Skip to main content

Goedemorgen, als ik TV kijk via mijn 4K tuner heb ik regelmatig een hapering in het beeld. Ik heb voor mijn idee alles eraan gedaan om dit te verhelpen. 

reset software 4K tuner(fabrieksinstellingen)

reset hard modem KPN box12 (fabrieksinstellingen)

reset glasvezel kastje (min 2 minuten van de stroom)

Alle instellingen (beeldverbeteraars) in de Samsung tv (2021)uitgezet.

Mijn 4K tuner is direct (7 meter)op het modem aangesloten met een cat6 kabel. Ook tussen glasvezel kastje en modem zit een cat6 kabel. 
Software KPN box12: SGEJ10000516. HDMI kabel is nieuw en geschikt voor UHD4K.

Wie kan hulp bieden?

Hi @Vikash nee, alleen op de 5202. Ik heb deze diverse malen terug gezet naar fabrieksinstellingen maar zonder gewenst resultaat. Gr Marco 


Aanvulling 

er is niets aan de setup veranderd.

geen switch

direct op het modem aangesloten

cat6 kabels

enige wat verder opvalt is dat de internet snelheid op WiFi niet boven de 550/600 mbit uitkomt. Bekabeld zit dit op de 600 mbit. 


@Marco1908 Wat gebeurd er wanneer je de ontvangers met elkaar omwisselt? Verhuist het probleem dan mee, dan zit het probleem waarschijnlijk in de 5202 tv-ontvanger. Als het probleem niet meeverhuist zit het probleem waarschijnlijk in de verbinding tussen jouw ExperiaBox en 5202 tv-ontvanger. Zou je dat eens willen testen?


Hoi, 

probleem verhuist mee zoals het lijkt. Ik kan het niet 100% beoordelen omdat de tv beneden 4K is met HDR/uhd etc. Boven is de tv alleen HD en 7 jaar oud.

de kabel tussen modem en 5202 is 40 cm en is cat6 bij de huidige opzet. Dit kan eigenlijk niet het probleem zijn. Ook bij een andere kabel geeft ie de problemen. 
 

wat te doen? Gr Marco 

 


Wanneer het probleem meeverhuist dan is de kans groot dat het probleem in de tv-ontvanger zelf zit. Ik heb zojuist een nieuwe 5202 naar het dichtstbijzijnde servicepunt (Primera, Stadsplein 1 in ‘s-Heerenberg) verstuurd. Daar kan je op 27 oktober 2022 de oude inleveren en een nieuwe ophalen. Vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen. Laat je mij weten of dit het probleem verhelpt.


Hi @Vikash dank voor de melding. Het is niet de eerste omruiling die ik ontvang voor de 5202. Ik hoop dat deze nieuwe 5202 de problemen verhelpt. Het lijkt bijna een software matig probleem te zijn bij de 5202. Althans als je meerdere bericht leest op het forum aangaande haperingen etc. In ieder geval bedankt en ik meld me zsm. Gr Marco 


Hi @Vikash update! Haperingen zijn grotendeels verdwenen. Mochten de klachten toch weer terugkomen meld ik me weer. Dank voor je hulp! 👍


Graag gedaan!😊


Hoi @Vikash helaas weer last van haperingen op de 5202. Hoe komt dit toch? Verergerd door een update? Wat kan ik nog doen?
 

Samsung tv

5202

alle kabels direct op modem

cat6 kabels

HDMI kabel is nieuw

Harde reset gedaan

FTU van de stroom gehad

TV van de stroom gehad

5202 van de stroom gehad

Hele setup opnieuw opgebouwd 

5202 terug naar fabrieksinstellingen 

etc etc 


@Marco1908 Wat vervelend dat dezelfde problemen weer terug zijn. Gebeurd dit op beide tv-ontvangers en wat gebeurd er wanneer je de ontvangers met elkaar omwisselt? Verhuist het probleem dan mee? 


Hoi @Vikash ik heb 2 verschillende ontvangers. De oude ‘29’ die boven aangesloten staat op een oudere tv en beneden de 5202 aangesloten op een nieuwe Samsung TV. Storing lijkt alleen beneden te zijn op de 5202 maar misschien doordat de tv boven wat ouder is, de storing minder zichtbaar is? Ik heb op de nieuwe Samsung alle beeld verbeteraars uiteraard al uitgezet. Het probleem gaat op en af blijkbaar. 
 

Kun jij de lijn is doormeten tot in de 5202 om te kijken of de lijn soms instabiel is? 
 

Hoor graag van je.

Marco


Ik heb jouw verbinding doorgemeten en kom niets bijzonders tegen. Het maakt niet uit op wat voor een tv je de ontvanger aansluit, het beeld zou niet moeten haperen. Ik heb daarom een nieuwe tv-ontvanger naar een servicepunt bij jou in de buurt verstuurd. Morgen na 14.30 uur kan je de ontvanger omruilen bij de Primera, Stadsplein 1 in 's-Heerenberg.


Hoi @Vikash zal dit het verschil gaan maken denk je? Software zal idem zijn toch? Gr Marco 


Ik kwam niets bijzonders tegen tijden het doormeten van jouw verbinding en zelf gaf je al aan dat je de ontvanger al gereset hebt. Ik verwacht dat dit het probleem gaat verhelpen. Als dit niet het geval is hoor ik dat graag van je!


Hoi @Vikash ik heb geen 5202 gekregen maar een 2260? Deze kan ik niet bedienen met bluetooth. De tuner staat namelijk in de kast en daarvoor was de 5202 perfect. Graag wil ik wel de 5202 ontvangen.Met deze 2260 heb ik het gevoel dat ik terug in de tijd ga met een tuner die ouder is dan de 29. Verder wil ik de tuner op UHD en op HDR kunnen zetten natuurlijk. Hoor graag van je. Gr Marco 


Ik kan mij voorstellen dat je graag weer een 5202 wil hebben. Ik ga voor je uitzoeken of ik dit voor elkaar kan krijgen. Op dit moment heb ik niet de mogelijkheid om opnieuw een tv-ontvanger om te ruilen, omdat de omruil van gisteren nog niet volledig is afgerond in onze systemen. Zodra dit wel het geval is kom ik hierop terug. 


Hoi @Vikash hoor graag van je. Wanneer verwacht je de omruiling te kunnen regelen? Gr Marco 


Het is lastig om met zekerheid aan te geven hoelang het duurt voordat de omruil is verwerkt. Ik blijf het in ieder geval elke dag voor je proberen. Mijn excuses voor het ongemak. 😓


Hi @Vikash ben ik weer. Omruiling verwerkt? Gr Marco 


Ik heb nog een poging gedaan, helaas is de omruil nog niet verwerkt in onze systemen.


Hoi @Vikash inmiddels verwerkt? Gr Marco 


Helaas geeft onze logistieke afdeling aan dat de hardware is nog niet retour ontvangen. Het duurt nu wel erg lang en heb daarom onze logistieke afdeling gemaild met de vraag of zij een nieuwe 5202 kunnen toesturen. Zodra ik hier een terugkoppeling op krijg laat ik je het weten.🤞🏼


Hoi @Vikash heb je al info? Gr Marco


Hoi @Marco1908. Ik heb zelf nog steeds niet de mogelijkheid om een nieuwe tv-ontvanger toe te sturen en ik heb nog niets gehoord van mijn collega's. Als ik na het weekend nog geen terugkoppeling heb ontvangen, zet ik het nog een keer door. 😓


Ok top @Vikash Wil graag weer UHD gaan kijken 😉