Skip to main content
Vraag

Haperend TV beeld, niet op streamingsdiensten

• November 19, 2025
  • 6 reacties
  • 54 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Haperend TV beeld, maar niet van streaming diensten (b.v. netflix, primevideo). wat is er te doen?

6 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is natuurlijk niet praktisch en ik denk graag even met je mee, welkom op de KPN Community. Zou je kunnen toelichten ​@Swerve52 hoe jij precies tv kijkt dan? Betreft dit een ontvanger of kijk je via de app op een mobiel apparaat? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 22, 2025

Via een FritzBox modem - wifi via 2 x Devolo 1200+  adaptors - vervolgens ethernet kabels naar een HDMI ontvanger (KPN) - HDMI kabel naar TV.

TV beeld wordt een halve second bevroren en dan gaat het beeld verder. Elke halve minuut zo’n bevroren beeld.

Haperend beeld gebeurt alleen met de TV verbinding (ontvanger), met streaming diensten (Netflix/Prime Video) heb ik geen last.

Geprobeerde oplossingen: 

• Ontvanger losgekoppeld - herstart
  • Fritzbox modem icl. Genexis box / Ontvanger 30 seconden van de stroom af - herstart.
  • Ethernet kabels losgetrokken, weer teruggeplaatst. Devolo’s gewisseld - Herstart

Nog niet geprobeerd: Nieuwe ethernet kabels aanschaffen en/of nieuwe TV ontvanger (€6 extra p.m.)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 22, 2025

Mijn modem werd door de leverancier in de kast bij de voordeur geplaatst (kortste route voor de glasvezel aansluiting van de straat vermoed ik). TV zoals vele anderen is in de woonkamer. Is het signaal niet sterke genoeg, is een repeater ertussen een eventuele oplossing?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Die DVS 1200 is zo wie zo vragen om problemen.

Het 230 volt net werk is hier helemaal niet voor gemaakt.

En door de steeds grotere verstoringen op het 230 volt netwerk, werken die ondingen ook steeds minder goed of zelfs helemaal niet.

Vervang ze door WIFI

Indien nodig met een WIFI repeater (beste is de KPN super WIFI2), indien nodig zet je die naast de KPN tv ontvanger en met een korte UTP kabel kan je hem op de repeater aansluiten.

Je kan de KPN super Wifi 2 repeaters kopen of huren bij KPN.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 22, 2025

Dank je wel voor je reactie Joop 2011. Ik ben een leek op technisch niveau; de Devolo’s zijn daar door de leverancier geplaatst, en een keer gratis vervangen.

Een overstap naar compleet bekabeling is moeilijk: eerste de kabel vanuit de kast bij de voordeur leggen, onder, naast of rond een deur en vervolgens over een vloer 6 meter naar de TV.

Een repeater verbinden met ontvanger met een korte UTP kabel is misschien een poging waard.

Ontvanger: (HDMI) HMB 22560 V2.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

Op de Super Wifi 2 (Wifi repeater) kan je zo wie zo een UTP kabel aansluiten en die op de KPN tv ontvanger. Dat werkt.

Ik weet niet of het met alle Wifi repeaters werkt. (maar dat kan je testen)

UTP kabels overal aanleggen is éénmalig heel veel werk, maar daar krijg je geen spijt van (dat heb ik zelf destijds gedaan)

De Arcadyan HMB 2260 is ondertussen wel een antieke KPN tv ontvanger.

Traag (vooral in vergelijking met de laatste (mediaboxen) van KPN.

Als je contractvrij bent, kan je jouw abonnement omzetten naar KPN tv+, meestal ben je dan goedkoper uit.

Als je Hussel hebt, kan je ook de Sagemcom DIW7022 (KPN mediabox, vaak KPN tv+ box genoemd) krijgen.

Anders krijg je de Arris VIP 5202 als vervanger, ook vele malen sneller dan de Arcadyan HMB 2260

Bel gratis 0800-0402