Skip to main content

Wat is er aan de hand wanneer de Radio somsĀ hapert, weet wel dat dit ook wel irritant is wanneer je naar muziek luistert.

Alles is bekabeld aangesloten niets op Wifi !

Onlangs de Arris VIP 5202 vervangen met TV+ en sinds dit is gedaan heb ik er last van ?

Hallo @Meerwillenweten2017Ā ,

Als alles bekabeld is aangesloten, dan kan het alleen maar aan je modem liggen. Heb je jouw modem al eens gereset?Ā 
Ā 

Verder zal ik altijd en iedereen blijven adviseren om radio te luisteren via een aparte DAB+-radio. Al dan niet in combinatie met internetradio.Ā 


Ik heb een soundbar Bose 700 met optische kabel aangesloten direct op de TV box heeft altijd goed gewerkt met de Arris VIP 5202 nooit problemen gehad met radio, ik heb ook geen mogelijkheden het modem zomaar te vervangen omdat ik gebruik maakt van bonding hier kan slechts maar Ć©Ć©n type op en dan ook wel de Fritzbox.
maar zal het eens gaan proberen om de modem te resetten dan wel met een harde reset.


Ik heb het probleem gevonden Ć©Ć©n van de iTV boxjes is defect met geluid ik heb ze omgewisseld en nu werkt het weer vanouds. Dus KPN zou een nieuwe box moeten gaan sturen.


HoiĀ @Meerwillenweten2017, wat een gek probleem en toch fijn dat je de oorzaak hebt kunnen achterhalen in die ontvanger.Ā 

Heb je de TV+ ontvanger ook gereset? Dat is namelijk de eerste stap.Ā 


Helaas Alex_P het probleem is terug gekomen heb weer hetzelfde probleem nu ook TV wat stilstaat of als je opname's bekijkt dat het plotseling terug gaat naar begin menu ā€¦ā€¦. probleem al voorgelegd bij KPN deze zouden maandag bellen ben benieuwd

Ā 


En dat is nog steeds op 1 van de ontvangers? Ben jij gisteren ook gebeld naar aanleiding van het overleg?Ā 


Ja inderdaad en zou teruggebeld gaan worden door de teamleider of door Otilya en vervolgens zouden ze ook de technische dienst erop gaan zetten, maar nog niemand gehoord hierover.

Straks is ook de 14 dagen bedenktijd voorbij en kan ik verder niets meer doen, zou KPNĀ hier op gaan wachten waar ik vanuit gaat is dat de bedenktijd door het lange wachten ook verlengd zal gaan worden gezien de verpolichting voor een goed werkend product.

En ja het is slechts op Ć©Ć©n TV+ tuner bij de andere televisie staat geen soundbar heb ik muziek uit de televisie zelf, er komt ook nu steeds stilstaand beeld en staat alles vast moet het dan resetten om verder te kunnen zowel bij opnames of live maakt niets uit.


Nog steeds niet terug gebeld door de technische dienst van KPN om het probleem te verhelpen de aangedragen oplossing tot heden hebben geen resultaten geboekt, ze moerten gewoon ter plaatse komen controleren of testen misschien dat zij de oorzaak hiermee kunnen achterhalen.


Hi @Meerwillenweten2017, nog even voor mijn duidelijkheid. Het probleem is teruggekomen op dezelfde ontvanger? Of speelt het nu ook op de andere ontvanger waarmee je het hebt omgeruild? Dan weet ik namelijk zeker of het aan de ontvanger zit of aan de configuratie/samenstelling van tv/box/soundbar.Ā 


Het probleem heb ik steeds in de woonkamer en niet in de slaapkamer hier kijken we sporadisch naar.

Woonkamer heeft geluidsproblemen en sinds kort ook neeld problemen zwart scherm wel geluid tuner uitzetten weer aan en dan werkt het weer en muziek luisteren is heel irritant met dat steeds wegvallen.

Configuratie is Sony televisie en Bose700 soundbar muziek gaat middels optical kabel Sonu met HDMI.

Voorgaande iTV box totaal geen enkel probleem dit was Arris VIP5202 dst werkte zoals het hoort.


En als je de ontvanger uit de slaapkamer aansluit in de woonkamer, heb je deze problemen dan ook? Zou je dit willen problemen? Dan weet namelijk of het aanĀ  de ontvanger zelf ligt.Ā 


Ik zag dit bericht voorbij komen en ik heb sinds enkele dagen precies hetzelfde probleem.

Radio geluid valt telkens even weg en komt na een paar seconden weer terug maar soms duurt het bijna een minuut.

Ā 


Blijkt dus een bekend probleem te zijn:

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/wegvallend-geluid-bij-radio-luisteren-via-tv-608616


Ik haak ook even aan bij deze topic.

