Skip to main content

Goedemorgen, als ik TV kijk via mijn 4K tuner heb ik regelmatig een hapering in het beeld. Ik heb voor mijn idee alles eraan gedaan om dit te verhelpen. 

reset software 4K tuner(fabrieksinstellingen)

reset hard modem KPN box12 (fabrieksinstellingen)

reset glasvezel kastje (min 2 minuten van de stroom)

Alle instellingen (beeldverbeteraars) in de Samsung tv (2021)uitgezet.

Mijn 4K tuner is direct (7 meter)op het modem aangesloten met een cat6 kabel. Ook tussen glasvezel kastje en modem zit een cat6 kabel. 
Software KPN box12: SGEJ10000516. HDMI kabel is nieuw en geschikt voor UHD4K.

Wie kan hulp bieden?

Hoi @Vikash gelukt? 😅


Ik heb nu eindelijk zelf de mogelijkheid om opnieuw een omruil in gang te zetten, maar ik krijg nu de Coop in Zeddam als dichtstbijzijnde servicepunt🙄. Vindt je het goed dat ik het daar naar toe stuur?


Hoi @Vikash dat zou toch ook bij Primera in s Heerenberg moeten kunnen? Gr Marco 


Ik heb het nog eens geprobeerd en nu krijg ik wel de mogelijkheid om voor de Primera te kiezen, heel vreemd. Maar goed, het is dus gelukt! Morgen na 14.30 uur kan je jouw tv-ontvanger omruilen bij de Primera in 's-Heerenberg. 😊 


Super bedankt @Vikash Ik hoop dat 5202 erin zit 😎


Hoi @Vikash helaas zijn de haperingen weer terug. Alleen nu op beide tv tuners (5202 en de 2952) Wat te doen? Er is niets veranderd in mijn setup. Kun / wil jij mijn hele glasvezel lijn is grondig checken? Ik heb het idee dat het in deze lijn zit. Misschien dat er schade is, bij de aanleg door reggefiiber ging men niet heel netjes te werk. Veel klachten in de buurt. Ook begreep ik van de laatste monteur die hier is geweest dat de wijkkast een rommeltje was en dat wij misschien op een ‘kruispunt’ zitten wat van negatieve invloed kan zijn? 
 

graag bericht.


Hoi @Marco1908. Wat vervelend dat de haperingen weer terug zijn. Ik heb zojuist jouw verbinding doorgemeten en kwam niets bijzonders tegen. Heb je de mogelijkheid om een bekabelde speedtest uit te voeren? Ik ben erg benieuwd wat de uitkomst daarvan is. Wil je daarnaast het glasvezelkastje voor 2 minuten stroomloos maken en daarna jouw nieuwe KPN Box 12 ook? Wellicht verhelpt dat het probleem. Als dit niet het geval is hoor ik dat graag.


Goedemorgen @Vikash Deze acties heb ik al ondernomen de afgelopen dagen. De TV is bekabeld aangesloten direct op het modem. 


Ik heb het doorgegeven aan onze technische afdeling. Zij nemen zo snel mogelijk contact met je op om dit verder te onderzoeken. Laat je mij weer weten hoe het afloopt?


Zeker!


@Vikash ik zou een sms krijgen waarin de afspraak wordt bevestigd voor as vrijdag 08.00-10.00, maar deze heb ik niet gehad. Nu is er onverwacht wat tussengekomen vrijdag en kan de monteur afspraak in huis niet doorgaan. Kun jij dit intern melden aan de planning? De monteur kan uiteraard wel de wijkkast bekijken en checken of dat allemaal juist is aangesloten en om te kijken of wij niet op een ‘kruising’ zitten. Uiteraard kan ik ook een nieuwe afspraak maken op een later moment. Hoor graag. Gr Marco 


@Marco1908 Dat kan gebeuren. Welke dag en tijd komt je beter uit? Wellicht lukt het mij om deze afspraak te verplaatsen. Wil je mij dit vandaag nog laten weten? Ik hoor graag van je!