Skip to main content
Vraag

Haperende HDMI poort op de tv-ontvanger

• July 22, 2026
  • 9 reacties
  • 125 keer bekeken

Tv ontvanger was erg traag, en nu hapert de HDMI, kan geen bron vinden. Reset gedaan. Kan een HDMI poort niet meer goed pakken, en hoe los ik dat op?

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 22, 2026

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. 

Welke heb je?

HMB2260, VIP2952, VIP5202, DIW7022?

• Auteur
  • July 22, 2026

Ik ben nu niet thuis, kijk later. 

• Auteur
  • July 22, 2026

Nou de hmb2260 volgens de instellingen

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 22, 2026

Zit de HDMI kabel nog goed vast? (Beide kanten)

Kun je een andere HDMI ingang op je tv proberen?

Kun je een andere HDMI kabel proberen? Die kan ook defect zijn.

Als dit alles geen verbetering brengt ligt het aan de tv ontvanger. Neem dan contact op met klantenservice. Bel gratis 0800-0402 en meld “mijn tv ontvanger is defect”, of maak een terugbelafspraak via de Service & contact : Online vraag stellen link rechtsonderaan deze pagina.

• Auteur
  • July 22, 2026

Ha, alles geprobeerd, ook nieuwe HDMI. Ik kijk nog even aan hoe dit gaat. Dank voor het advies.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 22, 2026

Die HMB2260 is ruim 14 jaar oud en kan ook ouder zijn. Die kan je beter beter voor een jonger exemplaar laten wisselen. De Arris VIP5202. 

Daarvoor kun je het beste bellen 0800-0402 .

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Kaasblokje, Peter heeft je al goed op weg geholpen zo te zien. Een andere HDMI-kabel proberen is inderdaad de eerste stap die je kunt proberen. Als het daarna blijft kan je het beste contact opnemen via de klantenservice, dat kan ook via een terugbelafspraak op onze site. 

Dan kan de ontvanger samen met jou bekeken worden, net als hoe het opgelost kan worden.

• Auteur
  • July 27, 2026

Hoi ik heb vanmorgen contact gehad met 0800-0402. Na een lange meting? Was inderdaad de conclusie dat ik een nieuwe krijg. Hopelijk is het daarmee opgelost. Afgelopen weekend duurde het bijna minuten om van zender te veranderen. Nu maar met kpn app en casten. 

Jasper van KPN
Moderator

Het wijzigen van zender staat los van de HDMI kabel, dat heeft daar geen invloed op. Maar het kan wel zijn dat er iets in het kastje niet lekker ging wat met een nieuwe ontvanger beter gaat. Laat je ons weten hoe het gaat met de nieuwe ontvanger?