Skip to main content
Vraag

Haperende ESPN zenders op de KPN TV+ Box

• November 30, 2025
  • 4 reacties
  • 25 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Al tijden heb ik met ze TV+ box een haperend beeld op de ESPN-zenders. Nou is dat als Feyenoorder de laatste tijd misschien wel beter, maar vandaag is het veel heviger dan anders. De overige zenders doen het ook gewoon prima. Ik heb de box al een paar keer gereset, maar dat verandert niets. Bekabeld getest heb ik niet geprobeerd omdat dat helaas geen optie is qua waar het modem en de tv staan. Zijn er misschien instellingen die ik kan aanpassen om dit opgelost te krijgen? 

4 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Rsd1989, welom op onze community! Haperend beeld is wel vaak te wijten aan een slechte verbinding. Je schrijft dat je geen kabel gebruikt nu, hoe heb je m dan aangesloten zitten? Dit is overigens wel gunstig want dat betekent dat er nog wel een hoop verbetering te behalen valt waarschijnlijk.

We hebben hier ook een handig topic over:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 2, 2025

Inderdaad niet via kabel, maar via Wifi. Daarvoor gebruik ik overigens een eigen modem, omdat ik een aansluiting met pair bonding heb en daar geen Wifi6 modems voor zijn maar de TV+ box het best op Wifi6 werkt. Ik heb dus mijn eigen Wifi6 modem. 

Dat gezegd hebbende, alle andere zenders (en ook apps als Videoland, Netflix, Youtube etc) doen het prima, het is puur ESPN waar het probleem zich voordoet. Vandaar dat ik me afvraag of het wel aan een slechte verbinding ligt. Inmiddels heb ik ook zelf wat gezocht in de instelling en Multicast uitgeschakeld. Dat lijkt vooralsnog de oplossing te zijn. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat kan zeker uitmaken want Multicast is veel minder storingsgevoelig. Al die andere diensten zijn dat eigenlijk ook al namelijk

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 3, 2025

Niet alle modems ondersteunen op wifi "multicast to unicast". Soort van IGMP voor wifi.

Verder zijn de streams voor ESPN zwaarder dan de rest. Ook in unicast. 

Namelijk 1080 P met 14,4 Mbps. 

Alle overige zijn 1080 i met 7,2 Mbps. 

In multicast zijn 1 - 11, 14, 19 en 51 1080 i met 14,4 Mbps. (Dat is dus minder 'zwaar' dan met 1080 P)