Skip to main content

Probleemomschrijving

Bij het doorspoelen van ‘opgeslagen’ programma's ontstaat er na een aantal seconden onverklaarbare AudioBursts/Ruis. Het klinkt haast alsof er ‘kortsluiting’ nagebootst wordt. Dit gaat niet zachtjes, maar zo'n 10-20dB luider dan waarop het programma-niveau op ligt. Dit is vooral te horen op de surround kanalen. Mijn idee is dat er ook op 0dBFS (=max digitaal niveau) signaal op de HDMI wordt gezet i.p.v. -23LUFS. Voorheen met de Arris ontvanger in dezelfde setup speelde dit niet met o.a. Glaskanalen.

Gebruikte hardware

KPN TV+ Android ontvanger - Dolby Digital voorkeur

HDMI naar Sony Android TV

(e)ARC naar Anthem MRX 540 via HDMI

Surround afluistering

Hoi @RobbinA, welkom hier. 

Wat ontzettend irritant zeg. Speelt dit ook als je jouw geluidsysteem loskoppelt en het geluid dus via de tv laat lopen?

En hoe heb je de geluidsinstellingen precies staan? Maakt het nog uit of je daar mee speelt?

En heeft de ontvanger al een reset gehad? Komt het daarna nog weer voor? 


Hi Bart_Z,

Dank voor het reageren. De ontvangers heb ik omgewisseld en komt nu minder of niet meer voor. De geluidsinstellingen staan zoveel mogelijk 'neutraal', met voorkeuze voor Dolby Digital. Bij het verplaatsen van de decoders zijn de ontvangers herstart. Het zou dus goed kunnen dat het in de ontvanger (hardware/timing) zit of dat de reboot geholpen heeft.

Graag monitor ik dit nog even.

Groeten,

Robbin


Nou hopelijk blijft het nu goed. Zo niet, hoor ik dat natuurlijk graag.