zomer ben ik overgestapt van Odido naar KPN. De laatste 6 weken ervaar ik problemen met het beeld op mijn TV. Bewegende beelden haperen. Het lijkt alsof er frames uitvallen.  Het fenomeen komt vaak voor bij terugkijken, regelmatig bij opgenomen programma’s en soms bij live TV kijken. De TV is een LG OLED. 
 

Beeldinstellingen TV+ kastje:

Videomodus - Multicast

Automatisch beste kwaliteit - Actief

Automatisch beste resolutie - Uit

Weergavemodus - 1080p 50Hz

HDR instelling - Continue 

HDR Prioriteit - Dolby Vision

 

Wijziging van deze instellingen, HDMI KABEL en resetten van de TV+ kastje geven geen verbetering. Wijzigingen aan de TV instellingen zijn voor mij géén optie. Tv is ook verbonden met Apple TV en BleuRay speler en deze werken uitstekend en ook Odido werkte altijd prima.

 

Aansluiting huis is dmv Glaskabel.

 

Bvb dank voor een oplossing!

 

Hallo @RSMT ,

Een oplossing zou kunnen zijn om jouw ontvanger rechtstreeks (bedraad) op het modem aan te sluiten. 


Dat is standaard al het geval…


Hoi @RSMT, welkom op ons forum! Ik zie dat Noordzee al goed meedenkt. Gebruik je ook nog andere netwerkapparatuur naast je experiabox? Een switch bijvoorbeeld?

Op onze site hebben we hier ook stappen voor op www.kpn.com/storing Als je hierover liever contact hebt met de klantenservice kun je met ons bellen op 0800-0402


Jawel @Thomas maar niet voor het TV signaal. Daar loopt één speciale kabel voor rechtstreeks van het modem naar de TV box


Niemand? 
Dat zit er waarschijnlijk niets anders op dan op de klantenservice maar eens te bellen….

 


Ik heb dit probleem ook bij terugkijken.. met name de regionale zender rtv noord is niet te doen met terugkijken. Ik kan mij niet voorstellen dat niet iedereen hier last van heeft.. live tv op multicast en beste beeldkwaliteit doet het wel prima.

 

@RSMT  wat voor tv heb jij? Ik heb een neo qled 85a van Samsung 

 

ps en het valt me op dat het in de avond erger is dan overdag. Met of het met de drukte op de server te maken heeft.


@pietheingrun Ik heb een LG OLED TV.
Wij kijken overdag nauwelijks TV, dus of het dan minder voorkomt kan ik niet beoordelen. 
Het lijkt overigens de laatste paar dagen wel iets beter te gaan.