Skip to main content
Vraag

Haperingen Netflix in het tv beeld via de KPN TV+ Box

• December 31, 2025
  • 6 reacties
  • 82 keer bekeken

Onlangs heb ik een nieuwe KPN digitale ontvanger in gebruik genomen. Sinds de installatie ervaar ik echter problemen met haperend beeld bij gebruik van met name de Netflix app. Bij gebruik van de Netflix app op de TV zelf heb ik deze problemen niet.

Om het probleem op te lossen heb ik al de volgende stappen uitgevoerd:

• Alle kabels vervangen
  • Ontvanger aangesloten op HDMI 1
  • Een betere HDMI-kabel aangeschaft en aangesloten
  • De ontvanger is gekoppeld aan een Philips 65OLED810 televisie

Ondanks deze maatregelen blijft het beeld haperen. Graag ontvang ik uw advies of een passende oplossing.

6 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 3, 2026

Hi ​@Ger Hermans, welkom bij onze community. 

Ik denk uiteraard mee om dit op te lossen. Mag ik van je weten welke ontvanger dit precies is? Is dit de nieuwe TV+ ontvanger? En hoe is deze aangesloten op de KPN modem, met een netwerkkabel of via wifi? Ervaar je je dit alleen bij Netflix of ook bij andere apps en live tv-kijken? 

Wat je in ieder geval kunt doen is de ontvanger een aantal minuten stroomloos maken en anders de ontvanger resetten. Dit doe je door het resetknopje aan de achterkant ingedrukt te houden met een tandenstoker tot de ontvanger gaat resetten. 

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 5, 2026

Beste het betreft hier een Sagemcom DIW7022. Ik heb alles bekabeld en heb de kabels al vervangen en zelfs de switch. Het beeld van Netflix blijft haperen maar als ik direct via de app op de tv kijk is het beeld normaal. Dit haperen van het beeld heb ik tot nu toe alleen bij het kijken van Netflix via box. Dit probleem had ik niet met de vorige (XS4all) box

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 12, 2026

​@Ger Hermans, excuus voor de late reactie. Dit ben ik bij Netflix nog niet eerder tegengekomen. Voor de zekerheid, de stappen hieronder ook uitgevoerd? 

Wat je in ieder geval kunt doen is de ontvanger een aantal minuten stroomloos maken en anders de ontvanger resetten. Dit doe je door het resetknopje aan de achterkant ingedrukt te houden met een tandenstoker tot de ontvanger gaat resetten. 

Misschien nog makkelijk via het menu: 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 12, 2026

Zou het met schermresolutie/frequentie te maken kunnen hebben? Zie je de haperingen nog steeds met Netflix als je dat handmatig op 60 Hz zet in de tv+ box?

Waarschijnlijk moet je dat weer terugzetten naar de oorspronkelijke instelling als je weer tv gaat kijken, anders zou je daar dan weer haperingen in kunnen gaan zien.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 13, 2026

Ik heb bovenstaande al gedaan maar het blijft haperen. Ik heb nu ook gezien dat het ook zo is als ik de youtube app gebruik via de KPN box. Ook hier werkt het wel goed als ik kijk via de app op de TV

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 13, 2026

Dit blijft vreemd. Zou je de netwerkkabel willen loshalen uit de TV+ box en de TV+ box met wifi verbinden? Ik ben benieuwd of je het dan ook ervaart.Â