Skip to main content
Vraag

Harde brom als TV en Soundbox worden uitgezet met KPN afstandsbediening

• May 15, 2026
  • 5 reacties
  • 50 keer bekeken

Als wij de tv en de soundbox met de KPN afstandsbediening uitzetten horen we een aantal seconde een harde brom.

De sounbox is via een HDMI kabel aangesloten op de Samsung one connect Box van mijn Samsung TV. De one connect box is met een speciale kabel aan de tv aan gesloten. de tv heeft verder geen andere aansluitingen.

Wat kunnen we hier aan doen?

5 reacties

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Seaters Gidion, welkom bij de community!

Dat klinkt niet helemaal zoals het hoort. Ik heb even met je meegekeken en dit soort problemen kunnen soms veroorzaakt worden door de HDMI-aansluiting of de communicatie tussen apparaten.

Zou je kunnen aangeven welke tv-ontvanger je hebt? 🙂 En heb je al eens getest:

• of de brom ook ontstaat zonder de tv-ontvanger aangesloten?
  • een andere HDMI-poort op de TV?

Ben benieuwd wat daaruit komt!

Goede dag

het betreft een soundbox  van jullie. Zoals ik al in mijn bericht schreef heeft de tv geen HDMI aansluitingen. Dit gaat via de Connect box van de Samsung tv

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Seaters Gidion, dank voor je aanvulling! 🙂

Omdat het om een soundbox van KPN gaat die via de Samsung One Connect Box is aangesloten, zijn er meerdere mogelijke oorzaken.

:Om dit beter uit te sluiten zou ik graag nog willen weten:

• welke KPN TV-ontvanger je gebruikt
  • of de brom ook ontstaat wanneer de soundbox losgekoppeld is van de tv-ontvanger
  • en of je toevallig al een andere HDMI-poort of HDMI-kabel hebt getest 🙂

Dan kunnen we gerichter met je meekijken.

Zie de foto met de gegevens van mijn sound box.

ik je al een andere kabel en een ander HDMI ingang geprobeerd maar dat heeft het niet opgelost.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Seaters Gidion, dank voor je terugkoppeling! 🙂 Ik vraag me ook af of dit gebeurt bij elk audioprofiel, of alleen bij een specifieke instelling. Zou je eens kunnen testen of het verschil maakt wanneer je het audioprofiel aanpast?

In onze kennisbank kun je precies terugvinden hoe je deze instellingen wijzigt. Zou je dit eens kunnen proberen en laten weten of de brom dan nog steeds ontstaat bij het uitschakelen? 🙂