Skip to main content

Regelmatig krijg ik hiks, gepiep en gekraak als ik tv kijk 

Ik lees hier in het forum diverse klachten die lijken op mijn klacht.

Bij mij is de klacht ontstaan nadat ik de software van mijn tv box moest updaten.

Is de update die jullie beschikbaar stelden wel in orde?

Hi @TheoPri, dit is de meest recente update voor TV+, daarin zitten geen veranderingen in het geluid. 

De geluidsinstellingen van de TV+ box en de manier van aansluiten zijn van grote invloed. Check eerst deze geluidsinstellingen eens, en kijk ook vooral even bij de geavanceerde instellingen:

 


Dat is het niet!

Het gaat om beeld en geluid, bovendien is de tv box met kabel op het modem aangesloten.

Het zijn echt digitale storingen. Ik heb altijd gewerkt met satelliet- en ISDN verbindingen op mijn werk en de piepjes, kraakje en beeldstoringen zijn verschenen na een update van de software van de tv box 


Bovendien lees ik bij anderen dezelfde klachten, inclusief de traagheid van schakelen naar een ander kanaal en dat was voordien niet het geval


@TheoPri Je kunt eerst een herstart van de TV+ Box doen. Maakt dit geen verschil, reset de TV+ Box dan

Maakt ook dat geen verschil? Dan moeten we echt eerst meer weten over welke apparaten je hebt, hoe alles op elkaar aangesloten is,  en wat je instellingen zijn, zoals die ik hierboven al noemde. Zonder die informatie kan ik er niets nuttigs over roepen, omdat deze dingen simpelweg van grote invloed op je kijkervaring zijn.


Het heeft allemaal niets met instellingen te maken als wel met het signaal dat jullie aanbieden!

Ik ben niet iemand die het vakgebied niet kent.

Als dit allemaal zoveel moeite kost, is het sneller om over te stappen naar een andere provider


Of het aan het signaal ligt is nog maar de vraag. Bij de meesten, ook bij mij, werkt de tv box probleemloos en bij de ander wil het maar niet lukken. 


Het is precies wat Joep aangeeft, @TheoPri. Het is niet dat ik denk dat je niet weet waar je over praat, dat staat er los van. Het gaat erom dat de instellingen van enorm grote invloed zijn op je kijkervaring. En als ik niet weet hoe jouw thuisnetwerk ingericht is, en hoe je de instellingen in de TV+ Box nu hebt staan, heb ik niks om mee aan te komen bij de technische mensen. Dus als je wilt dat ik je hiermee verder help, heb ik eerst antwoord nodig op de gestelde vragen. Anders kan ik niks voor je doen.


Reageer