Sinds eind vorige week tot aan vandaag zeker meerdere malen uitval van de radiozenders. Uitval ontdekt op 538, Qmusic en SLAM.

De uitval wisselt tussen de 2 en 6 seconden. De radiozenders komen op de TV+ box nog steeds unicast binnen. Nog steeds niet multicast zoals de oudere ontvangers. Deze vraag heb ik ruim 2 maanden ook al gesteld of dit nog gaat veranderen.Ā 

Bij andere unicast streams zoals opnames en apps is er geen probleem met haperingen/uitval.

TV+ box is al meerdere malen opnieuw opgestart (ook met longpress powerknop) en zelfs de Fritzbox ook even opnieuw opgestart.

Op de fritzbox zie ik ook de uitval als er voor de rest geen apparaten actief is op het netwerk:

Ā 


En als je de ontvanger uit de slaapkamer aansluit in de woonkamer, heb je deze problemen dan ook? Zou je dit willen problemen? Dan weet namelijk of het aanĀ  de ontvanger zelf ligt.Ā 

Hoi Alex ik heb de slaapkamer nu ook even gecheckt hetzelfde probleem dus het ligt aan de verbinding ik maak gebruik van pairbonding, heb ook de tuners verwisseld tussen woonkamer en slaapkamer precies hetzelfde probleem.


Ā 


Ik begrijp niet waarom technische dienst mij niet terug belt hierover dat is mij beloofd, ook de betreffende afdeling die ik aan de lijn had zou de teamleider mij hebben terug gebeld ook niet gebeurd,

Ze moeten nu toch wel begrijpen dat het of aan de verbinding zou liggen of aan de TV+ kastjes toen ik de oude nog had Arris VIP 5202Ā had ik er totaal geen last van, ik weet niet wat er met de verbinding gebeurd wanneer je overstapt naar TV+ā€¦ā€¦.

Ook televisie blijft weleens geheel vast staan of wel geluid geen beeld dan moet je de tuner resetten en dan gaat het weer een tijdje, dit probleem heb ik nu sinds kort erbij en weet je dit is een gratis iets

Vandaar mijn kritische opmerking ze wachten natuurlijk dat ik over die 14 dagen heen zou zijn dan kun je namelijk geen herroeping meer doen, maar hoe je het went of keert KPN blijft hiermee in gebreken er zou toch een oplossing moeten komen en als KPN geen oplossing zou weten dat er een financiele tegemoetkoming wordt gegeven of iets zolang dit aan de gang zal blijven want de klant is en blijft de dupe van die ellende.


Dan weet namelijk of het aanĀ  de ontvanger zelf ligt.Ā 

@Alex van KPNĀ Reken maar, alle problemen die op dit forum worden gemeld, zijn gerelateerd aan de DIW7022 en/of de KPN software. Ik heb dezelfde problemen met wegvallend geluid op radio, op alle zenders die ik tot nog toe heb gebruikt. Daarom gebruik ik nu de TuneIn Radio app voor mijn radio en ondervind hiermee geen problemen.


Een heel simpel advies opgevolgd en volgens mij werkt het : de screensaver aangezet op 2 uur.


@poes53Ā wat heeft dit nu te maken met de bovenstaande problemen ????


Ik zag dit bericht voorbij komen en ik heb sinds enkele dagen precies hetzelfde probleem.

Radio geluid valt telkens even weg en komt na een paar seconden weer terug maar soms duurt het bijna een minuut.

Ā 

Hier hetzelfde probleem! Bij bepaalde radiozenders! Vnl Arrow classic rock! Sinds gisteren bijna iedere minuut 5-10 seconden! Ik probeer het steeds weer, maar ga toch maar andere zender opzoeken!


Hier hetzelfde met Arrow Classic Rock maar ook op SRay Classic Rock (928). Heel irritant!!! KPN, doe er wat aan!!!


Ik heb hier ook last van (NPO Radio 2), alles gereset (modem, tv-kastje)Ā Omdat het tv geluid niet synchroon looptĀ  ook van multicast naar unicastĀ  (en weer terug gegaan) maar geen idee of dat iets met het radiosignaal heeft te maken.

Ik vind al deze problemen niet ok en heb nog steeds spijt van dat nieuwe kastje en steeds meer spijt van mijn kpn abbo, hoe kan dit bij zo een grote organisatie?


En juist daarom moeten wij onze krachten bundelen want KPN geeft geen oplossingen en wij blijven zitten met ondeugelijke apparatuur en een niet goed werkende installatie.

Voor zo'n groot concern had ik dit NOOIT verwacht maar je ziet het het gebeurd gewoon zonder enige schaamte vanuit het bedrijf.


Hier is momenteel een bekend issue mee, als het goed is zou alles nu net opgelost moeten zijn. Blijkt dat niet het geval, kun je dat hier melden: